LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Ραντάρ μέσης ταχύτητας τι είναι και πώς θα αλλάξουν οι έλεγχοι;

Διαβάστηκε από 1.124 αναγνώστες (26/09/2025)
Η Ελλάδα μπαίνει στην εποχή των section control ή average speed cameras, τα οποία δεν «πιάνουν» στιγμιαία την ταχύτητα, αλλά υπολογίζουν τη μέση σε όλο το τμήμα της διαδρομής.

Η Ελλάδα μπαίνει στην εποχή των section control ή average speed cameras, τα οποία δεν «πιάνουν» στιγμιαία την ταχύτητα, αλλά υπολογίζουν τη μέση σε όλο το τμήμα της διαδρομής.

Δεν πιάνουν την στιγμιαία, αλλά υπολογίζουν τη μέση ταχύτητα.
Στην Ολλανδία μείωσε τις παραβάσεις κατά 99%.
Στην Ελλάδα είναι σε πιλοτικό στάδιο.
Τι να περιμένουμε από τα νέα μέτρα.

mototriti Team

Δεν πιάνουν την στιγμιαία, αλλά υπολογίζουν τη μέση ταχύτητα

Η Ελλάδα μπαίνει στην εποχή των section control ή average speed cameras, τα οποία δεν «πιάνουν» στιγμιαία την ταχύτητα, αλλά υπολογίζουν τη μέση σε όλο το τμήμα της διαδρομής. Έτσι, ένας οδηγός που ξεπερνά σταθερά το όριο δεν μπορεί να ξεφύγει επιβραδύνοντας μόνο σε μεμονωμένα σημεία. Με το νέο ΚΟΚ, οι παραβάτες θα καταγράφονται αυτόματα και τα πρόστιμα θα είναι αυστηρότερα.

Στην Ολλανδία μείωσε τις παραβάσεις κατά 99%

Στην Ολλανδία, το σύστημα trajectcontrole έχει μειώσει τις παραβάσεις κάτω από 1% και τα θανατηφόρα ατυχήματα έως 60%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα average speed cameras μείωσαν τα ατυχήματα κατά 30%, ενώ στην Ιταλία το σύστημα Tutor στην A1 Autostrada del Sole λειτουργεί από το 2005 με εντυπωσιακή επιτυχία. Στην Αυστρία, η χρήση τους σε τούνελ θεωρείται κρίσιμη για την ασφάλεια. Όλες οι χώρες δείχνουν ότι η συνεχής μέτρηση ταχύτητας φέρνει πραγματικά αποτελέσματα.

Στην Ελλάδα είναι σε πιλοτικό στάδιο

Στη χώρα μας, τα σχέδια είναι ακόμη σε αρχικό στάδιο. Το υπουργείο προγραμματίζει την τοποθέτηση εκατοντάδων καμερών για παραβάσεις ταχύτητας και φαναριών, ενώ τα ραντάρ μέσης ταχύτητας σχεδιάζεται να εγκατασταθούν πιλοτικά στην ΑθηνώνΚορίνθου (ΕλευσίναΜέγαρα), στην ΑθηνώνΛαμίας (ΜαλακάσαΣχηματάρι) και στην Εγνατία Οδό. Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα σημερινά όρια των 120 km/h σε σύγχρονους αυτοκινητόδρομους δεν ανταποκρίνονται στη σχεδιαστική ταχύτητα των δρόμων. Χωρίς πιο ρεαλιστικά όρια, π.χ. κοντά στα 150 km/h, η αποδοχή του μέτρου από τους οδηγούς θα είναι δύσκολη.

Τι να περιμένουμε από τα νέα μέτρα

Η εγκατάσταση των average speed cameras απαιτεί επενδύσεις σε ψηφιακές υποδομές, διασύνδεση με τις αρχές και σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα. Η επιτυχία τους θα εξαρτηθεί από την ενημέρωση των οδηγών, τη δίκαιη εφαρμογή του μέτρου και την προσαρμογή των ορίων ταχύτητας στην πραγματικότητα των ελληνικών δρόμων. Αν όλα αυτά γίνουν σωστά, τα νέα ραντάρ μπορούν να μειώσουν παραβάσεις και τροχαία, αλλά και να αλλάξουν τη νοοτροπία στην οδήγηση.

BEST BUY
LYBEROPOULOS