Ραντάρ που στέλνει κλήσεις για απόσταση ασφαλείας: Το νέο όπλο της Τροχαίας στην Ισπανία
|

Η Τροχαία στην Ισπανία παρουσίασε ένα νέο τεχνολογικό εργαλείο που αλλάζει τα δεδομένα στους ελέγχους. Δεν μετρά την ταχύτητα, όπως τα κλασικά ραντάρ, αλλά την απόσταση που κρατάει κάθε όχημα από το προπορευόμενο. Αν το όχημα παραβιάσει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το σύστημα καταγράφει την πινακίδα και στέλνει αυτόματα κλήση στον οδηγό.
Ραντάρ που δεν μετρά ταχύτητα αλλά την απόσταση
Η Ισπανία έχει ελάχιστο όριο απόστασης τα 70 μέτρα
200 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση 4 βαθμών
Θα το δούμε σύντομα και στην Ελλάδα;
mototriti Team
Ραντάρ που δεν μετρά ταχύτητα αλλά την απόσταση
Η Τροχαία στην Ισπανία παρουσίασε ένα νέο τεχνολογικό εργαλείο που αλλάζει τα δεδομένα στους ελέγχους. Δεν μετρά την ταχύτητα, όπως τα κλασικά ραντάρ, αλλά την απόσταση που κρατάει κάθε όχημα από το προπορευόμενο. Αν το όχημα παραβιάσει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το σύστημα καταγράφει την πινακίδα και στέλνει αυτόματα κλήση στον οδηγό. Μια πρωτοβουλία που δείχνει πώς η τεχνολογία μπορεί να γίνει «μάτι» της Τροχαίας, με στόχο την πρόληψη ατυχημάτων.
Η Ισπανία έχει ελάχιστο όριο απόστασης τα 70 μέτρα
Το νέο ραντάρ τοποθετείται σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και αυτοκινητόδρομους. Από την 1η Ιουλίου, η DGT (Γενική Διεύθυνση Τροχαίας Ισπανίας) εγκαθιστά ειδικές πινακίδες που προειδοποιούν τους οδηγούς ότι παρακολουθούνται για την τήρηση αποστάσεων. Ο ισπανικός ΚΟΚ ορίζει ως ελάχιστη απόσταση τα 70 μέτρα από το προπορευόμενο όχημα όταν η ταχύτητα φτάνει τα 120 χλμ./ώρα. Το σύστημα ελέγχει αν η απόσταση πέφτει κάτω από αυτό το όριο και αν ναι, ενεργοποιεί αυτόματα την κλήση.
200 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση 4 βαθμών
Η παράβαση της μη τήρησης απόστασης ασφαλείας στην Ισπανία θεωρείται σοβαρή. Το πρόστιμο που επιβάλλεται είναι 200 ευρώ, ενώ στο point system του οδηγού αφαιρούνται 4 βαθμοί. Με τον τρόπο αυτό, η Τροχαία της Ισπανίας επιχειρεί να βάλει φρένο σε μια από τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις, που συχνά οδηγεί σε τροχαία με αλυσιδωτές συγκρούσεις. Ο στόχος είναι να ενισχυθεί η οδική παιδεία και να μπει τέλος στη συνήθεια των οδηγών που «κολλάνε» στον μπροστινό.
Θα το δούμε σύντομα και στην Ελλάδα;
Η είδηση από την Ισπανία ανοίγει εύλογα το ερώτημα: θα δούμε παρόμοια ραντάρ και στους ελληνικούς δρόμους; Η χώρα μας ήδη επενδύει σε νέα συστήματα παρακολούθησης, με τις 1.500 κάμερες στην Αττική και τους ελέγχους στις λεωφορειολωρίδες να βρίσκονται σε εξέλιξη. Η εισαγωγή ενός συστήματος που θα «κόβει» κλήσεις για την απόσταση ασφαλείας θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τα ατυχήματα στους αυτοκινητόδρομους. Το αν και πότε θα το δούμε στην Ελλάδα μένει να φανεί, όμως η διεθνής τάση δείχνει πως η τεχνολογία θα παίξει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στην Τροχαία του μέλλοντος.