H σέλα, σε επίπεδο άνεσης αναβάτη και συνεπιβάτη, είναι απλά άριστη. Τίποτα λιγότερο!

Η νέα διάταξη των διακοπτών στο τιμόνι δεν αποκλίνει σημαντικά από τα εργονομικά στάνταρ, αλλά φαίνεται πιο μοντέρνα. Συνήθεια θέλει ο διακόπτης του σινιάλου.

Η νέα διάταξη των διακοπτών στο τιμόνι δεν αποκλίνει σημαντικά από τα εργονομικά στάνταρ, αλλά φαίνεται πιο μοντέρνα. Συνήθεια θέλει ο διακόπτης του σινιάλου.

Μια νέα εποχή για το Beverly, αφού η πληρέστατη οθόνη LCD αντικαθιστά τα αναλογικά όργανα, ενώ συνδυάζεται και με δυνατότητες συνδεσιμότητας με smartphone.

O διακόπτης του keyless συστήματος αντικαθιστά τον παραδοσιακό με κλειδί. Πάνω από το ντουλαπάκι, διακρίνεται αναδιπλωμένος ο γάντζος.

Ιδού το ντουλαπάκι από μέσα: Ο χώρος του επαρκεί για τοποθέτηση μικροαντικειμένων όπως το κινητό, με εύκολη και άμεση πρόσβαση.

Ο διακόπτης του keyless συστήματος.

Τα μαρσπιέ συνεπιβάτη είναι νέα. Η προεξοχή στο πάνω μέρος τους, επιτρέπει το ευκολότερο άνοιγμα τους με το πόδι.

Ανεση-εργονομία

Ανέκαθεν η σέλα του Beverly κέρδιζε τα διθυραμβικά μας σχόλια, για την προσφερόμενη άνεση στον αναβάτη και τον συνεπιβάτη που ξεπερνούσε τα δεδομένα ενός «απλού» αστικού scooter. Για το μοντέλο του 2021, διαπιστώνεις με ικανοποίηση πως το επίπεδο άνεσης παραμένει κορυφαίο. Τόσο το σχήμα, όσο και το γέμισμα της σέλας είναι ιδανικά μελετημένα, με αποτέλεσμα ο αναβάτης να κάθεται ξεκούραστος ακόμη και σε διαδρομές μεγάλης διάρκειας. Παράλληλα, το σχήμα της σέλας επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στο έδαφος αλλά και την ορθότατη τοποθέτηση των ποδιών του αναβάτη στο πάτωμα. Το τμήμα σέλας του συνεπιβάτη είναι επίσης πολύ ικανοποιητικό, ενώ ο συνεπιβάτης θα έχει πανεύκολη πρόσβαση στην χειρολαβή αλλά και στα νέα μαρσπιέ: Τα τελευταία, είναι σχεδιασμένα ώστε να ανοίγουν εύκολα με το πόδι (ωστόσο, δεν ασφαλίζουν στην ανοικτή ή κλειστή θέση). Κάτω από την σέλα, ο φωτιζόμενος χώρος αποθήκευσης μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 2 κράνη τύπου jet, ή ένα κράνος full-face με περισσή άνεση για άλλα αντικείμενα. Η σέλα ανοίγει πλέον ηλεκτρονικά, με το ειδικό πλήκτρο στον πομποδέκτη του αναβάτη ή στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, από την οποία ξεκλειδώνει επίσης το ρεζερβουάρ καυσίμου, στο κέντρο του πατώματος. Το ντουλαπάκι  της ποδιάς παραμένει πρακτικά όμοιο σε σχήμα, χώρο και λειτουργικότητα με αυτό του προηγούμενου μοντέλου, ενώ φέρει και παροχή ρεύματος USB. H δυνατότητα του να κλειδώνει και η εύκολη πρόσβαση με πάτημα του κεντρικού διακόπτη είναι ατού ευχρηστίας, αν και θα θέλαμε το ντουλαπάκι να μπορεί να ανοίξει και με τον διακόπτη στην θέση off – είναι ξεκλείδωτο, μόνο αν το scooter είναι «on». Ο γάντζος της ποδιάς είναι ιδιαίτερα ποιοτικός, ενώ εμφανίζεται ικανός να «φιλοξενήσει» αρκετά αντικείμενα που μπορούν να κρεμαστούν ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη –μιας και το πάτωμα δεν είναι πλήρως επίπεδο, λόγω του ρεζερβουάρ. 


Σημαντική είναι η εξοπλιστική αναβάθμιση των Beverly, η οποία ανεβάζει κατά πολύ τον πήχη, ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις των καιρών. Αρχικά, λέμε… adios στα αναλογικά όργανα, καθώς την πληροφόρηση του αναβάτη αναλαμβάνει πλέον μια LCD οθόνη 5,5 ιντσών, πολλαπλών ενδείξεων. Στροφόμετρο και ταχύμετρο βρίσκονται σε κεντρική τοποθέτηση και πλαισιώνονται από πληθώρα απεικονίσεων. Ένας υπολογιστής ταξιδιού καταχωρεί δεδομένα όπως μέση και μέγιστη ταχύτητα, κατανάλωση καυσίμου (μέση και τρέχουσα), στάθμη μπαταρίας, βολτόμετρο και φυσικά χιλιομετρητές. Υπάρχει ακόμα και προειδοποιητική ένδειξη για πάγο στο οδόστρωμα! Η οθόνη LCD χρησιμοποιείται και από την εφαρμογή συνδεσιμότητας  με κινητό τηλέφωνο, Piaggio MIA, που διατίθεται τόσο για χρήστες Android όσο και iPhone (βασικός εξοπλισμός για το Beverly 400). Οι δυνατότητες που προσφέρει είναι εκτεταμένες: Διαχείριση κλήσεων και μηνυμάτων, αναπαραγωγή μουσικής, καταχώρηση δεδομένων πλοήγησης και διαδρομών, αποθήκευση του στίγματος του Beverly για εύκολη εύρεση του και καταγραφή πολλών δεδομένων από την χρήση του μοντέλου, όπως π.χ. καταναλώσεις, αποστάσεις, λειτουργική κατάσταση και άλλα. Μιλάμε δηλαδή για ένα εκτεταμένο σύστημα διασύνδεσης που συναντάς σε λίγα και κατ εξοχήν premium scooters, που χρήζει αναλυτικότερης δοκιμής στο μέλλον και στην Ελλάδα, όταν και θα έχουμε το μοντέλο στην διάθεση μας περισσότερες ημέρες…



Ακόμη μια μεγάλη αλλαγή, αποτελεί η υιοθέτηση keyless συστήματος ανάφλεξης: Τέρμα και το παραδοσιακό κλειδί για το Beverly, το οποίο φέρει περιστροφικό διακόπτη χειρός αντί κεντρική κλειδαριά. Aπό τον ασύρματο πομπό, ο αναβάτης μπορεί να ξεκλειδώσει την σέλα, το ρεζερβουάρ και το τιμόνι, ενώ στον
προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και top-box στα 52 λίτρα με ηλεκτρονική κλειδαριά, που μπορεί να ανοίξει από τον πομπό του scooter. 
 
Αλλαγών συνέχεια στα χειριστήρια του μοντέλου, τα οποία δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με αυτά του απερχόμενου Beverly! Διατηρώντας την «βασική εργονομία» ίδια, η Piaggio αναδιέταξε την τοποθέτηση πρακτικά όλων των διακοπτών, προσθέτοντας νέα απαραίτητα πλήκτρα για τις λειτουργίες του μοντέλου και «απλώνοντας» τα στις χειρολαβές του τιμονιού. Πρόκειται για μια ακόμη επέμβαση με μοτοσυκλετιστικό χαρακτήρα, σύμφωνα με την Piaggio και οπωσδήποτε είναι κάτι καινούργιο, που σπάει την «μονοτονία» των κλασικών διακοπτών και κουμπιών. Ακόμα, η διευρυμένη τοποθέτηση τους, κάνει ευκολότερο τον χειρισμό τους με γάντια. Από την εκτεταμένη μας επαφή με αυτά, διαπιστώσαμε ότι λειτουργικά επιτελούν τον σκοπό τους και είναι ποιοτικά καλύτερα από τα προηγούμενα, με μόνη εξαίρεση το σινιάλο, το οποίο θέλει πίεση του διακόπτη φώτων προς τα δεξιά και χρειάζεται μια συνήθεια. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το Beverly 400 φέρει στον βασικό του εξοπλισμό, μια ζελατίνα, η οποία βοηθά αισθητά στην ανεμοκάλυψη όταν οι ταχύτητες είναι τριψήφιες. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • Πάνος

    Κάπως ακριβά και, επιτέλους, καιρός να υιοθετηθούν απ όλα τα σκούτερ τα μονά πίσω αμορτισέρ, που προσφέρουν το παραπάνω και στην άνεση και στην οδική συμπεριφορά

      4