• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

«Η δουλειά μας είναι να δώσουμε στους συνεργάτες μας τα εργαλεία για να κερδίσουν»

Ο Andrew Notman, τεχνικός διευθυντής της Öhlins μας εξήγησε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η συνεργασία με τις αγωνιστικές ομάδες στην εξέλιξη των προϊόντων.

Ο Pierrick Hodebert, διευθυντής πωλήσεων της Öhlins, μας μίλησε μεταξύ άλλων και για την επιτυχημένη πορεία της εταιρείας στα mountain bikes.

Ο κύριος Τασούλης της eXTra Products

Öhlins: Συνέντευξη με τα στελέχη

 

Ο διευθυντής πωλήσεων, Pierrick Hodebert και ο τεχνικός διευθυντής, Andrew Notman, μας εξηγούν πώς έχει καταφέρει η Öhlins να ηγείται στον τομέα της ανάρτησης και ποια είναι τα μελλοντικά της σχέδια.

Η Öhlins Racing αποτελεί ολοκληρωμένο τμήμα της βιομηχανίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού καθώς και της μοτοσυκλέτας και της αυτοκινητοβιομηχανίας για περισσότερα από 40 χρόνια. Δεν έχει σημασία αν πρόκειται για αγωνιστική ομάδα ή για ένα παθιασμένο αναβάτη που αναζητά ένα καλύτερο σύστημα ανάρτησης για την μοτοσυκλέτα του. Η φιλοσοφία της εταιρείας είναι να προμηθεύει την αγορά των aftermarket, τους συνεργάτες και τις εργοστασιακές ομάδες με αναρτήσεις υψηλής τεχνολογίας. Η εταιρεία εδρεύει στη Στοκχόλμη της Σουηδίας και απασχολεί 400 εργαζόμενους. Στις παραγωγικές της μονάδες κατασκευάζονται ετησίως πάνω από 200.000 αναρτήσεις, μπροστινά πιρούνια και πίσω αμορτισέρ και περίπου 3 εκατομμύρια εξαρτήματα. Σημαντικό είναι να προσθέσουμε ότι  παράγει εξαρτήματα για άλλους κατασκευαστές αναρτήσεων με καινοτομίες πατενταρισμένες από την Öhlins (όπως το ΤΤΧ). Τα aftermarket προϊόντα είναι διαθέσιμα σε περισσότερες από 50 χώρες μέσω του δικτύου των επίσημων αντιπροσώπων. Η Öhlins συνεργάζεται με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μοτοσυκλετών παγκοσμίως, όπως BMW, DUCATI, HONDA, KAWASAKI, KTM, SUZUKI και YAMAHA, ενώ πολύ σημαντική είναι και η εμπλοκή της με τους αγώνες σε κάθε κατηγορία.

Η Öhlins μπορεί να προσφέρει τεχνολογία ανάρτησης σε ένα ευρύ φάσμα οχημάτων όπως: μοτοσυκλέτες, αυτοκίνητα, ATV και mountain bikes, ενώ αναζητά πάντα την καλύτερη λύση για κάθε πελάτη της. Αυτό την οδήγησε σε ένα πιο ευρύ φάσμα τομέων της βιομηχανίας όπως η ναυτική, η δασική, η αεροναυπηγική και η αμυντική βιομηχανία.

Στη χώρα μας τα προϊόντα της Öhlins εισάγονται και διανέμονται από την eXTra Products Τασούλης, η οποία μάλιστα διαθέτει και εξουσιοδοτημένο δίκτυο service. Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Pierrick Hodebert Διευθυντή πωλήσεων, και τον τεχνικό διευθυντή Andrew Notman, για να μάθουμε πώς έχει καταφέρει η συγκεκριμένη εταιρεία να ηγείται στον τομέα της ανάρτησης και ποια είναι τα μελλοντικά  τους σχέδια.
  • Ποια είναι η καινοτόμος τεχνολογία της Öhlins όσον αφορά στις αναρτήσεις και τι σας κάνει να ξεχωρίζετε;
Πιστεύω ότι οι καινοτομίες μας βασίζονται στα 40 χρόνια εμπειρίας που προκύπτει από την εμπλοκή μας με τα MotoGP, τα Superbikes και το motocross. Οι μηχανικοί μας είναι πολύ καιρό στην εταιρεία, έχουν μεγάλη εμπειρία και γνώσεις που κάνουν τη διαφορά. Αυτός είναι ο ένας λόγος, ο άλλος είναι ότι έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάζουμε νέα πράγματα μέσα από πολλά τεστ βρίσκοντας νέες τεχνικές εφαρμογές όπως ΤΤΧ, FLOW κ.τ.λ. Η συνεργασία μας με όλες τις ομάδες των MotoGP, σημαίνει ότι χρησιμοποιούμε τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες για να δοκιμάσουμε τα προϊόντα μας. Εκείνοι θέλουν να κερδίσουν, οπότε όταν τους λέμε να δοκιμάσουν κάτι για να γίνουν λίγο πιο γρήγοροι, το δοκιμάζουν αμέσως και αυτό είναι πολύ καλό για εμάς. Ένα ακόμα πράγμα που κάνει τη διαφορά είναι τα υλικά που χρησιμοποιούμε και το φινίρισμά τους. Αν συνδυάσουμε όλα τα παραπάνω καταλήγουμε σε ένα ανώτερο προϊόν.
  • Πόσα χρόνια διανέμετε στην Ελληνική αγορά και τι έχετε μάθει για το «ταμπεραμέντο», τον χαρακτήρα και το πάθος των Ελλήνων αναβατών;
Η Öhlins έχει παρουσία στην Ελληνική αγορά από τη δεκαετία του Ά80. Από το 2012 ξεκινήσαμε με την eXTra products και θεωρώ ότι συνεργαζόμαστε με μεγάλη επιτυχία. Έχουμε κάνει πολλές δοκιμές σε superbikes και χωμάτινες μοτοσυκλέτες και πιστεύω ότι όλοι οι αγωνιζόμενοι αξιοποιούν την υποστήριξή μας καθώς, για να βελτιωθούν πρέπει να κατανοήσουν τις ρυθμίσεις μιας ανάρτησης. Η ομάδα αλλά και μέλη από το δίκτυο του κυρίου Τασούλη έχουν έρθει στη Σουηδία για εκπαίδευση και μαθαίνουν συνεχώς νέες τεχνολογίες και ρυθμίσεις ώστε να μπορούν να τις μεταφέρουν σε μια πίστα και να τις προσαρμόσουν σε διαφορετικές καταστάσεις: δρόμος / πίστα, ανάλογα με το στιλ οδήγησης του αναβάτη, το είδος του εδάφους και τις καιρικές συνθήκες. Οι Έλληνες οδηγοί δεν διαφέρουν από τους υπόλοιπους, όλοι θέλουν να είναι γρήγοροι. Το σημαντικό είναι ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί εξουσιοδοτημένοι επισκευαστές που είναι ικανοί, παρακολουθούν σεμινάρια κι εκπαιδεύσεις και μπορούμε να τους εμπιστευτούμε.
  • Ποια είναι τα σχέδια της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια;
Θέλουμε να μεγαλώνουμε συνεχώς και να προσφέρουμε νέα προϊόντα όχι μόνο σε μοτοσυκλέτες δρόμου, αλλά και στην κατηγορία των adventure. Επίσης, θέλουμε να κάνουμε περισσότερα για τον κλάδο των scooter και ιδιαίτερα σε αγορές όπως η Ασία, η Τουρκία και η Ελλάδα. Ακόμα, θέλουμε να αναπτυχθούμε περισσότερο στο κομμάτι του off road, να γνωρίσουν και να δοκιμάσουν οι οδηγοί και οι ομάδες τις τεχνολογίες TTX και FLOW. Έχουμε ήδη 45 ευρωπαϊκά πρωταθλήματα στο motocross και τον περασμένο χρόνο ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος. Στόχος είναι να βελτιώνουμε συνεχώς τα προϊόντα μας και να εξελισσόμαστε.
  • Τι έχει αλλάξει από το 2012, που παρουσιάστηκε το σύστημα Mechatronic μέχρι σήμερα;
Το Mechatronic ήταν η πρώτη ηλεκτρονική ανάρτηση για μοτοσυκλέτα και σήμερα έχουμε το SmartEC. Πρόκειται για ημιενεργητικές αναρτήσεις που παίρνουν δεδομένα από τη μοτοσυκλέτα και ένας πολύ εξελιγμένος αλγόριθμος αποφασίζει τι θα κάνει η ανάρτηση. Το Mechatronic είχε προεπιλεγμένες ρυθμίσεις π.χ comfort, track, road και ο αναβάτης έκανε την επιλογή. Για την πρώτη γενιά του SmartEC συνεργαστήκαμε στενά με τη Yamaha και δημιουργήσαμε μια ανάρτηση που αποφασίζει μόνη της σύμφωνα με τις πληροφορίες που δέχεται από τους αισθητήρες της μοτοσυκλέτας. Τέλη 2018 με αρχές 2019 ήρθε η δεύτερη γενιά του SmartEC με ακόμα πιο εξελιγμένο αλγόριθμο, αλλά πιο εύκολο στη χρήση και πιο αποτελεσματικό. Ο αναβάτης μπορεί και τώρα να επιλέξει μεταξύ ridingmodes, αλλά ταυτόχρονα η ανάρτηση αξιοποιεί τα δεδομένα από τη μοτοσυκλέτα και «αντιλαμβάνεται» τον τρόπο οδήγησης ώστε να προσφέρει τις ιδανικές ρυθμίσεις σε κάθε δεδομένη στιγμή. Έτσι, αν οδηγήσεις διαφορετικά από γύρο σε γύρο, διαφορετικά θα αντιδράσει και η ανάρτηση. Η Yamaha R1M η Honda CBR1000 RR-R, καθώς και μοντέλα των Ducati και Aprilia είναι εξοπλισμένες με το SmartEC 2.0.
  • Πως είναι να δουλεύεις για μια εταιρεία σαν την Öhlins και πώς είναι να εργάζεσαι κάτω από την πίεση 300 παγκόσμιων τίτλων;
Δεν αισθανόμαστε καμιά απολύτως πίεση. Είναι μεγάλη τιμή το να εργάζεσαι σε μια τέτοια εταιρεία και είναι πολύ ωραίο να έχεις ελευθερία να δοκιμάζεις νέα πράγματα. Όμως, η δουλειά μας είναι να δώσουμε στους συνεργάτες μας τα εργαλεία για να κερδίσουν και να είναι αποδοτικοί. Οι περισσότεροι από 300 τίτλοι αποδεικνύουν ότι τα καταφέρνουμε και συνεχώς κερδίζουμε σε αγώνες μοτοσυκλετών αυτοκινήτων και MTB που μπήκαμε δυναμικά κερδίζοντας 4 παγκόσμιους τίτλους στα τελευταία 5 χρόνια.
  • Ποια είναι τα μερίδια αγοράς ανάμεσα στα προϊόντα για μοτοσυκλέτα και αυτοκίνητο;
Θα έλεγα ότι τα προϊόντα για μοτοσυκλέτα είναι το 50%, ενώ 40% είναι για αυτοκίνητο και 10% τα ποδήλατα βουνού. Οι μοτοσυκλέτες είναι η πρώτη μας προτεραιότητα.