Μπορεί το ρεύμα να έχει αρχίσει να κερδίζει αρκετό έδαφος στο κόσμο των 4 και των 2 τροχών, όμως το υδρογόνο φαίνεται να καραδοκεί ώστε να σώσει τους θερμικούς κινητήρες και ταυτόχρονα να μην χρειαστεί να αλλάξουν συνήθειες οι αναβάτες! Μπορεί να γίνει το καύσιμο του μέλλοντος ή απλά θα μείνει στην θεωρία;
Υδρογόνο, το καύσιμο του μέλλοντος;
Η ανάγκη για ένα βιώσιμο μέλλον ωθεί όλο και περισσότερες εταιρείες που ασχολούνται με οχήματα, αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες, να αναζητούν λύσεις ώστε τα «προϊόντα» τους να έχουνε πιο πράσινα χαρακτηριστικά. Αυτή τη στιγμή ιδιαίτερο έδαφος έχει κερδίσει η ηλεκτροκίνηση, με τις μοτοσυκλέτες με ρεύμα να αυξάνονται συνεχώς στην αγορά και να βλέπουμε εφαρμογές ακόμα και από πιο παραδοσιακές «μοτοβιομηχανίες» κι όχι μόνο από νεοεισαχθείς ή κινέζικες εταιρείες. Παρόλο αυτά, τα προβλήματα αυτονομίας και οι περιορισμοί της διαδικασίας φόρτισης αποδεικνύονται σκόπελοι για τους περισσότερους αναβάτες ώστε να κάνουν το βήμα της αλλαγής. Τέτοια προβλήματα θα μπορούσαν να λύσει το υδρογόνο, το πράσινο καύσιμο που κατά τη διάρκεια της καύσης του παράγει μόνο νερό.
Ήδη στην Ιαπωνία, η οποία είναι από τους πιο πολέμιους της ηλεκτροκίνησης, έχει γίνει μια σύμπραξη της Kawasaki, Yamaha, Honda, Suzuki, Toyota, Mazda και Subaru ώστε να εξελίξουν από κοινού κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου. Η HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology), όπως ονομάζεται, έχει στόχο την εύρεση και εξέλιξη εναλλακτικών λύσεων προς ένα μέλλον με μηδενικούς ρύπους διοξειδίου του άνθρακα. H Kawasaki και η Yamaha έχουν αναλάβει αποκλειστικά τη δημιουργία κινητήρων καύσης υδρογόνου, με τις 2 εταιρείες ήδη να έχουν παρουσιάσει κάποια στοιχεία από τις έρευνες τους. Συγκεκριμένα η Yamaha δημοσίευσε ένα κινητήρα CP3 (χρησιμοποιείται στα Tracer 9, MT-09, XSR 900 και Νiken ), ο οποίος είχε δεχτείς τις κατάλληλες μετατροπές ώστε να μπορεί να καίει υδρογόνο σαν καύσιμο, ενώ η Kawasaki ήδη έχει «βγάλει» τετρακύλινδρους κινητήρες που κινούνται αποτελεσματικά με υδρογόνο και είναι βασισμένοι στο Η2. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η παραπάνω σύμπραξη συνέπεσε με την διεύρυνση των σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Ιαπωνία
Στο παιχνίδι μπαίνουν σιγά-σιγά και άλλες εταιρείες
Βέβαια δεν είναι μόνο οι Ιάπωνες που βλέπουν το υδρογόνο σαν το καύσιμο του μέλλοντος στη μοτοσυκλέτα, αφού και η SYM έχει μπει στο παιχνίδι της εξέλιξης κινητήρων με κυψέλες υδρογόνου, ενώ πρωτότυπα μοντέλα όπως η Hydra έχουν βάλει σε ακόμα περισσότερο κόσμο το σπόρο της ελπίδα για ένα διαφορετικό από την ηλεκτροκίνηση μέλλον.