LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

MV Agusta: Ο πεντακύλινδρος κινητήρας-βόμβα που έκλεψε την παράσταση στην EICMA

Διαβάστηκε από 1.096 αναγνώστες (14/11/2025)
Στην EICMA, εκεί όπου κάθε περίπτερο παλεύει να κερδίσει βλέμματα, η MV Agusta έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα: πέταξε τη «βόμβα» της έκθεσης.
3 Φωτογραφίες »

Στην EICMA, εκεί όπου κάθε περίπτερο παλεύει να κερδίσει βλέμματα, η MV Agusta έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα: πέταξε τη «βόμβα» της έκθεσης.

Πεντακύλινδρος κινητήρας με 240 ίππους και βάρος κάτω από 60 κιλά.
Τριπλός στροφαλοφόρος μπροστά, δικύλινδρος πίσω.
Από Supersport μέχρι Touring: ένα μοτέρ για ολόκληρη τη νέα γενιά MV.
Η αίσθηση της EICMA: κάτι μεγάλο έρχεται για τη MV.

mototriti Team

Η αίσθηση της EICMA: κάτι μεγάλο έρχεται για τη MV

Στην EICMA, εκεί όπου κάθε περίπτερο παλεύει να κερδίσει βλέμματα, η MV Agusta έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα: πέταξε τη «βόμβα» της έκθεσης. Ένας ολοκαίνουργιος, σχεδόν εξωπραγματικός πεντακύλινδρος κινητήρας παρουσιάστηκε επίσημα στο Μιλάνο, τραβώντας τους δημοσιογράφους γύρω του όπως ο μαγνήτης το μέταλλο. Δεν ήταν απλώς μια τεχνική άσκηση ή μια φανταχτερή μακέτα. Ήταν ένα concept σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης, με αριθμούς που κάνουν ακόμη και τους πιο έμπειρους να σηκώνουν το φρύδι: έως 240 ίπποι, πάνω από 16.000 σ.α.λ., και βάρος κάτω από 60 κιλά. Σε μια έκθεση που είχε ήδη εκπλήξεις, η MV κατάφερε να δημιουργήσει μια από αυτές που συζητιούνται στους διαδρόμους για ώρες.
 

Τριπλός στροφαλοφόρος μπροστά, δικύλινδρος πίσω




Πλησιάζοντας τον κινητήρα στο display, οι άνθρωποι της MV ήταν πρόθυμοι να εξηγήσουν αυτό που βλέπαμε: μια διάταξη σε σχήμα «U», με τριπλό στροφαλοφόρο μπροστά και δίδυμο στο πίσω μέρος. Το αποτέλεσμα, όπως μας είπαν, είναι ένα σύστημα πιο στενό από έναν εν σειρά τετρακύλινδρο και πιο κοντό από έναν V4. Δηλαδή, μια μηχανή που στοχεύει στην απόλυτη εκμετάλλευση χώρου και βάρους. Στις προθήκες της EICMA, δίπλα στα χρωμιωμένα μέρη και τα καλοφωτισμένα panels, αυτό το κινητήριο σύνολο έμοιαζε σαν κάτι που θα περίμενες να δεις σε πρωτότυπο GP, όχι σε μοντέλο που ήδη εξελίσσεται για παραγωγή. Οι μηχανικοί της MV τόνισαν επίσης ότι χάρη στη μοναδική σειρά ανάφλεξης, το μοτέρ αποδίδει πλούσια ροπή και γραμμική λειτουργία χωρίς μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων — μια επιλογή που δείχνει αυτοπεποίθηση στη βασική αρχιτεκτονική του.
 

Από Supersport μέχρι Touring: ένα μοτέρ για ολόκληρη τη νέα γενιά MV




Το εντυπωσιακό είναι πως η MV Agusta δεν παρουσίασε απλώς έναν κινητήρα ως τεχνικό κατόρθωμα, αλλά ένα «εργαλείο» που προορίζεται να αλλάξει όλη τη μελλοντική της γκάμα. Όπως ανακοινώθηκε, ο πεντακύλινδρος θα χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα από 850 έως 1.150 κ.εκ., καλύπτοντας Supersport, Naked και Touring πλατφόρμες. Αυτό από μόνο του είναι μια υπόσχεση: ένας κινητήρας με χαρακτήρα, προσωπικότητα και επιδόσεις που θα δώσουν στη MV ένα τεχνολογικό πλεονέκτημα τα επόμενα χρόνια. Ακόμη μεγαλύτερη αίσθηση έκανε η αναφορά σε ένα «πολύ αναμενόμενο μοντέλο» που θα επιστρέψει στη γκάμα με αυτόν τον κινητήρα. Κανείς δεν είπε όνομα, όμως οι συζητήσεις στα πηγαδάκια φούντωσαν — όλοι αναρωτιούνται ποιος ιστορικός τίτλος της MV θα φορέσει πρώτος το νέο διαμάντι του Varese.
 

Η αίσθηση της EICMA: κάτι μεγάλο έρχεται για τη MV

Στο περίπτερο της MV, η ενέργεια ήταν διαφορετική. Δεν είχες την αίσθηση ενός concept που υπάρχει για εντυπωσιασμό και ξεχνιέται. Είχες την αίσθηση μιας κατεύθυνσης, ενός ξεκάθαρου βήματος στο μέλλον. Ο αριθμός των ανθρώπων που σταματούσαν να φωτογραφίσουν τον κινητήρα, να ρωτήσουν τεχνικά στοιχεία ή απλώς να τον κοιτάξουν από κοντά, ήταν ενδεικτικός. Στην EICMA βλέπεις πολλά. Λίγα, όμως, έχουν αυτή τη δόνηση που κάνει τον κόσμο να μιλά για ώρες. Η MV Agusta, μια εταιρεία που χτίζει την ταυτότητά της πάνω στο πάθος και την τεχνολογική υπεροχή, φαίνεται πως ετοιμάζεται για μια νέα εποχή. Κι αν ο πεντακύλινδρος αυτός είναι το πρώτο βήμα, τότε το μέλλον των Ιταλών δείχνει πολύ πιο εκρηκτικό απΆ όσο φανταζόμασταν.
 
 

MICHELIN
AUTOAGORA