Kάμερες στα λεωφορεία με τεχνητή νοημοσύνη θα στέλνουν πρόστιμα

Μια νέα τεχνολογική πρωτοβουλία ξεκινά μέσα στον Ιούλιο στην Αθήνα, με στόχο να περιορίσει το χρόνιο πρόβλημα παραβατικότητας στις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (ΑΛΛ).
2 Φωτογραφίες »

Μια νέα τεχνολογική πρωτοβουλία ξεκινά μέσα στον Ιούλιο στην Αθήνα, με στόχο να περιορίσει το χρόνιο πρόβλημα παραβατικότητας στις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (ΑΛΛ).

500 κάμερες στο παρμπρίζ των λεωφορείων
Τεχνητή νοημοσύνη θα καρφώνει στις αρχές τους παραβάτες
Τεχνολογία από την Αμερική στην Ελλάδα
Αναγκαίο μέτρο για την ενίσχυση της αστικής κινητικότητας

500 κάμερες στο παρμπρίζ των λεωφορείων

Μια νέα τεχνολογική πρωτοβουλία ξεκινά μέσα στον Ιούλιο στην Αθήνα, με στόχο να περιορίσει το χρόνιο πρόβλημα παραβατικότητας στις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (ΑΛΛ). Ο ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με την Hayden AI Technologies Ireland Limited, εγκαθιστά κάμερες στα παρμπρίζ των λεωφορείων, ώστε να καταγράφονται αυτόματα οι παραβάσεις οχημάτων που εισέρχονται ή σταθμεύουν σε λεωφορειολωρίδες.
Πρόκειται για την πρώτη φάση ενός προγράμματος που προβλέπει την τοποθέτηση 500 καμερών συνολικά, με τις πρώτες 10 να τίθενται σε λειτουργία τον Ιούλιο. Ήδη η πιλοτική εφαρμογή «τρέχει» σε δύο οχήματα του στόλου, με σκοπό να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα και αξιοπιστία της τεχνολογίας πριν την πλήρη εφαρμογή.
 

Τεχνητή νοημοσύνη θα καρφώνει στις αρχές τους παραβάτες

Οι κάμερες συλλέγουν φωτογραφικό και βιντεοληπτικό υλικό κατά τη διάρκεια της διαδρομής των λεωφορείων και, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, εντοπίζουν οχήματα που παρανομούν είτε κινούμενα είτε σταθμευμένα στις λεωφορειολωρίδες. Το σύστημα αξιολογεί τις εικόνες και στέλνει τα δεδομένα στους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να επιβληθούν πρόστιμα όταν οι παραβάσεις επιβεβαιώνονται.
Σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, η παράνομη κίνηση σε λεωφορειολωρίδα επιφέρει πρόστιμο 200 ευρώ, ενώ η στάθμευση συνοδεύεται από αφαίρεση πινακίδων και απομάκρυνση του οχήματος. Τα στοιχεία παραπέμπονται στους κατά τόπους δήμους, οι οποίοι και προχωρούν στην επιβολή των κυρώσεων, όπως ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
 

Τεχνολογία από την Αμερική στην Ελλάδα

Η Hayden AI δεν δραστηριοποιείται πρώτη φορά στον τομέα αυτό. Αντίστοιχα συστήματα έχουν ήδη εγκατασταθεί στη Νέα Υόρκη και στη Βαρκελώνη, με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Στις ΗΠΑ, η υλοποίηση του έργου είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης ταχύτητας των λεωφορείων κατά 5%, ενώ τα τροχαία ατυχήματα στις επιτηρούμενες λεωφορειολωρίδες μειώθηκαν κατά 20%.
Τα πρώτα στοιχεία από την πιλοτική εφαρμογή στην Αθήνα δείχνουν ότι το σύστημα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της πόλης και μπορεί να αποτελέσει ισχυρό όπλο για την αποκατάσταση της νομιμότητας στο οδικό δίκτυο.
 

Αναγκαίο μέτρο για την ενίσχυση της αστικής κινητικότητας

Η λειτουργία των λεωφορειολωρίδων επηρεάζει άμεσα την ταχύτητα και αξιοπιστία των δημόσιων μεταφορών. Όταν είναι κατειλημμένες από παρανόμως σταθμευμένα ή διερχόμενα οχήματα, τα λεωφορεία καθυστερούν και οι επιβάτες ταλαιπωρούνται. Με την εφαρμογή αυτού του συστήματος, επιδιώκεται όχι μόνο η μείωση της παραβατικότητας, αλλά και η βελτίωση της εμπειρίας των μετακινήσεων στην πόλη.
Ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δήλωσε ότι η δράση εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο ενίσχυσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και ότι στόχος είναι να επεκταθεί το μέτρο σε όλο τον στόλο.
Η τεχνολογία είναι εδώ και, αν εφαρμοστεί σωστά, μπορεί να μετατρέψει τις λεωφορειολωρίδες από πρόβλημα σε πλεονέκτημα για το κυκλοφοριακό της πόλης.
 

ROYAL ENFIELD
BEST MOTO