LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Kάμερες στα διόδια: Πότε ξεκινά το «σκανάρισμα» και σε ποια οχήματα θα πέφτουν οι κλήσεις;

Διαβάστηκε από 1.929 αναγνώστες (16/10/2025)
Οι κάμερες στα διόδια μπαίνουν επίσημα σε λειτουργία, καθώς από τις αρχές Οκτωβρίου ενεργοποιήθηκε η αποστολή δεδομένων από τις εταιρείες παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων προς την ΑΑΔΕ.

Οι κάμερες στα διόδια μπαίνουν επίσημα σε λειτουργία, καθώς από τις αρχές Οκτωβρίου ενεργοποιήθηκε η αποστολή δεδομένων από τις εταιρείες παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων προς την ΑΑΔΕ.

Οι κάμερες των διοδίων μπαίνουν σε λειτουργία.
Το νέο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης «σκανάρει» για ΚΤΕΟ , ασφάλεια και τέλη.
Κάθε βδομάδα υποχρεωτική αναφορά στην ΑΑΔΕ.
Τα πρόστιμα ξεκινάν από 10.000 ευρώ και φτάνουν τα 30.000 ευρώ.

mototriti Team

Οι κάμερες των διοδίων μπαίνουν σε λειτουργία

Οι κάμερες στα διόδια μπαίνουν επίσημα σε λειτουργία, καθώς από τις αρχές Οκτωβρίου ενεργοποιήθηκε η αποστολή δεδομένων από τις εταιρείες παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων προς την ΑΑΔΕ. Στόχος δεν είναι μόνο ο έλεγχος των διελεύσεων και των αποδείξεων, αλλά και η διασταύρωση στοιχείων κυκλοφορίας για οχήματα που κινούνται παράνομα. Πλέον, κάθε όχημα που περνά από τα διόδια καταγράφεται αυτόματα με αριθμό κυκλοφορίας και μοναδικό αριθμό διέλευσης, τα οποία αποστέλλονται κρυπτογραφημένα στη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ.
 

Το νέο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης «σκανάρει» για ΚΤΕΟ , ασφάλεια και τέλη

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων χρησιμοποιεί πλέον ειδικό λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που αναλύει τα στοιχεία των διελεύσεων και εντοπίζει οχήματα χωρίς τέλη, ασφάλεια ή ΚΤΕΟ. Το πιο κρίσιμο σημείο αφορά τα οχήματα που έχουν δηλωθεί σε φορολογική ακινησία, αλλά εντοπίζονται να κινούνται κανονικά. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το πρόστιμο εκτοξεύεται στα 10.000 ευρώ, ενώ παράλληλα επιβάλλεται και η πληρωμή του διπλάσιου ποσού των τελών κυκλοφορίας. Οι έλεγχοι γίνονται αυτόματα μέσω διασταυρώσεων και οπτικής επιβεβαίωσης των φωτογραφιών των πινακίδων, ώστε να αποκλείονται πιθανά λάθη αναγνώρισης.
 

Κάθε βδομάδα υποχρεωτική αναφορά στην ΑΑΔΕ

Σύμφωνα με την Απόφαση 1066/2025 του Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Γιώργου Πιτσιλή, οι παραχωρησιούχοι υποχρεούνται να αποστέλλουν κάθε εβδομάδα τα ηλεκτρονικά αρχεία διελεύσεων. Τα στοιχεία συγκρίνονται με τη βάση δεδομένων της Φορολογικής Διοίκησης για να εντοπιστούν οχήματα που έχουν δηλωθεί σε ακινησία, αλλά πέρασαν από διόδια. Αν η διασταύρωση επιβεβαιώσει παράβαση, τότε αποστέλλεται ηλεκτρονική ειδοποίηση στον ιδιοκτήτη μέσω του myCAR ή της εφορίας, συνοδευόμενη από τη φωτογραφία της πινακίδας και τα πλήρη στοιχεία διέλευσης (τόπος, ώρα, ημερομηνία). Ο ιδιοκτήτης έχει 10 ημέρες για να υποβάλει τις απόψεις του ηλεκτρονικά ή με φυσική παρουσία στην αρμόδια υπηρεσία. Εάν η ένσταση δεν γίνει δεκτή, εκδίδεται Πράξη Επιβολής Προστίμου.

Τα πρόστιμα ξεκινάν από 10.000 ευρώ και φτάνουν τα 30.000 ευρώ

Όταν η παράβαση επιβεβαιωθεί, το διοικητικό πρόστιμο ορίζεται στα 10.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 30.000 ευρώ. Παράλληλα, προβλέπεται και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης από τις αρμόδιες αρχές. Η ΑΑΔΕ έχει τη δυνατότητα να βεβαιώνει αυτόματα τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας και να προχωρά σε άρση της ακινησίας του οχήματος, εφόσον επιβληθεί πρόστιμο. Εάν ο ιδιοκτήτης αποδεχθεί την παράβαση, ενημερώνεται αυτοματοποιημένα για την πληρωμή και τη διαδικασία τακτοποίησης. Αν την απορρίψει, έχει δικαίωμα προσφυγής σύμφωνα με τον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ν. 2717/1999). Το νέο σύστημα διασταυρώσεων σηματοδοτεί μια νέα εποχή ηλεκτρονικής επιτήρησης στους ελληνικούς δρόμους, με στόχο να παταχθεί η παρανομία, αλλά και να διασφαλιστούν ίσοι όροι για όλους τους οδηγούς. Το «σκανάρισμα» έχει ήδη ξεκινήσει – και τα πρώτα πρόστιμα θεωρείται θέμα χρόνου να εμφανιστούν στα ηλεκτρονικά ειδοποιητήρια των παραβατών.
 

SUZUKI