KTM: Ο νέος κινητήρας MotoGP 850cc πήρε μπρος – ξεκινά η νέα εποχή αγώνων

Η KTM επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στους αγώνες MotoGP, θέτοντας σε λειτουργία τον ολοκαίνουργιο κινητήρα 850cc που θα χρησιμοποιηθεί από τη σεζόν του 2027.
Πρώτες δοκιμές του κινητήρα 850cc για τη σεζόν MotoGP 2027.
Παρά τις οικονομικές δυσκολίες, η KTM παραμένει στο MotoGP.
Όλοι οι κατασκευαστές δουλεύουν πάνω στους νέους κινητήρες 850cc.
Η επίσημη δήλωση της KTM και τα επόμενα βήματα.
KTM: 390 ENDURO R & SMC R Απέκτησε τα στο δίκτυο ΚΤΜ
Πρώτες δοκιμές του κινητήρα 850cc για τη σεζόν MotoGP 2027
Η KTM επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στους αγώνες MotoGP, θέτοντας σε λειτουργία τον ολοκαίνουργιο κινητήρα 850cc που θα χρησιμοποιηθεί από τη σεζόν του 2027. Οι πρώτες δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο Mattighofen της Αυστρίας, όπου η ομάδα μηχανικών και ο CEO της εταιρείας Gottfried Neumeister παρακολούθησαν την αρχική καμπύλη ισχύος του κινητήρα. Η δοκιμή σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας νέας τεχνολογικής εποχής, καθώς το MotoGP αλλάζει ριζικά με μείωση κυβισμού από 1000cc σε 850cc και υποχρεωτική χρήση 100% μη ορυκτών καυσίμων από το 2027.
Παρά τις οικονομικές δυσκολίες, η KTM παραμένει στο MotoGP
Τους τελευταίους μήνες υπήρχαν ερωτήματα για το μέλλον της KTM στο πρωτάθλημα, λόγω των οικονομικών πιέσεων και της επικείμενης αλλαγής ιδιοκτησίας με τη Bajaj Auto να αναμένεται να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο. Η τρέχουσα συμφωνία της KTM με το MotoGP λήγει το 2026, γεγονός που είχε δημιουργήσει ανησυχία για πιθανή αποχώρηση. Ωστόσο, η ενεργοποίηση του νέου κινητήρα δείχνει ότι η εταιρεία ετοιμάζεται για τη νέα εποχή, με απόλυτη αυτοπεποίθηση πως θα συνεχίσει να αγωνίζεται και μετά το 2027.
Ο νέος κινητήρας βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο εξέλιξης και δεν θα εμφανιστεί σε αγωνιστικό πρωτότυπο πριν από το 2026, καθώς οι κανονισμοί απαγορεύουν τις δοκιμές πίστας για τις μοτοσυκλέτες του 2027 μέχρι το επόμενο έτος.
Όλοι οι κατασκευαστές δουλεύουν πάνω στους νέους κινητήρες 850cc
Η KTM είναι η πρώτη που ανακοινώνει επίσημα πρόοδο στην ανάπτυξη κινητήρα για τη νέα εποχή του MotoGP. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, όλοι οι κατασκευαστές –από τη Honda και τη Yamaha μέχρι την Ducati και την Aprilia– εργάζονται ήδη πάνω στους νέους κινητήρες των 850cc, ενώ ορισμένοι ετοιμάζουν παράλληλα εντελώς νέα μοτέρ για τη σεζόν 2026. Η Aprilia, μάλιστα, είχε κάνει μια σύντομη αναφορά στο project κατά τη διάρκεια του GP του San Marino, χωρίς όμως να αποκαλύψει λεπτομέρειες. Αυτό καθιστά την ανακοίνωση της KTM ακόμη πιο σημαντική, καθώς δείχνει ξεκάθαρη πρόθεση συνέχισης στο κορυφαίο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η επίσημη δήλωση της KTM και τα επόμενα βήματα
Σε δελτίο Τύπου, η KTM επιβεβαίωσε ότι ο νέος κινητήρας 850cc έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με 100% μη ορυκτό καύσιμο, όπως απαιτούν οι κανονισμοί του 2027. Ο Pit Beirer, Διευθυντής Motorsport της KTM, δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος που καταφέραμε να “ξυπνήσουμε” το μέλλον του MotoGP ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2025. Βρισκόμαστε σε τέλειο χρονοδιάγραμμα για να έχουμε την πλήρη μοτοσυκλέτα έτοιμη πολύ σύντομα. Όλη η εμπειρία μας από τα χρόνια συμμετοχής στο MotoGP έχει ενσωματωθεί σε αυτόν τον κινητήρα, και είμαι βέβαιος ότι θα αποτελέσει σημείο αναφοράς από το 2027 και μετά». Από το 2016, όταν η Red Bull KTM έκανε το ντεμπούτο της στο MotoGP, η αυστριακή εταιρεία έχει κατακτήσει πολλαπλές νίκες και βάθρα με έξι διαφορετικούς αναβάτες, έχει εδραιώσει μια επιτυχημένη συνεργασία με την Tech3 και έχει ενισχύσει την παγκόσμια αναγνωρισιμότητά της. Το MotoGP παραμένει θεμέλιο του εργοστασιακού προγράμματος αγώνων της KTM, που πλέον προετοιμάζεται για τη νέα “πράσινη” εποχή του πρωταθλήματος.