Honda Motocompo 1981: Το μικρότερο scooter της Honda που έμπαινε στο πορτ-μπαγκάζ
|

Στις αρχές της δεκαετίας του 80 η Honda παρουσίασε κάτι που έμοιαζε περισσότερο με gadget παρά με μοτοσυκλέτα. Η Honda Motocompo, που λανσαρίστηκε το 1981, σχεδιάστηκε αποκλειστικά για να χωράει μέσα στο πορτμπαγκάζ του τότε νέου Honda City.
Γεννημένο για να χωράει στο πορτ-μπαγκάζ του Honda City.
Μια pop κουλτούρα γεμάτη καμπάνιες πάνω σε δύο τροχούς.
Η κληρονομιά έμεινε ζωντανή μέσα σε Anime , Manga και μουσεία.
Motocompacto: Η ηλεκτρική αναγέννηση.
mototriti Team
HONDA: Kαρακώστας Κλείσε τώρα Τest Ride σε όλα Best Sellers μοντέλα
HONDA: ADV350...Ελεύθερο πνεύμα, αστικό στυλ! Από 6.890ε!
Γεννημένο για να χωράει στο πορτ-μπαγκάζ του Honda City.
Στις αρχές της δεκαετίας του 80 η Honda παρουσίασε κάτι που έμοιαζε περισσότερο με gadget παρά με μοτοσυκλέτα. Η Honda Motocompo, που λανσαρίστηκε το 1981, σχεδιάστηκε αποκλειστικά για να χωράει μέσα στο πορτμπαγκάζ του τότε νέου Honda City. Οι Ιάπωνες την ονόμασαν “trunk bike”, ένα scooter που με μερικές κινήσεις γινόταν κουτί και έμπαινε εύκολα πίσω από τα καθίσματα. Ήταν το μικρότερο scooter που κατασκεύασε ποτέ η Honda, με διαστάσεις μόλις 1.185 × 240 × 540 χιλιοστά, και ένα design που θύμιζε παιχνίδι αλλά έκρυβε μέσα του λειτουργικότητα.
Παρά το μέγεθός του, ήταν πλήρως λειτουργικό: διέθετε δίχρονο μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 49 κυβικών εκατοστών με απόδοση 2,5 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 0,32 kgm στις 4.500 στροφές. Η μετάδοση γινόταν μέσω αυτόματου κιβωτίου CVT, ενώ με βάρος μόλις 42 κιλών και μεταξόνιο 830 χιλιοστών, το Motocompo ήταν ευέλικτο και πρακτικό για τις αστικές μετακινήσεις. Το ύψος σέλας έφτανε τα 540 χιλιοστά, το ρεζερβουάρ χωρούσε 2,2 λίτρα καυσίμου μαζί με 1,2 λίτρα λαδιού για το δίχρονο σύστημα και είχε αυτονομία κοντά στα 100 χιλιόμετρα. Η ανάρτηση αποτελούνταν από τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και μονόπλευρο αμορτισέρ πίσω, ενώ τα φρένα ήταν ταμπούρα σε δύο τροχούς 8 ιντσών με ελαστικά 3.50-8.
Μια pop κουλτούρα γεμάτη καμπάνιες πάνω σε δύο τροχούς.
Το Motocompo κυκλοφόρησε σε τρία χρώματα – Shetland White, Daisy Yellow και Caribbean Red – και από την αρχή απέκτησε τη δική του ταυτότητα. Δεν πωλούνταν αυτόνομα, αλλά μόνο μαζί με το City, και η Honda το προώθησε με καμπάνιες γεμάτες στυλ. Στις τηλεοπτικές διαφημίσεις της εποχής, εμφανιζόταν το βρετανικό ska συγκρότημα Madness, συνδέοντας το scooter με τη νεανική κουλτούρα και το φρέσκο lifestyle της δεκαετίας. Αν και οι στόχοι πωλήσεων δεν επιτεύχθηκαν – συνολικά κατασκευάστηκαν 53.369 μονάδες μέχρι το 1983 – το Motocompo έμεινε στη μνήμη ως ένα από τα πιο ευφάνταστα projects της Honda.
Η κληρονομιά έμεινε ζωντανή μέσα σε Anime , Manga και μουσεία.
Η παραγωγή μπορεί να σταμάτησε νωρίς, αλλά το Motocompo δεν χάθηκε ποτέ. Το βλέπουμε σήμερα στο Honda Collection Hall στο Motegi, σε εκθέσεις και σε συλλογές φανατικών, ενώ απέκτησε και δεύτερη ζωή μέσα από την ποπ κουλτούρα: εμφανίστηκε στο manga και anime YouΆre Under Arrest, ενέπνευσε χαρακτήρες στο KinoΆs Journey, και έγινε ακόμα και κιτ μοντελισμού από την Bandai. Η ιδέα του πτυσσόμενου scooter επανήλθε αργότερα με concepts όπως το e-Dax και το Motor Compo, δείχνοντας ότι η Honda δεν ξέχασε ποτέ το μικρό της δημιούργημα.
Motocompacto: Η ηλεκτρική αναγέννηση.
Σαράντα χρόνια μετά, το 2023, η Honda παρουσίασε το Motocompacto, έναν πλήρως ηλεκτρικό διάδοχο με τιμή μόλις 995 δολάρια. Με ανάλογη φιλοσοφία και σύγχρονη τεχνολογία, το νέο μοντέλο ήρθε να ξαναφέρει στη ζωή την ιδέα ενός scooter που χωράει παντού και γίνεται κομμάτι της καθημερινότητας. Όπως και το πρωτότυπο Motocompo, έτσι και το Motocompacto δεν είναι απλώς ένα μέσο μετακίνησης: είναι σύμβολο δημιουργικότητας, pop κουλτούρας και του διαχρονικού πάθους της Honda να πειραματίζεται και να ξεχωρίζει.