Η Pirelli εκθρονίζει τη Michelin από τα MotoGP για πέντε σαιζόν

Η Pirelli εκθρονίζει τη Michelin από τα MotoGP για πέντε σαιζόν
3 Φωτογραφίες »

Από το 2027 έως το 2031 θα προμηθεύει η Pirelli τα ελαστικά στο MotoGP
Η στοχοπροσήλωση στο MotoGP και στο MotoE «έκαψε» τη Michelin
Θα επικεντρωθεί στα πρωταθλήματα WEC και IMSA η Michelin
Ταυτόχρονη μείωση κυβισμού, απαγόρευση συστημάτων και χρήση βιοκαυσίμων

Από το 2027 έως το 2031 θα προμηθεύει η Pirelli τα ελαστικά στο MotoGP

Η Pirelli θα γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για το MotoGP από το 2027, αντικαθιστώντας τη Michelin, η οποία κατείχε τη συγκεκριμένη θέση από το 2016. Η συμφωνία της ιταλικής εταιρείας θα έχει διάρκεια πέντε ετών, έως το 2031, και θα καλύπτει όλες τις κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας Μοτοσυκλετών, συμπεριλαμβανομένων των Moto2, Moto3 και MotoE. Η Dorna Sports, διοργανώτρια αρχή του MotoGP, αποφάσισε να ενοποιήσει την προμήθεια ελαστικών σε όλες τις κατηγορίες, στοχεύοντας σε μεγαλύτερη ομοιογένεια και συνέπεια στην απόδοση. Η Pirelli έχει ήδη ισχυρή παρουσία σε κορυφαία μηχανοκίνητα πρωταθλήματα όπως η Formula 1 και το WorldSBK, ενώ τα ελαστικά της χρησιμοποιούνται και στο MXGP. Με την είσοδό της στο MotoGP, θα επεκτείνει ακόμα περισσότερο την επιρροή της στους αγώνες μοτοσυκλετών, ενισχύοντας τον ρόλο της στην εξέλιξη αγωνιστικών ελαστικών.

Η στοχοπροσήλωση στο MotoGP και στο MotoE «έκαψε» τη Michelin

Η Michelin εξέφρασε τη θέση της σχετικά με την απώλεια του συμβολαίου του MotoGP, επισημαίνοντας ότι η απόφαση της Dorna Sports να επιλέξει έναν ενιαίο προμηθευτή ελαστικών για όλες τις κατηγορίες δεν ήταν σύμφωνη με τις προτεραιότητές της. Ο επικεφαλής του τμήματος motorsport της γαλλικής εταιρείας, Piero Taramasso, ανέφερε ότι η Michelin πάντα έδινε έμφαση στην εξέλιξη τεχνολογιών μέσω του MotoGP και του MotoE, γεγονός που τη διαφοροποιούσε από άλλους προμηθευτές. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Dorna απαίτησε από τη Michelin να αναλάβει και τις μικρότερες κατηγορίες Moto2, Moto3, καθώς και πρωταθλήματα όπως το Rookies Cup και το Talent Cup, κάτι που η γαλλική εταιρεία δεν θεώρησε βιώσιμη επιλογή. Παρόλα αυτά, η Michelin θα παραμείνει προμηθευτής ελαστικών για το MotoGP και το MotoE έως το τέλος του 2026, συνεχίζοντας την τεχνολογική της εξέλιξη.

Θα επικεντρωθεί στα πρωταθλήματα WEC και IMSA η Michelin

Μετά την ολοκλήρωση της συνεργασίας της με το MotoGP στο τέλος του 2026, η Michelin σχεδιάζει να στραφεί σε άλλα κορυφαία πρωταθλήματα αγώνων, με έμφαση στους αγώνες αντοχής. Σύμφωνα με αναφορές, η γαλλική εταιρεία θα ενισχύσει τη δραστηριότητά της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και στο IMSA SportsCar Championship, όπου τα ελαστικά παίζουν καθοριστικό ρόλο λόγω της μεγάλης διάρκειας των αγώνων και της ποικιλίας των συνθηκών. Τα πρωταθλήματα αυτά αποτελούν ιδανικό πεδίο δοκιμών για νέες τεχνολογίες ελαστικών που αφορούν τόσο την αγωνιστική όσο και την καθημερινή χρήση. Παράλληλα, η Michelin παραμένει προμηθευτής ελαστικών σε άλλες διοργανώσεις υψηλού επιπέδου, διατηρώντας την παρουσία της στο motorsport και συνεχίζοντας να επενδύει στην έρευνα και την ανάπτυξη.

Ταυτόχρονη μείωση κυβισμού, απαγόρευση συστημάτων και χρήση βιοκαυσίμων

Η αλλαγή προμηθευτή ελαστικών στο MotoGP από το 2027 συμπίπτει με μεγάλες τεχνικές αλλαγές που έχουν στόχο να αναδιαμορφώσουν το πρωτάθλημα. Από εκείνη τη χρονιά, οι κινητήρες θα μειωθούν από τα 1.000cc στα 850cc, με στόχο τον περιορισμό της ιπποδύναμης και τη βελτίωση της ασφάλειας των αναβατών. Παράλληλα, θα απαγορευτούν τα συστήματα holeshot και ride-height, τα οποία χρησιμοποιούνται για την καλύτερη εκκίνηση και την αλλαγή ύψους της μοτοσυκλέτας εν κινήσει. Επιπλέον, το MotoGP θα υιοθετήσει 100% βιώσιμα καύσιμα, στοχεύοντας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του πρωταθλήματος. Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να επηρεάσουν τόσο τη στρατηγική των ομάδων όσο και την ανάπτυξη των ελαστικών, καθώς οι απαιτήσεις πρόσφυσης και αντοχής θα είναι διαφορετικές σε σχέση με το σημερινό καθεστώς.

KEEWAY
MBP