LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Η επιστροφή των κλασικών αξιών στις μοτοσυκλέτες είναι γεγονός. Πως όμως ερμηνεύεται αυτό το φαινόμενο, σε ευρεία κλίμακα;

Γιατί ρετρό;

Γιατί η κατηγορία των ρετρό μοτοσυκλετών έχει γνωρίσει μια τόσο μεγάλη άνθηση, τα τελευταία χρόνια; Με ποια κριτήρια όλο και περισσότεροι αναβάτες επιλέγουν μοντέλα αυτού του στυλ; Τι είναι αυτό που έλειψε, από τον χώρο του μοτοσυκλετισμού, και που επανήθλε μέσα από τα νεορετρό μοντέλα;

 
Ζούμε σε έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο κόσμο, ο οποίος όλο και συντείνει προς την πλήρη ψηφιοποίηση του. Απίστευτα γρήγοροι ρυθμοί, συνεχής πίεση και εξειδίκευση όσο δεν πάει σε όλους τους τομείς. Της κατάστασης αυτής δεν θα μπορούσαν να εξαιρούνται οι μοτοσικλέτες, οι οποίες είναι πλέον  υπερ – εξελιγμένες,  υπέρ -  εξειδικευμένες και η απόδοση τους έχει χάσει το ανθρώπινο μέτρο, αφού απαιτούνται  ηλεκτρονικά βοηθήματα για να είναι αυτές οδηγήσιμες από τον μέσο αναβάτη. 

Καλοδεχούμενα βέβαια όλα αυτά, ωστόσο πολλές φορές δημιουργούν πρόσθετα άγχη, μπερδεύουν και…πληρώνονται τζάμπα, αφού δεν χρειάζονται σε όλους. Η τάση της επιστροφής στα βασικά και στο «αναλογικό» είναι έκδηλη και έχει αρχίσει να γίνεται μαζικό φαινόμενο. Ο κόσμος θέλει να αποστασιοποιηθεί απ ΄όλα αυτά, να πάρει λίγες ανάσες και το κλασικό, σε οποιαδήποτε έκφανση και έκφραση του, ήταν, είναι και θα εξακολουθεί να είναι το καταφύγιο σε τέτοιες περιπτώσεις. Στις μοτοσικλέτες, οι αρχετυπικές ευρωπαϊκές, ιαπωνικές και αμερικανικές φόρμες είναι αυτές που εξυπηρετούν καλύτερα αυτή την τάση (ή μήπως είναι ανάγκη τελικά;). 

Εδώ και λίγα χρόνια, πολλοί είναι οι αναβάτες που εγκατέλειψαν το τρένο της συνεχούς και αδιάκοπης εξέλιξης και έκαναν την back to basics επιστροφή αναζητώντας τις κλασσικές αξίες του μοτοσικλετισμού σε vintage μοντέλα. Οι έχοντες τις μηχανολογικές γνώσεις για να αναπαλαιώσουν και να συντηρήσουν τέτοια μοντέλα, ήταν οι τυχεροί, οι υπόλοιποι απλά παρακολουθούσαν και ονειρεύονταν... όχι για πολύ όμως, καθότι τα τμήματα marketing των εταιρειών αντιλήφθηκαν την τάση και τις προοπτικές της και έτσι σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα παρουσιάστηκαν καθ΄ όλα σύγχρονες μοτοσικλέτες με ρετρό look και αίσθηση, οι λεγόμενες νεορετρό. 

Σε σαφώς καλύτερη μοίρα ήταν και είναι οι παραδοσιακές εταιρείες με δεκαετίες ιστορίας πίσω τους, αφού μπορούν να επανασυστήσουν μοντέλα θρύλους ως “νεοαυθεντικά”. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιποι κατασκευαστές μένουν “έξω από τον χορό” (και τον χώρο) μιας και οι κλασσικές γραμμές, δεν εμπίπτουν στους κανόνες που διέπουν την πνευματική ιδιοκτησία. Μαζί με τις μοτοσικλέτες, ανθίζει παράλληλα και ο χώρος των αξεσουάρ και της ένδυσης φυσικά, όπου πλέον η “νοσταλγική” γκάμα είναι πλήρης και up to date σε τεχνολογία και ασφάλεια. Είναι λοιπόν πιο εύκολο ποτέ για τον καθένα, να κάνει ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο και να πάρει μια γεύση της πιο απλής, ανόθευτης και αγνής μορφής του μοτοσικλετισμού, χωρίς να “μπλέκει” όμως με τις δυσκολίες και τις παραχωρήσεις που συνεπάγεται η κτήση και η χρήση ενός κλασσικού μοντέλου. 

Κάποτε οι μοτοσικλέτες είχαν μόνο μια κατηγορία: μοτοσικλέτες. Αέρας στο πρόσωπο, παρέα, βόλτες και ούτε ένα ψήγμα ψυχαναγκασμού του τύπου “έχω on-off άρα πρέπει να πάω στο χώμα”, “έχω superbike άρα πρέπει να τρέχω”. Μια για όλους και μια για όλα. Αρέσκεστε σε αυτή την ιδέα; Τολμήστε το λοιπόν! 

Ποια είναι η δική σας γνώμη; Τι πιστεύετε για τις νεορετρό μοτοσυκλέτες και την ραγδαία άνθηση που επιδεικνύουν; Πρόκειται για κάτι που προέκυψε από μια "υπερβολική" ανάπτυξη των μοτοσυκλετών, σε ισχύ και τεχνολογία, που ξεπέρασε τα θέλω πολλών αναβατών; Η μήπως είναι και αυτό, ένα φαινόμενο μόδας που ίσως έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις; Θα επιλέγατε μια νεορετρό για τις μετακινήσεις σας; 

 
  • Βασίλης

    Το αν είναι κύκλος και γυρίζει, δεν το συζητώ εννοείται πως η μόδα γυρίζει. Το αν αξίζει η επένδυση σου καθως μοτοσυκλέτα παίρνεις καινούρια 1-2 φορές στην ζωή σου δεν είμαι σίγουρος. Φυσικά και έχει να κάνει με τον καθένα καθώς αν την παίρνεις πειδή σου αρέσει θα είσαι οκ καθώς και να αλλάξει η μόδα δεν σε νοιάζει, αν όμως την πάιρνεις επειδή ακολοουθείς την μόδα τότε δυστηχώς την έχεις πατήσει καθώς μόλις περάσει αυτή ... δεν θα ξέρεις τι να την κάνεις. Για τις εταιρείες τι να πω? οπώς και στην τεχνολογία κινητά κτλ εκμεταλεύονται την κατάσταση και μας τα πασάρουν με μεταξωτές κορδέλες και φυσικά ακριβά.

      16
  • Αντώνης Νικολόπουλος

    Είναι δυνατόν να μην είναι μόδα;! Η μόδα κάνει κύκλους όπως και να έχει. Οι γραμμές των ρετρό ρετρό μετράνε περισσότερο αφού αντέχουν στο χρόνο. Καλά κάνουν τα εργοστάσια και έχουν τέτοια μοντέλα στην γκάμα τους. Αλλά παιδιά οι τιμές θα έπρεπε να είναι πιο χαμηλές. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να πληρώνω παραπάνω για κάτι που θεωρώ πιο όμορφο.

      14
  • Κωνσταντίνος 13

    Η μόδα και η τάση πάντα καθορίζουν τη θα πάρει κάποιος. Δεν γίνεται διαφορετικά! Θυμάστε που "όλοι" αγόραζαν sport και Hayabusa και οι άσχετοι και μετά πήγαιναν και τσακίζονταν. Τώρα βλέπεις ένα κάθε 200 μηχανάκια στο δρόμο και αυτό παλιό. Τα ρετρό μια χαρά μόδα είναι και δεν κινδυνεύει και κανείς!

      7
  • giann4life

    Μόδα είναι θα περάσει. Αλλά είναι πολύ όμορφα τα μηχανάκια ρετρό είναι πιο ακριβά γιατί έχουν και πολλά μέταλα με επεξεργασία και νίκελ και είναι προσεγμένα γενικά.

      7
  • Mihalis_Gixxer

    Πρόσφατα οδήγησα σε test ride το Bonneville T120, έχω εμπειρία και από V7 Guzzi και το παλιό το Kawa W650. Προσωπικά μου αρέσουν τα street και τα γκάζια αλλά έχουν και αυτές οι μοτοσικλέτες την γοητεία τους. Αν είχα τα χρήματα, θα αγόραζα σίγουρα κάτι από΄την κατηγορία για καθημερινή μετακίνηση και βολτάκια. Δεν είναι να τις σνομπάρουμε αυτές τις μοτοσικλέτες, έχουν θέση στην αγορά και υπάρχει σίγουρα κοινό που τις γουστάρει.

      2
  • ΜΙΧΑΛΗΣ-fotobiker

    Τα τελευταια χρονια ο ηλικιακος μεσος ορος των αγοραστων/μοτοσυκλετιστων ανεβαινει απ την μια , απ την αλλη η οικονομικη κριση δεν αφηνεια πολλα περιθωρια για αγορες του στιλ "το μυνηγι των νεων μοντελων" καθε 2/3 χρνονια οπως παλια . Απ την αλλη , τα σουπερ ντουπερ σπορ μοντελα με τα υπερσυστηματα τους και την υπερ αποδοση τους , εκτος απο track days στους καθημερινους δρομους δεν αποδιδουν παντα στον αγοαραστη τους αυτα που υποσχεται η κατσκευης τους για διαφορους λογους , καμερες ελεγχου ταχυτητας , προστιμα κλπ. Ετσι ειναι απολυτα φυσιολογικο η αγορα των κλασσικων η νεο ρετρο , να βρισκει τον δρομο της , να διευρινεται και να αυξανεται . Τα τελευταια χρονια ο ηλικιακος μεσος ορος των αγοραστων/μοτοσυκλετιστων ανεβαινει απ την μια , απ την αλλη η οικονομικη κριση δεν αφηνεια πολλα περιθωρια για αγορες του στιλ "το μυνηγι των νεων μοντελων" καθε 2/3 χρνονια οπως παλια . Απ την αλλη , τα σουπερ ντουπερ σπορ μοντελα με τα υπερσυστηματα τους και την υπερ αποδοση τους , εκτος απο track days στους καθημερινους δρομους δεν αποδιδουν παντα στον αγοαραστη τους αυτα που υποσχεται η κατσκευης τους για διαφορους λογους , καμερες ελεγχου ταχυτητας , προστιμα κλπ. Ετσι ειναι απολυτα φυσιολογικο η αγορα των κλασσικων η νεο ρετρο , να βρισκει τον δρομο της , να διευρινεται και να αυξανεται .

     
  • Spyros

    Το ρετρό είναι ιδιαίτερο πάντα θα αντιπροσωπευει μερίδα ανθρώπων. Το αν οι εταιρείες θα μπορούν να το "πουλάνε" είναι θέμα Marketing. Πάντως τα σαραβαλα που βγήκαν με την κρίση σίγουρα δεν είναι ρετρό με την έννοια του στιλ.

     
  • αντώνης καραν.

    Θα έλεγα ότι η στροφή αυτή προς το ρετρό είναι ένα απο τα αποτελέσματα της κρίσης. Πόσοι ξαφνικά θυμήθηκαν το μοντέλο 30ετίας που είχαν στο χωριό ή το γκαράζ και πήραν και το ξανάφτιαξαν, ενώ κάποτε το είχαν ξεχάσει οδηγώντας μια καλογυαλισμένη supersport, όσο είχαμε λεφτά...Φυσικά και η νοσταλγία των παλαιότερων έπαιξε τον ρόλο της. Αλλά οι εταιρείες είναι τσακάλια και το πηραν είδηση, και έτσι έγινε ξανά μόδα.

     

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ