• 1.459 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
    Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Μια KTM 990 Adventure, με το σύστημα μετάδοσης και στον εμπρόσθιο τροχό DT-A του Guido Koch.

Μια KTM 990 Adventure, με το σύστημα μετάδοσης και στον εμπρόσθιο τροχό DT-A του Guido Koch.

Μία Yamaha WR450F με το σύστημα 2-Trac της Ohlins: Προσέξτε τους δύο σωλήνες υψηλής πίεσης, που πηγαίνουν στην πλήμνη του εμπρός τροχού, στην οποία υπάρχει υδραυλικός κινητήρας.

Μία Yamaha WR450F με το σύστημα 2-Trac της Ohlins: Προσέξτε τους δύο σωλήνες υψηλής πίεσης, που πηγαίνουν στην πλήμνη του εμπρός τροχού, στην οποία υπάρχει υδραυλικός κινητήρας.

  • Μια KTM 990 Adventure, με το σύστημα μετάδοσης και στον εμπρόσθιο τροχό DT-A του Guido Koch.
  • Μία Yamaha WR450F με το σύστημα 2-Trac της Ohlins: Προσέξτε τους δύο σωλήνες υψηλής πίεσης, που πηγαίνουν στην πλήμνη του εμπρός τροχού, στην οποία υπάρχει υδραυλικός κινητήρας.

Γιατί δεν υπάρχουν «μπροστοκίνητες» μοτοσυκλέτες;

Έχετε δει ποτέ μοτοσυκλέτα με την κίνηση στον εμπρός τροχό; Η απάντηση είναι, κατά 99%, «όχι». Και υπάρχουν πολλοί σοβαροί λόγοι για αυτό. Όμως, η κίνηση στον εμπρός τροχό ή και στους δύο, είναι μια παλιά ιδέα στην μοτοσυκλέτα.

Δες ποια εξάτμιση Akrapovic σου ταιριάζει

Κίνηση στον εμπρός τροχό σε μοτοσυκλέτα: Είναι δυνατόν;

Η ίδια η μορφολογία της μοτοσυκλέτας, οδηγεί στην χρήση της μετάδοσης κίνησης στον πίσω τροχό, σχεδόν κατά αποκλειστικότητα εδώ και 140 χρόνια. Κι όμως, η μετάδοση της κίνησης στον εμπρός τροχό σε μοτοσυκλέτα, είναι θεωρητικά δυνατή. Κατά καιρούς, έχει πραγματοποιηθεί με διάφορους τρόπους, όμως ποτέ δεν επικράτησε. Γιατί όμως;
 


Μία Yamaha WR450F με το σύστημα 2-Trac της Ohlins: Προσέξτε τους δύο σωλήνες υψηλής πίεσης, που πηγαίνουν στην πλήμνη του εμπρός τροχού, στην οποία υπάρχει υδραυλικός κινητήρας.

Μία Yamaha WR450F με το σύστημα 2-Trac της Ohlins: Προσέξτε τους δύο σωλήνες υψηλής πίεσης, που πηγαίνουν στην πλήμνη του εμπρός τροχού, στην οποία υπάρχει υδραυλικός κινητήρας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Τα (σοβαρά) προβλήματα της μετάδοσης κίνησης εμπρός, στις μοτοσυκλέτες

Βάσει της μορφολογίας μοτοσυκλετών που όλοι γνωρίζουμε και χρησιμοποιούμε, η μετάδοση της κίνησης στον εμπρόσθιο τροχό είναι ένας γρίφος για δυνατούς λύτες. Σε μοτοσυκλέτες με πιρούνι, οποιοδήποτε σύστημα θα αναλάμβανε τον ρόλο αυτό θα έπρεπε να είναι εξαιρετικά πολύπλοκο, αρκετά βαρύ και σίγουρα ακριβό. Ακόμη και σε μοτοσυκλέτες με «εναλλακτικά μπροστινά», όπως λ.χ. η Bimota Tesi ή το σύστημα του Ελβετού Guido Koch που βλέπετε στην φωτογραφία, χρειάζεται ειδική μελέτη, ώστε το σύστημα μετάδοσης να μην επηρεάζει την λειτουργία της ανάρτησης, αλλά και της διεύθυνσης, στον εμπρός τροχό. Δεν είναι όμως μόνο αυτά τα ζητήματα: Κατά την επιτάχυνση, ο εμπρόσθιος τροχός «ελαφρώνει», άρα μια εμπροσθοκίνητη μοτοσυκλέτα θα αντιμετώπιζε όρια στην αποτελεσματική μετάδοση της ισχύος στην άσφαλτο. Ακόμα, με τις μπροστοκίνητες μοτοσυκλέτες… θα ξεχνάγαμε τις σούζες!
 

Κίνηση εμπρός, «τιμόνια» πίσω: Δεν θα λειτουργούσε;

Μπορεί να ρωτήσει κανείς: Έστω ότι, σε κάποια «ουτοπία», φτιάχναμε τις μοτοσυκλέτες… ανάποδα: Κίνηση στον εμπρός τροχό, διεύθυνση με τον πίσω τροχό. Δεν θα λειτουργούσε; Με βάση την μέχρι τώρα σχεδίαση στις μοτοσυκλέτες, όχι: Η γεωμετρία του εμπρόσθιου συστήματος παίζει άκρως σημαντικό ρόλο, στην ισορροπία και την ευστάθεια των μοτοσυκλετών. Για να λειτουργήσει μια μοτοσυκλέτα με κίνηση εμπρός και διεύθυνση πίσω, θα χρειαζόταν ριζικό ανασχεδιασμό.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »