• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μήπως μπαίνεις στον πειρασμό να κάνεις... τίποτα τέτοιο, για να ευχαριστηθείς την μοτοσυκλέτα σου;

Για να ευχαριστηθείς εσύ ενοχλείς τους γύρω σου;

 

Στο βωμό της προσωπικής σου ικανοποίησης, μήπως θυσιάζεις την ηρεμία των υπολοίπων; Οι θορυβώδεις εξατμίσεις και ο δυνατός τους ήχος, επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα ζωής και οδηγούν σε σύγχυση.

Έχουν περάσει πάνω από 20 χρόνια από την τελευταία μελέτη ηχορύπανσης που έγινε στην πρωτεύουσα. Με λίγα λόγια τα αποτελέσματα έλεγαν πως ένα παπί με φασαριόζα εξάτμιση που κινείται σε κεντρική λεωφόρο στις τρεις η ώρα τη ξημερώματα, ξυπνάει μέχρι και 50.000 ανθρώπους. Το νούμερο αυτό είναι εξωφρενικό. Πιο εξωφρενικό είναι πως δύο στις πέντε μοτοσικλέτες έχουν πειραγμένες εξατμίσεις και παράγουν απίστευτα υψηλά επίπεδα θορύβου.
                                                                                                                                                                      
Θεωρητικά ο θόρυβος έπρεπε να ελέγχεται στο ΚΤΕΟ, όμως όπως και να έχει όλοι ξέρουμε πως συχνά το ντιλίβερι το ακούμε από χιλιόμετρα μακριά πριν φτάσει στην πόρτα μας. Και δεν είναι μόνο τα παπιά. Πόσες μοτοσικλέτες με βελτιωμένες εξατμίσεις δεν ακούγονται σαν αεροπλάνα σε απογείωση; Τα ντεσιμπέλ δεν είναι απλά πολλά, ξεπερνάνε κάθε όριο λογικής.
 
Σε πρόσφατη μελέτη του βρετανικού συστήματος υγείας, η διαταραχή του ύπνου αλλά και η ηχορύπανση, βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις στις αιτίες άγχους, στρες και προβλημάτων ψυχικής υγείας. Ο θόρυβος δεν είναι απλά ενοχλητικός, αλλά μειώνει την ποιότητα ζωής μας και κάνει το περιβάλλον μας ανυπόφορο. Δημιουργεί νεύρα, οικιακές συγκρούσεις και οδηγεί σε πολλαπλές πηγές σύγχυσης. Δεν είναι δηλαδή απλά κακοπέραση, είναι θέμα υγείας.
 
Ήδη στην Αγγλία και στην Γαλλία τοποθετούνται κάμερες με μικρόφωνα που μετρούν τον ήχο και κόβουν πρόστιμο αναγνωρίζοντας τις πινακίδες. Αυτό βέβαια στην Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει εύκολα αφού τα περισσότερα μηχανάκια που ηχορυπαίνουν κυκλοφορούν με παραμορφωμένες, παραποιημένες ή απλά χωρίς πινακίδες. Ενώ και στο εξωτερικό δεν είναι λίγα τα φαινόμενα βανδαλισμού των μέτρων αστυνόμευσης τέτοιου τύπου, κάτι που δείχνει τις αντίδραση των αναβατών στην τακτική Big Brother.

Ο αντίλογος έχει ως επιχείρημα ότι μια εξάτμιση κάνει τη μοτοσικλέτα περισσότερο "ορατήΆ"από τους οδηγούς αυτοκινήτων που απρόσεκτα παραβιάζουν στοπ προτεραιότητες και μιλούν στο κινητό. Όμως οι πεζοί και όσοι ξεκουράζονται στο σπίτι τους τι φταίνε; Όλες οι υπόλοιπες εστίες ηχορύπανσης δεν σας απασχολούν; Και έχετε ρίξει όλες σας τις ευαισθησίες  στην μοτοσικλέτα; Είναι το αμέσως επόμενο επιχείρημα όσων αρέσκονται να ακούνε ντεσιμπέλ να ξεπηδάνε από το τελικό της εξάτμισης σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού.
 
Ο ΚΟΚ προβλέπει πολύ συγκεκριμένα όρια εκπομπών θορύβου όμως η εφαρμογή του νόμου είναι η αχίλλειος πτέρνα του συστήματος. Ο μόνος τρόπος που μπορεί να γίνει η αστυνόμευση είναι με μπλόκα και συντονισμένη εκστρατεία ενημέρωσης και καταστολής. Φαίνεται όμως πως την ηχορύπανση δεν την παίρνουμε ακόμη στα σοβαρά.

Εσείς τι λέτε; Έχετε ξυπνήσει ποτέ από το θόρυβο μίας μηχανής; Σας έχει ενοχλήσει μία φασαριόζα εξάτμιση; Θεωρείτε πως υπάρχει λόγος να γίνει κάτι για την πάταξη του προβλήματος του θορύβου;
 
 

 
  • Γιάννης

    Οι νόμοι υπάρχουν αλλά δεν εφαρμόζονται....Για να εφάρμοζαν το εξής: Την πρώτη φορά πρόστιμο, την δεύτερη αφαίρεση αδείας και διπλώματος για κανένα τρίμηνο και την τρίτη κατάσχεση...Να δεις πως "σφίγγουν τα γάλατα" μετά....

      7
  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΝΑΙ ΕΧΩ ΞΥΠΝΗΣΕΙ ΑΠΟ ΕΞΑΤΜΙΣΗ ΜΟΤΟ ,ΜΟΥ ΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΑΛΛΑ ΕΠΙΣΗΣ ΕΧΩ ΞΥΠΝΗΣΕΙ ΑΠΟ ΣΤΕΡΕΟΦΩΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΤΕΡΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΞΑΤΜΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ,ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΩΙ ΔΕΝ ΜΠΩΡΟ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΩ ΓΙΑΤΙ ΠΕΡΝΑΕΙ Ο ΓΥΦΤΟΣ 8 Η ΩΡΑ ΚΑΙ ΞΥΠΝΑΕΙ ΟΛΗ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ.Η ΑΣ ΠΟΥΜΕ 12-1 Η ΩΡΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΤΟ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑΡΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΚΟΥΝΕ 5 ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΠΟΥ ΧΤΥΠΑΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ ΚΑΙ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑΡΗΔΕΣ.Η Ο ΜΑΛΑΚΑΣ ΠΟΥ ΚΟΡΝΑΡΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΕΙ Η ΓΚΟΜΕΝΑ Η ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΔΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΓΝΩΣΤΟ ΤΟΥ.ΝΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ ΚΙ ΑΥΤΑ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ...30 ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΟΤΙ ,ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΦΤΑΙΝΕ...

      10
  • Σταματης

    Πιστευω οτι θα ηταν θετικο να υπαρχει ελενχος για ολα τα τροχοφόρα γιατι το προβλημα δεν ειναι μονο στα μηχανακια αλλά εξίσου και στα αυτοκινητα , και ποιο σοβαρο ειναι το θεμα των καυσαερίων.

      6
  • Nik

    Δυστυχώς η κατάσταση είναι τραγική πλέον. 2 στα 5 δίκυκλα φέρουν εξατμίσεις με υπερβολικό θόρυβο. Και όλα αυτά με την ανοχή του κράτους, αφού στα ΚΤΕΟ περνάνε κανονικά. Αλλά υπάρχουν και χειρότερα... 9 στα 10 ταξί ρυπαίνουν υπερβολικά, τόσο που φαίνονται με γυμνό οφθαλμό, ειδικά αν είσαι μοτοσυκλετιστής και τους ακολουθείς, χώρια τα φορτηγά και ΙΧ που πολλά από αυτά καπνίζουν σαν πλοία. Πόσο πια πιο διεφθαρμένο μπορεί να είναι ένα κράτος και να επιτρέπει τέτοια φαινόμενα? Κανείς δεν έχει την ευαισθησία για τις επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων? Μόνο το χρήμα είναι ο αυτοσκοπός? Δυστυχώς όμως... η υγεία είναι πιο πολύτιμη και από το χρήμα!

      28

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ