Έρχονται οι μοτοσυκλέτες που θα στρίβουν μόνες τους

Ο κολοσσός των ηλεκτρονικών Bosch κατοχύρωσε πατέντες για νέα ηλεκτρονικά συστήματα που θα επεμβαίνουν ακόμα και στο «τελευταίο προπύργιο» διεπαφής αναβάτη-μοτοσυκλέτας. Δείτε περισσότερα.

Η ποσότητα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που πλέον τοποθετούνται στις μοτοσυκλέτες αυξάνονται σχεδόν εκθετικά. Πλέον, στα κορυφαία μοντέλα των εταιρειών τα συστήματα ABS και ελέγχου πρόσφυσης λαμβάνουν δεδομένα από πληθώρα αισθητήρων και επεμβαίνουν στο γκάζι και τα φρένα με αποτελεσματικότητα που δεν έχει ξαναγίνει. Ένα είναι το τελευταίο «σύνορο» που δεν έχει πέσει ακόμα: Η «καθαρότητα» του τιμονιού και του στριψίματος της μοτοσυκλέτας, από κάθε ηλεκτρονική επέμβαση. Ή μήπως όχι;

Η Bosch κατέθεσε πατέντες, στις οποίες παρουσιάζει ένα σύστημα ολιστικής ηλεκτρονικής παρακολούθησης της μοτοσυκλέτας κατά την οδήγηση. Σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και η απεικόνιση ενός μέσου ελέγχου του τιμονιού, πράγμα το οποίο η Bosch σκοπεύει να κάνει. Με πιο απλά λόγια, το σύστημα θα μπορεί να ελέγξει το τιμόνι της μοτοσυκλέτας, αλλά πιθανότατα μόνο σε «καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης» στην αρχική του μορφή. Δηλαδή, τα ηλεκτρονικά θα διορθώνουν τυχόν λάθη του αναβάτη ή αποκλίσεις της μοτοσυκλέτας από την πορεία της για κάποιο λόγο, ασκώντας δύναμη στο τιμόνι με την χρήση σερβομηχανισμών.

Παλαιότερα, όπως αναφέρουν βρετανικές πηγές, η Bosch είχε ερωτηθεί για το θέμα της «αυτόματης οδήγησης» χωρίς έλεγχο του τιμονιού από αναβάτη και η εταιρεία τότε απάντησε το εξής: Ο ίδιος ο αναβάτης, είναι μέρος της οδηγικής δυναμικής της μοτοσυκλέτας και το θέμα είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο. Όμως η κατοχύρωση πατεντών σημαίνει ότι η Bosch σίγουρα θα εξερευνήσει και το επόμενο επίπεδο ενός συστήματος ελέγχου του τιμονιού, πέρα από την απλή βοήθεια σε έκτακτες καταστάσεις.

Δείτε παρακάτω το σχέδιο: Ο μηχανισμός ενεργοποίησης του τιμονιού έχει τον αριθμό 2 και η σύνδεσή του με την κεντρική μονάδα ελέγχου 15, φαίνεται με την καλωδίωση 33. Στο σκίτσο φαίνεται επίσης και η διασύνδεση του εγκεφάλου με τα άλλα σημεία της μοτοσυκλέτας και τους αντίστοιχους αισθητήρες. 



Η ενσωμάτωση σερβομηχανισμών ή ακόμα και η πλήρης μηχανική αποσύνδεση του τιμονιού από τον εμπρός τροχό, είναι μια ιδέα που απασχολεί αρκετές εταιρείες, με την Honda να έχει παρουσιάσει την δική της ιδέα –το σύστημα Riding Assist με τους αισθητήρες και τον σερβοκινητήρα να παίρνουν την θέση του κλασικού τιμονιού. Θα οδηγούσατε εσείς μια τόσο «αυτοματοποιημένη» μοτοσυκλέτα; Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η επέμβαση της τεχνολογίας στην οδήγηση μας;