Έρχονται 2.000 «έξυπνες κάμερες» που θα στέλνουν πρόστιμα ραβασάκια στους δρόμους της Αθήνας

Με στόχο τη μείωση των τροχαίων και τον περιορισμό της ατιμωρησίας, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχεδιάζει την εγκατάσταση 2.000 έξυπνων καμερών με τεχνητή νοημοσύνη σε κομβικά σημεία του οδικο

Με στόχο τη μείωση των τροχαίων και τον περιορισμό της ατιμωρησίας, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχεδιάζει την εγκατάσταση 2.000 έξυπνων καμερών με τεχνητή νοημοσύνη σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου της Αθήνας.

Με τεχνητή νοημοσύνη και ψηφιακές ειδοποιήσεις σε κάθε τροχαία παράβαση
Πιλοτική εγκατάσταση καμερών σε 8 διασταυρώσεις υψηλής επικινδυνότητας
Νέο ενιαίο σύστημα και φορέας για τη διαχείριση των παραβάσεων
Κινούμενες κάμερες σε λεωφορεία και πλήρης εφαρμογή έως το 2026

mototriti Team

Με τεχνητή νοημοσύνη και ψηφιακές ειδοποιήσεις σε κάθε τροχαία παράβαση

Με στόχο τη μείωση των τροχαίων και τον περιορισμό της ατιμωρησίας, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχεδιάζει την εγκατάσταση 2.000 έξυπνων καμερών με τεχνητή νοημοσύνη σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου της Αθήνας. Οι κάμερες δεν θα καταγράφουν απλώς, αλλά θα λειτουργούν σε πραγματικό χρόνο, εντοπίζοντας παραβάσεις, εκδίδοντας αυτόματα ψηφιακά πρόστιμα και ενημερώνοντας άμεσα τον οδηγό μέσω της θυρίδας του στο gov.gr. Το νέο πλαίσιο εντάσσεται στη συνολική μεταρρύθμιση για την ψηφιακή διαχείριση του ΚΟΚ, μετά και την πρόσφατη αυστηροποίηση του Κώδικα από τη Βουλή.

Πιλοτική εγκατάσταση καμερών σε 8 διασταυρώσεις υψηλής επικινδυνότητας

Η αρχή γίνεται μέσα στους επόμενους μήνες με 8 πιλοτικές κάμερες σε σημεία που η Τροχαία έχει χαρακτηρίσει «θερμά» λόγω πλήθους σοβαρών τροχαίων. Ανάμεσά τους: Πανεπιστημίου & Βασ. Σοφίας, Μεσογείων & Χαλανδρίου, Ποσειδώνος & Ερμού, Βουλιαγμένης & Τήνου, Συγγρού & Αγίας Φωτεινής. Οι νέες κάμερες θα μπορούν να εντοπίζουν υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση φαναριών, παράνομη χρήση λεωφορειολωρίδας, απουσία ζώνης και χρήση κινητού. Όλα αυτά καταγράφονται σε υψηλής ευκρίνειας εικόνα και βίντεο, αποθηκεύονται στο νέο πληροφοριακό σύστημα και εμφανίζονται αυτόματα στη θυρίδα του οδηγού.
 

Νέο ενιαίο σύστημα και φορέας για τη διαχείριση των παραβάσεων

Κεντρικό ρόλο στο νέο πλαίσιο αναλαμβάνει φορέας ψηφιακής διαχείρισης, ο οποίος θα έχει την ευθύνη για την εποπτεία του δικτύου καμερών και τη βεβαίωση των προστίμων. Όπως ανέφερε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, «η Ελλάδα του 2025 δεν μπορεί να περιμένει πέντε ή δέκα χρόνια για να βεβαιώσει και να εισπράξει μια κλήση». Με τα 38.567 καταγεγραμμένα τροχαία παραπτώματα και τους 13 νεκρούς μόνο τον Ιούνιο στην Αττική, το νέο σύστημα έρχεται να μειώσει τη γραφειοκρατία, να αποτρέψει τη διαγραφή προστίμων και να διασφαλίσει ότι κάθε παράβαση αντιμετωπίζεται έγκαιρα, ψηφιακά και δίκαια.
 

Κινούμενες κάμερες σε λεωφορεία και πλήρης εφαρμογή έως το 2026

Παράλληλα με τις σταθερές κάμερες, στον έλεγχο μπαίνουν και τα αστικά λεωφορεία, με 500 οχήματα να μετατρέπονται σε κινητές μονάδες επιτήρησης. Ήδη 10 λεωφορεία της ΟΣΥ καταγράφουν παραβάσεις στις λεωφορειολωρίδες, ενώ συλλέγουν δεδομένα για το οδόστρωμα και την κυκλοφορία. Το έργο «τρέχει» με δύο διαγωνισμούς: έναν για το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα (προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ, ήδη σε αξιολόγηση) και έναν για την προμήθεια των καμερών τεχνητής νοημοσύνης, ο οποίος προκηρύσσεται άμεσα. Η πλήρης υλοποίηση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2026, φέρνοντας για πρώτη φορά μια ολοκληρωμένη ψηφιακή επιτήρηση του ΚΟΚ στην Ελλάδα, με στόχο όχι την τιμωρία, αλλά την πρόληψη.

Yamaha
PROION