Έρχεται ο νέος ΚΟΚ: Αυστηρές ποινές, κάμερες και χαμηλότερα όρια
|

Όριο ταχύτητας από 50χλμ σε 30χλμ και πρόστιμα εώς 1.500 ευρώ
Όριο ταχύτητας από 50χλμ σε 30χλμ και πρόστιμα εώς 1.500 ευρώ
Πάνω από 2000 κάμερες σε δρόμους-λεωφορεία και πρόστιμα μέσω gov
24ωρη λειτουργία μετρό τα Σαββατοκύριακα και προσθήκη 550 λεωφορείων
Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»: θέμα ανθρωπιάς & ευθύνης
Όριο ταχύτητας από 50χλμ σε 30χλμ και πρόστιμα εώς 1.500 ευρώ
Ο νέος ΚΟΚ πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στον Μάιο και φέρνει σαρωτικές αλλαγές. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, ο Κώδικας στοχεύει στην ουσιαστική ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, με αυστηρότερες ποινές για επικίνδυνες παραβάσεις και νέα κατηγοριοποίηση των προστίμων. Παραβάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση φαναριών και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ τιμωρούνται πλέον με πρόστιμα έως και 1.500 ευρώ, ενώ προβλέπεται και αφαίρεση διπλώματος ή ακόμα και φυλάκιση. Οι οδηγοί που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις θα βλέπουν τις ποινές να αυξάνονται κλιμακωτά. Παράλληλα, μειώνεται το όριο ταχύτητας στις πόλεις από 50 σε 30 χλμ./ώρα.
Πάνω από 2000 κάμερες σε δρόμους-λεωφορεία και πρόστιμα μέσω gov
Οι έλεγχοι ενισχύονται με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Μέχρι το καλοκαίρι του 2025, θα έχουν εγκατασταθεί 388 νέες κάμερες στους δρόμους της Αττικής, με τελικό στόχο να ξεπεράσουν τις 2.000. Aλλες 500 κάμερες θα τοποθετηθούν σε λεωφορεία για έλεγχο στις λεωφορειολωρίδες. Οι νέες κάμερες θα «πιάνουν» παραβάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού, μη χρήση κράνους και ζώνης. Όλα τα πρόστιμα θα καταγράφονται αυτόματα και θα επιδίδονται ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας gov.gr. Η Τροχαία θα ενισχυθεί σημαντικά χωρίς να χρειάζεται φυσική παρουσία σε όλα τα σημεία.
24ωρη λειτουργία μετρό τα Σαββατοκύριακα και προσθήκη 550 λεωφορείων
Σημαντικές είναι οι παρεμβάσεις σε υποδομές και μέσα μεταφοράς για ασφαλέστερες μετακινήσεις. Μέσα στο 2024 ολοκληρώνεται ο οδικός άξονας Πατρών – Πύργου, ενώ το βόρειο τμήμα του Ε65 παραδίδεται στις αρχές του 2025. Σε πλήρη εξέλιξη είναι και τα έργα για το flyover στη Θεσσαλονίκη και ο Βόρειος Οδικός Aξονας Κρήτης. Στον τομέα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ήδη 400 νέα λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα και έως το τέλος της χρονιάς ο αριθμός θα ξεπεράσει τα 950. Παράλληλα, επεκτάθηκε η λειτουργία του Μετρό μέχρι τις 02:30 τα ξημερώματα Παρασκευής και Σαββάτου, με στόχο την 24ωρη λειτουργία του τα Σαββατοκύριακα. Αυτές οι δράσεις ενισχύουν την ασφάλεια και προσφέρουν στους πολίτες ασφαλείς εναλλακτικές μετακίνησης.
Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»: θέμα ανθρωπιάς & ευθύνης
Κεντρικό ρόλο στο νέο σχέδιο έχει και η ενίσχυση της οδικής παιδείας. Όπως δήλωσε ο Κ. Χατζηδάκης, το κράτος οφείλει να εκπαιδεύσει τις νέες γενιές ώστε να οδηγούν υπεύθυνα. Σχολεία, πανεπιστήμια, ακόμα και στρατόπεδα συνεργάζονται ήδη με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», που υλοποιεί σεμινάρια, ομιλίες και εκπαιδευτικά προγράμματα. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε και την εγκατάσταση Χώρου Εκδηλώσεων Προαγωγής της Οδικής Ασφάλειας στον ΣΕΑ Μεγάρων, για να στηριχθούν οι δράσεις ενημέρωσης. Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: η οδική ασφάλεια δεν είναι τεχνικό ή νομικό ζήτημα. Είναι θέμα ανθρωπιάς και ευθύνης για κάθε οδηγό.