Έρχεται νέα βενζίνη που υπόσχεται φθηνότερες μετακινήσεις και λιγότερους ρύπους
|

Μια νέα εποχή για τα καύσιμα ξεκινά με την είσοδο της βενζίνης Ε20, ενός νέου μείγματος που περιλαμβάνει 20% βιοαιθανόλη, με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Η Ε20 έρχεται με 20% βιοαιθανόλη και οδεύει προς τα ευρωπαϊκά πρατήρια
Πιο φθηνό από τη σημερινή βενζίνη και με περιβαλλοντικό μπόνους
Απαιτούνται αλλαγές στα πρότυπα και στους κινητήρες για ευρεία χρήση
Οι βιομηχανίες προσαρμόζονται, αλλά η Ελλάδα αργεί
Η Ε20 έρχεται με 20% βιοαιθανόλη και οδεύει προς τα ευρωπαϊκά πρατήρια
Μια νέα εποχή για τα καύσιμα ξεκινά με την είσοδο της βενζίνης Ε20, ενός νέου μείγματος που περιλαμβάνει 20% βιοαιθανόλη, με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το νέο καύσιμο έχει ήδη κάνει την εμφάνισή του σε πρατήρια της Ευρώπης, με πρώτο σταθμό το Μάνχαϊμ της Γερμανίας από το 2023. Η προοπτική είναι η σταδιακή αντικατάσταση της Ε10, που σήμερα είναι το στάνταρ στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, με στόχο πιο καθαρές και πιο οικονομικές μετακινήσεις.
Πιο φθηνό από τη σημερινή βενζίνη και με περιβαλλοντικό μπόνους
Το μεγάλο ατού της Ε20 είναι ότι ενδέχεται να προσφέρεται σε χαμηλότερη τιμή από τη συμβατική αμόλυβδη. Καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει νέους περιβαλλοντικούς φόρους που πιθανόν να αυξήσουν την τιμή των παραδοσιακών καυσίμων, η βενζίνη με υψηλό ποσοστό βιοαιθανόλης φαντάζει ως εναλλακτική που εξασφαλίζει μικρότερη φορολογία και άρα λιγότερο κόστος για τον οδηγό. Παράλληλα, η καύση της Ε20 εκπέμπει λιγότερους ρύπους, συμβάλλοντας θετικά στους στόχους της ΕΕ για βιώσιμη κινητικότητα.
Απαιτούνται αλλαγές στα πρότυπα και στους κινητήρες για ευρεία χρήση
Ωστόσο, η μετάβαση στην Ε20 δεν μπορεί να γίνει από τη μία μέρα στην άλλη. Σύμφωνα με τον γερμανικό σύλλογο αυτοκινήτου ADAC, η ποιότητα του νέου καυσίμου πρέπει να τυποποιηθεί επίσημα, καθώς το σημερινό ευρωπαϊκό πρότυπο για τη βενζίνη (EN 228) επιτρέπει αιθανόλη μέχρι 10%. Παράλληλα, πολλά οχήματα δεν είναι ακόμη συμβατά με την Ε20, καθώς δεν έχουν σχεδιαστεί για τόσο υψηλή περιεκτικότητα σε βιοαιθανόλη. Η προσαρμογή παλαιότερων αυτοκινήτων θα ήταν κοστοβόρα και τεχνικά απαιτητική.
Οι βιομηχανίες προσαρμόζονται, αλλά η Ελλάδα αργεί
Αν και σήμερα στην Ελλάδα λίγα μοντέλα μπορούν να καταναλώσουν Ε20, οι κατασκευαστές ήδη κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Όλο και περισσότερες εταιρείες εργάζονται πάνω σε νέες γενιές κινητήρων που θα μπορούν να δεχτούν E20 ή ακόμα και μεγαλύτερα ποσοστά αιθανόλης. Ωστόσο, μέχρι να γίνει το νέο καύσιμο διαθέσιμο ευρέως και να αλλάξει η τεχνολογική υποδομή στα πρατήρια της χώρας μας, η Ε20 παραμένει υπόθεση του μέλλοντος. Η ευρωπαϊκή εμπειρία όμως δείχνει ότι η αλλαγή έρχεται – και είναι καύσιμη.