- Με δικύλινδρους κινητήρες και απόδοση κοντά στα όρια της Α2 - Μόλις μισό λίτρο διαφορά, με την χαμηλότερη στα 4,3λ/100χλμ - Αυτονομίες άνω των 350 χιλιομέτρων για ξέγνοιαστα ταξίδια - Κοστίζουν λιγότερο από το μισό σε σχέση με τα μεγάλα Adventure
Με δικύλινδρους κινητήρες και απόδοση κοντά στα όρια της Α2
Με τις πωλήσεις της Adventure κατηγορίας να σαρώνουν κυριολεκτικά την ελληνική αγορά όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες, η ανάπτυξη μοντέλων με τα πιο ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά αποτελεί προτεραιότητα των κατασκευαστών περισσότερο από ποτέ. Αυτό έχει φέρει τα τελευταία χρόνια μοντέλα που προσφέρουν έναν εξαιρετικό συνδυασμό εξοπλισμού, επιδόσεων και ποιότητας κατασκευής σε προσιτές τιμές. Τα μοντέλα της λίστας με την χαμηλότερη κατανάλωση, εξοπλίζονται με δικύλινδρους σε σειρά κινητήρες που είναι φυσικά υδρόψυκτοι. Το μεγαλύτερο κυβισμό έχει το SRT550S, στα 554cc αποδίδοντας την μέγιστη ισχύ για την Α2 κατηγορία στους 47,6 ίππους. Παράλληλα αποδίδει και την υψηλότερη ροπή στα 54Nm στις 5.500 σαλ δίνοντας του ένα αβαντάζ στις χαμηλές στροφές. Τρία ακόμα μοντέλα από τα 6 έρχονται στο ταβάνι της ισχύος για την κατηγορία αποδίδοντας επίσης 47,6 άλογα απλώς με λίγη χαμηλότερη ροπή και διαφορετικό κυβισμό. Το BenelliTRK502X (500cc) έχει ροπή 46Nm, το VogeDS525X (494cc) έχει ροπή 44,5 Nm και το HondaNX500 (471cc) 43Nm. Στα 46άλογα με ροπή 40,5 Nm έρχεται το DaytonaMaverick500 με κινητήρα ίδιου κυβισμού με του Honda στα 471cc και τέλος, τον μικρότερο κινητήρα αποκτά το CFMOTO450MT στα 449cc με απόδοση ισχύος και ροπής στα 43,4 άλογα και 44Nm αντίστοιχα, πολύ καλά νούμερα για τα κυβικά του με την έμφαση να δίνεται στην ροπή.
Τον πιο "μυώδη" κινητήρα από τα 6 έχει το QJMOTOR με την ροπή στα 54 Nm
Μόλις μισό λίτρο διαφορά, με την χαμηλότερη στα 4,3λ/100χλμ
Η κατανάλωση των μικρών αυτών κινητήρων είναι αρκετά χαμηλή και δεν θα σε βάζει σε σκέψεις πριν από κάθε βόλτα. Με μόλις μισόλίτρο διαφορά ανά 100 χιλιόμετρα από το πιο "φειδωλό" στο πιο "φαγανό" η επιλογή πιθανότατα να μην κριθεί στην κατανάλωση, αλλά πιο πολύ στην εμφάνιση βάσει προσωπικών προτιμήσεων, τα περιφερειακά και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά τους. Το πιο οικονομικό στο καύσιμο σύμφωνα με τις μετρήσεις του MotoΤρίτη, είναι το DaytonaMaverick500 που καίει μόλις 4,3λ/100χλμ σε μικτές συνθήκες. Ακολουθεί το DS525X με κατανάλωση 4,4λ/100χλμ και στην τρίτη θέση βρίσκουμε το NX500 στα 4,5λ/100χλμ. Στην κατάταξη ακολουθούν κατά σειρά τα SRT550S, 450MT και TRK502X με καταναλώσεις στα 4,6, 4,7 και 4,8 λίτρα αντίστοιχα ολοκληρώνοντας μία λίστα αποκλειστικά με σκαλοπάτια του 0,1 λίτρου. Εάν χρησιμοποιείς συχνά το αυτοκίνητο, η εναλλαγή σε μία από αυτές τις μοτοσυκλέτες δεν θα σου σώσει μόνο χρήματα αλλά και πολύ χρόνο, αφού δεν θα κολλάς με τις ώρες στην κίνηση. Οι καταναλώσεις τους μπορούν μάλιστα να πέσουν και λίγο χαμηλότερα εάν επιθυμείς να οδηγείς συνεχώς οικονομικά, ενώ οι ανέσεις που προσφέρουν θα κάνουν τις καθημερινές σου μετακινήσεις ευχάριστες.
Εξαιρετικά περιφερειακά για το Maverick 500 με πολύ χαμηλή κατανάλωση και σε μία πολύ προσιτή τιμή
Αυτονομίες άνω των 350 χιλιομέτρων για ξέγνοιαστα ταξίδια
Η μεγάλη αυτονομία, είναι ένα χαρακτηριστικό που δίνει σημαντικό πλεονέκτημα σε μία adventure μοτοσυκλέτα, καθώς η χρήση τους είναι διττή. Κινούνται τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, με το δεύτερο να επιτάσσει πολλές φορές μεγαλύτερα αποθέματα καυσίμου, αφού μπορεί το κοντινότερο σημείο ανεφοδιασμού να είναι πολλά χιλιόμετρα μακριά. Το Maverick500 με το ρεζερβουάρ 20λίτρων μπορεί να βγάλει με ένα γέμισμα 465χιλιόμετρα, ένα από τα υψηλότερα νούμερα στην κατηγορία ανεξαρτήτως κυβισμού. Το QJMOTOR βγάζει 445χιλιόμετρα, το Benelli 416χιλιόμετρα, το Honda 393χιλιόμετρα, το Voge 386χιλιόμετρα και τέλος το CFMOTO που είναι και το πιο ελαφρύ στα 192κιλά γεμάτο, έχει αυτονομία 372χιλιομέτρων. Το τελευταίο είναι και αυτό με τον πιο χωμάτινο προσανατολισμό, αφού είναι το μοναδικό με τροχούς 21 και 18 ιντσών εμπρός και πίσω και έχει τις μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων στα 200χλστ και για τις δύο, ενώ είναι της KYB (Kayaba). Τα υπόλοιπα μοντέλα έχουν διάταξη 19-17 και όλα πλην των Honda και QJMOTOR έχουν ακτινωτούς τροχούς. Η QJ βέβαια φέρνει στην αγορά και την έκδοση 550SX που αντί για χυτούς αλουμινένιους τροχούς, έχει ακτινωτούς και κοστίζει λίγα περισσότερα χρήματα, αλλά κατά τα άλλα δεν έχει καμία αλλαγή σε σχέση με το 550S.
Τον πιο χωμάτινο χαρακτήρα έχει το CFMOTO 450MT
Κοστίζουν λιγότερο από το μισό σε σχέση με τα μεγάλα Adventure
Ο μέσος αγοραστής ψάχνει πλέον για μία μοτοσυκλέτα που θα τα κάνειόλα και δεν θα χρειάζεται δύο δίκυκλα για να ικανοποιεί το πάθος του για οδήγηση και την πρόκληση των καθημερινών μετακινήσεων. Αυτά λοιπόν τα μοντέλα είναι ιδανικά για αυτή την χρήση, καθώς κοστίζουν σε πολλές περιπτώσεις λιγότερο και από το μισό των Adventure μοντέλων μεγαλύτερων κατηγοριών από τα 800cc και πάνω, ενώ έχουν ταυτόχρονα και πολύ χαμηλότεροκόστοςχρήσης, τόσο χάρη στα φθηνότερα service και ανταλλακτικά τους όσο και στην χαμηλότερη κατανάλωσή τους. Η γεωμετρία τους τα καθιστά ευκολοδήγητα ανάμεσα στην πυκνή κίνηση αλλά με την απόσταση της σέλας από το έδαφος να είναι κάπως αυξημένη σε σχέση με αυτή που βρίσκουμε στις περισσότερες καθαρά ασφάλτινες μοτοσυκλέτες, ίσως δυσκολέψουν κάποιους αναβάτες μετριότερου αναστήματος. Η ισχύς τους είναι αρκετή τόσο για την κίνηση σε πυκνό αστικό περιβάλλον όσο και για το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, με το δικάβαλο και το φόρτωμα να μην αποτελεί διόλου πρόβλημα για τα μοντέλα αυτά. Παράλληλα οι αυξημένες δυνατότητες που σου δίνουν με τα μικτής χρήσης ελαστικά, τις μεγαλύτερεςδιαδρομές αναρτήσεων και τους μεγαλύτερουςτροχούς, θα σου επιτρέψουν να ανακαλύψεις δασικά τοπία που από άσφαλτο δεν θα δεις αλλά και να δοκιμάσεις τις ικανότητές σου στην εκτός δρόμου οδήγηση. Εσύ ποιό θα επέλεγες και με βάση ποιό κριτήριο;
Καθημερινή χρήση και ταξίδια γίνονται με την ίδια ευκολία