Πεντάλ φρένου χωρίς υδραυλικό σύστημα Βελτιστοποίηση της πέδησης μέσω υπολογιστή Προβλήματα της εφαρμογής σε μοτοσυκλέτες
Πεντάλ φρένου χωρίς υδραυλικό σύστημα
Στο νέο σύστημαπέδησης της Brembo για αυτοκίνητα που ονομάζεται Sensify το πεντάλ του φρένου δεν είναι συνδεδεμένο με το υδραυλικήτρόμπα φρένων αλλά με δύομονάδεςελέγχου, μία για τον κάθε άξονα. Οι μονάδες αυτές ελέγχουν με βάση πολύπλοκους αλγόριθμους ηλεκτρο-υδραυλικούς και ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές για τον κάθε τροχόμεμονωμένα, διανέμοντας την ακριβήπίεση στα έμβολα των δαγκανών που χρειάζεται ώστε να πετυχαίνουν την μικρότερηαπόστασηφρεναρίσματος και την διατήρησηελέγχου του αυτοκινήτου, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό.
Βελτιστοποίηση της πέδησης μέσω υπολογιστή
Ο υπολογιστής αυτός με τα ερεθίσματα που δέχεται από το περιβάλλον και τον υπολογισμό των πιέσεων που θα προσφέρουν την καλύτερη πέδηση δεν μπορεί να συγκριθεί με τις δυνατότητες του ανθρώπινου εγκεφάλου, ενώ παράλληλα ίσως το σημαντικότερο όφελός του είναι το γεγονός ότι επιτρέπει στον οδηγό να διατηρήσει το έλεγχο ακόμα και σε απότομες επιβραδύνσεις πάνω σε στροφές. Υπάρχουν ήδη παρόμοιασυστήματα που όμως δεν έχουν φτάσει στο επίπεδο ανάπτυξης του Sensify.
Για να οραματιστούμε την εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος σε μοτοσυκλέτες το υδραυλικό σύστημα με τα σωληνάκια θα απουσίαζε και στη θέση του θα βρίσκονταν απλά ηλεκτρικάκαλώδια και θα παρεχόταν η δυνατότητα χιλιάδωνρυθμίσεων μέσω του λογισμικού ώστε να επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάζει προφίλπέδησης (πιο επιθετικό ή ήπιο). Η ιδέα είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα, η εφαρμογή της όμως στην πράξη παρουσιάζει κάποιες δυσκολίες. Αρχικά, εκτός από το γεγονός ότι θα έπρεπε να κατασκευαστούν δαγκάνες οι οποίες θα ήταν τουλάχιστον στο ίδιοβάρος με τις συμβατικές, θα χρειάζονταν επίσης μία ηλεκτρονικήτρόμπα για να μεταφέρει την πίεση του εμπρός ή του πίσω φρένου από τον αναβάτη, στο υδραυλικόσύστημα.