• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μερικά από τα σχέδια της BMW για την νέα τεχνολογία ενεργής αεροδυναμικής.

Μερικά από τα σχέδια της BMW για την νέα τεχνολογία ενεργής αεροδυναμικής.

Μερικά από τα σχέδια της BMW για την νέα τεχνολογία ενεργής αεροδυναμικής.

BMW: Ετοιμάζει «ενεργή αεροδυναμική»

 

Με πτερύγια που αλλάζουν θέση θέλει να εξοπλίσει η BMW τις μελλοντικές μοτοσυκλέτες της. Δείτε τι αποκαλύπτουν σχέδια που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο…

MotoCert: Έτσι θα την ελέγξεις πριν την αγοράσεις

BMW: F 900 R από 9.240 & F900 XR από 11.950 ευρώ

Η μάχη της αεροδυναμικής και της σωστής εκμετάλλευσης της από τις μοτοσυκλέτες που έρχονται, έχει ανάψει και ειδικά στο σχεδιαστικό επίπεδο. Τώρα, η είδηση που σας φέρνουμε αφορά την BMW, η οποία συνεχίζει τις μελέτες της στην ενεργή αεροδυναμική και τις χρήσεις της στις μοτοσυκλέτες της. Με τις Aprilia, Ducati και πλέον και την Honda να χρησιμοποιούν αεροδυναμικά βοηθήματα, η επόμενη μεγάλη καινοτομία που θα εξελίξει την τεχνολογία είναι και θέμα γοήτρου! Ας δούμε αναλυτικά…
 
Η BMW κατέθεσε μια σειρά σχέδια, τα οποία απεικονίζουν συνολικά 8 πτερύγια, 4 στην κάθε πλευρά της μοτοσυκλέτας. Από αυτά, τα 2 τοποθετούνται στο εμπρός και πίσω σύστημα αντίστοιχα, ενώ τα άλλα 2 παραμένουν στην ίδια την μοτοσυκλέτα, στο φέρινγκ και  την ουρά αντίστοιχα (εμφανίζονται με τον αριθμό 6).Στα σχέδια φαίνονται επίσης, με τους αριθμούς 12 και 14, οι μηχανισμοί που θα μετακινούν τα πτερύγια.
 
Ποιος όμως ο λόγος ύπαρξης της ενεργής αεροδυναμικής; Απλό! Οι σταθερές επιφάνειες δημιουργούν και σταθερό αεροδυναμικό αποτέλεσμα, το οποίο δεν είναι πάντα επιθυμητό. Με την χρήση μηχανισμού που αλλάζει την θέση στα πτερύγια, ο εσωτερικός υπολογιστής της μοτοσυκλέτας μπορεί να πετυχαίνει ανά πάσα στιγμή, την τέλεια επίδραση αεροδυναμικών δυνάμεων στο όχημα, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.
 
Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, οι υψηλές κάθετες δυνάμεις στο εμπρός μέρος της μοτοσυκλέτας βοηθούν στην σταθερότητα στην ευθεία και στα φρένα, αλλά (όπως λένε και οι αναβάτες των MotoGP), δεν είναι πάντα επιθυμητές στην στροφή, καθώς πιέζουν πολύ τον εμπρός τροχό προς το εξωτερικό της. Σε μια τέτοια περίπτωση, ο υπολογιστής του ενεργού συστήματος θα μείωνε την κλίση (ή, ορθότερα, την γωνία προσβολής) του πτερυγίου μέσα στην στροφή, αυξάνοντας την μετά στην επόμενη ευθεία…
 
Προς το παρόν, δεν γίνονται γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες από την εταιρεία, ούτε καν οι προθέσεις των πατεντών αυτών. Ίσως κατατίθενται για προστασία πνευματικής ιδιοκτησίας, είτε είναι προάγγελος μιας νέας τεχνολογίας για χρήση σε μοτοσυκλέτες παραγωγής. Ο χρόνος θα δείξει…