Aprilia XGP: Έρχεται η πιο MotoGP limited έκδοση όλων των εποχών

Η Aprilia κατέθεσε νέο εμπορικό σήμα με την ονομασία XGP, συνοδευόμενο από ένα ειδικά σχεδιασμένο λογότυπο που ενσωματώνει το χαρακτηριστικό «Χ» των προηγούμενων limited εκδόσεων και τα γράμματα GP, π
4 Φωτογραφίες »

Η Aprilia κατέθεσε νέο εμπορικό σήμα με την ονομασία XGP, συνοδευόμενο από ένα ειδικά σχεδιασμένο λογότυπο που ενσωματώνει το χαρακτηριστικό «Χ» των προηγούμενων limited εκδόσεων και τα γράμματα GP, παραπέμποντας ξεκάθαρα σε βαθιά σύνδεση με το RS-GP MotoGP.

Νέο εμπορικό σήμα αποκαλύπτει σχέδια για καθαρόαιμο track-only V4
Από το RSV4 X στο ex3ma: Κάθε έκδοση και πιο κοντά στο RS-GP
Η XGP φέρνει την αγωνιστική τεχνολογία σε ακραίο επίπεδο
Τιμή έξι ψηφίων; Η Aprilia ετοιμάζει το απόλυτο συλλεκτικό όπλο

APRILIA: Ride&Shine! Απόκτησε το SR GT από 3.299ε

Νέο εμπορικό σήμα αποκαλύπτει σχέδια για καθαρόαιμο track-only V4

Η Aprilia κατέθεσε νέο εμπορικό σήμα με την ονομασία XGP, συνοδευόμενο από ένα ειδικά σχεδιασμένο λογότυπο που ενσωματώνει το χαρακτηριστικό «Χ» των προηγούμενων limited εκδόσεων και τα γράμματα GP, παραπέμποντας ξεκάθαρα σε βαθιά σύνδεση με το RS-GP MotoGP. Η καταχώριση έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο και αφορά αποκλειστικά δίτροχα οχήματα, κάτι που επιβεβαιώνει ότι το νέο μοντέλο θα είναι μοτοσυκλέτα παραγωγής – πιθανότατα αυστηρά για πίστα, όπως και οι προηγούμενες εκδόσεις της σειράς «X». Η στρατηγική της Aprilia στα περιορισμένα μοντέλα ξεκίνησε το 2019 με το RSV4 X και συνεχίστηκε με το Tuono V4 X, το RSV4 XTrenta και πιο πρόσφατα το RSV4 X ex3ma. Το κάθε μοντέλο σηματοδοτούσε ένα νέο στάδιο τεχνολογικής εξέλιξης και αεροδυναμικής προσέγγισης, με σαφείς επιρροές από την κορωνίδα του MotoGP. Τώρα, η XGP δείχνει έτοιμη να περάσει σε νέα διάσταση, ενσωματώνοντας ακόμη περισσότερα στοιχεία από τη μοτοσυκλέτα των αγώνων Grand Prix.

 

Από το RSV4 X στο ex3ma: Κάθε έκδοση και πιο κοντά στο RS-GP

Η ιστορία της Aprilia στις limited εκδόσεις ξεκίνησε με το RSV4 X του 2019, που με βάρος μόλις 165 κιλά και 225 ίππους, αποτέλεσε ένα καθαρόαιμο track weapon. Το 2020 ακολούθησε το Tuono V4 X, πιο προσιτό αλλά εξίσου εντυπωσιακό, με 221 ίππους και περιορισμένη παραγωγή 30 μονάδων. Το RSV4 XTrenta του 2022 ανέβασε κι άλλο τον πήχη, με 230 ίππους, εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο και σαφείς αναφορές στο RS-GP. Το αποκορύφωμα ήρθε το 2024 με το RSV4 X ex3ma, που υιοθέτησε ακόμη και τα πλευρικά πάνελ ground-effect του MotoGP, διατηρώντας παράλληλα τα 230 άλογα και τα 165 κιλά. Παρά την τιμή των 93.000 δολαρίων, εξαντλήθηκε αμέσως. Όλα τα παραπάνω δείχνουν ξεκάθαρα την κατεύθυνση: Κάθε νέα έκδοση γίνεται πιο ακραία, πιο συλλεκτική και πιο κοντά στην πίστα.

 

Η XGP φέρνει την αγωνιστική τεχνολογία σε ακραίο επίπεδο

Αν η XGP βασιστεί και πάλι στο RSV4, μπορούμε να περιμένουμε χειροποίητη έκδοση του V4 κινητήρα της εταιρείας, πιθανόν με βελτιώσεις που προέρχονται απευθείας από την RS-GP. Οι προηγούμενες εκδόσεις δεν ήταν νόμιμες για δρόμο και το ίδιο αναμένεται να ισχύει και τώρα, αφού αυτό απαλλάσσει την Aprilia από περιορισμούς εκπομπών ή έγκρισης τύπου. Με αυτή την ελευθερία, η XGP θα μπορούσε να φέρει ακόμα πιο εξελιγμένη αεροδυναμική, νέο σκελετό ή υποπλαίσιο, ακόμη και ειδικά εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται μόνο στην αγωνιστική ομάδα MotoGP. Κάποια teaser αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο η Aprilia να κατασκευάσει ελάχιστες μονάδες με βάση το πραγματικό σασί RS-GP, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει και θα αποτελούσε άλμα στην κατηγορία «customer prototype».

 

Τιμή έξι ψηφίων; Η Aprilia ετοιμάζει το απόλυτο συλλεκτικό όπλο

Αν η πορεία τιμών συνεχιστεί όπως στις προηγούμενες εκδόσεις, η νέα Aprilia XGP ενδέχεται να ξεπεράσει για πρώτη φορά τα 100.000 ευρώ, καθιστώντας την όχι μόνο την ακριβότερη μοτοσυκλέτα της εταιρείας, αλλά και μία από τις ακριβότερες track-only superbikes που έχουν ποτέ κυκλοφορήσει. Και αυτό σε μια χρονιά όπου η αγωνιστική ομάδα της Aprilia στο MotoGP μπορεί να μην τα πηγαίνει τέλεια, λόγω τραυματισμού του Jorge Martín, ωστόσο έχει ήδη πετύχει νίκες – όπως εκείνη του Marco Bezzecchi στο Silverstone – και έχει αποδείξει ότι παραμένει μέσα στο παιχνίδι. Η XGP αναμένεται να λειτουργήσει και ως βιτρίνα τεχνολογίας, αλλά και ως ισχυρή δήλωση: Ότι η Aprilia μπορεί να δημιουργήσει μοτοσυκλέτες που φέρνουν την πίστα… ένα βήμα πιο κοντά στον κόσμο των συλλεκτών.
 

BEST BUY
TEST