23η εβδομάδα ελέγχων για κράνος: Η Τροχαία συνεχίζει με «μηδενική ανοχή»

Συναγερμός για κράνος: Η Αττική πρώτη στις παραβάσεις – Τι αλλάζει με τον νέο ΚΟΚ
12.936 έλεγχοι και 748 παραβάσεις: Η εικόνα της 23ης εβδομάδας.
Αττική στην κορυφή των παραβάσεων – Η γεωγραφική κατανομή.
222.600 ευρώ πρόστιμα: Τα οικονομικά βάρη του νέου ΚΟΚ.
Στόχος η αλλαγή νοοτροπίας – όχι η τιμωρία υποστηρίζει η Τροχαία.
12.936 έλεγχοι και 748 παραβάσεις: Η εικόνα της 23ης εβδομάδας
Η εκστρατεία «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους» συνεχίζεται για 23η εβδομάδα, με την Τροχαία να ενισχύει την παρουσία της στους δρόμους και τους ελέγχους να φτάνουν τις 12.936 μέσα σε μόλις επτά ημέρες. Το αποτέλεσμα ήταν η βεβαίωση 663 παραβάσεων σε οδηγούς – εκ των οποίων 31 αφορούσαν διανομείς – και 85 παραβάσεων σε επιβάτες. Παράλληλα, εντοπίστηκαν 108 οδηγοί Ε.Π.Η.Ο., δηλαδή ηλεκτρικών πατινιών και άλλων μικροκινητικότητας, χωρίς κράνος. Παρά τα αυστηρά μέτρα, τα ποσοστά συμμόρφωσης δείχνουν μικρή αλλά σταθερή βελτίωση, με τους ελέγχους και τις παραβάσεις να παρουσιάζουν πτωτική τάση εβδομάδα με την εβδομάδα.
Αττική στην κορυφή των παραβάσεων – Η γεωγραφική κατανομή
Η Αττική εξακολουθεί να κατέχει τη θλιβερή πρωτιά, με 390 παραβάσεις, γεγονός που επιβεβαιώνει την έντονη κυκλοφορία και τη συχνή απουσία προστατευτικού εξοπλισμού από τους αναβάτες. Ακολουθούν η Κρήτη (87), τα Ιόνια Νησιά (42), η Θεσσαλία (33) και η Δυτική Ελλάδα (33). Οι λιγότερες παραβάσεις εντοπίστηκαν στο Βόρειο Αιγαίο (11) και την Ήπειρο (12). Η συνολική εικόνα καταδεικνύει ότι το πρόβλημα παραμένει πανελλαδικό, με τους οδηγούς συχνά να αμελούν το κράνος ακόμη και σε μικρές αποστάσεις ή μέσα σε πόλεις.
222.600 ευρώ πρόστιμα: Τα οικονομικά βάρη του νέου ΚΟΚ
Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), τα πρόστιμα για μη χρήση κράνους είναι πλέον πιο αυστηρά από ποτέ. Ο οδηγός δικύκλου καλείται να πληρώσει 350 ευρώ, ενώ του αφαιρείται η άδεια ικανότητας για 30 ημέρες. Το ίδιο ισχύει και όταν δεν μεριμνά για την ασφάλεια του συνεπιβάτη. Ο επιβάτης επιβαρύνεται επίσης με 350 ευρώ, ενώ οι οδηγοί Ε.Π.Η.Ο. τιμωρούνται με 30 ευρώ. Με βάση τον αριθμό των παραβάσεων της εβδομάδας, το συνολικό ύψος των προστίμων για οδηγούς και συνεπιβάτες φτάνει τα 222.600 ευρώ, αποδεικνύοντας το μέγεθος του προβλήματος.
Στόχος η αλλαγή νοοτροπίας – όχι η τιμωρία υποστηρίζει η Τροχαία
Η ΕΛ.ΑΣ. τονίζει ότι η εκστρατεία δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά στοχεύει στη διαμόρφωση μιας νέας οδηγικής κουλτούρας, όπου το πιστοποιημένο κράνος θεωρείται αυτονόητο εργαλείο προστασίας. Η Τροχαία δηλώνει ότι θα συνεχίσει καθημερινά με ισχυρή παρουσία, ώστε η χρήση κράνους να γίνει κανόνας και όχι εξαίρεση. Παρά τις παραβάσεις, η σταδιακή μείωση των αριθμών δείχνει πως η εκστρατεία αρχίζει να αποδίδει, διαμορφώνοντας πιο υπεύθυνες συμπεριφορές στους αναβάτες.



