net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Piaggio Vespa PX 150
Ιταλικά μυστικά
Διαβάστηκε από 64016 αναγνώστες
Λες και ήταν χθες. Όμως δεν ήταν. Έχουν περάσει κιόλας 22 χρόνια απΆ όταν μάθαινα για πρώτη φορά να χρησιμοποιώ συμπλέκτη, στη σέλα μιας δίχρονης κλασσικής Vespa. Και φέτος, η ίδια Vespa ξανάρθε κοντά μας. Όχι κάποιο αντίτυπο. Η ίδια. Με την προσθήκη καταλύτη, η Piaggio ξεπέρασε το σκόπελο των ρύπων και πρόσθεσε κι άλλο ρομάντζο στη ζωή μας.
Το βάρος που βρίσκεται συγκεντρωμένο στο πίσω μέρος της PX, αλλά και ο συμπλέκτης, βοηθούν τη δίχρονη Vespa να κάνει εύκολες σούζες.
Ναι ρε σεις, όλες οι νέες αυτόματες Vespa, για τους λάτρεις του κλασσικού, δεν θα έπρεπε να αποκαλούνται με το ίδιο όνομα. Οι διαφορές μεταξύ της αρχαΐζουσας PX και των νέων Vespa είναι χαοτικές! Δίχρονος vs τετράχρονου κινητήρα, μέταλλο vs πλαστικού, ταχύτητες vs αυτόματου κιβωτίου, κλπ. Τα προτερήματα του κιβωτίου, φαίνονται με το καλημέρα, καθώς η κοντή πρώτη, χαρίζει ικανοποιητικότατη αναρριχητικότητα -αν και θέλει προσοχή στο συμπλέκτη σε ανηφόρα. Όμως και ο κινητήρας, παρόλο που είναι αρκετά κλειστός για χάρη των Euro3, είναι τέρας ελαστικότητας. Ξεκινάς άνετα με δευτέρα, ενώ ανεβαίνει δικάβαλη ακόμα και ελαφριές ανηφόρες με 4η. Στο δρόμο, εμπιστευτείτε τη δυνατή κόρνα για να δηλώσετε τη θέση σας. Κι αν αναρωτιέστε, ναι, η PX κάνει πανεύκολα σούζες με πρώτη και δευτέρα, λόγω και της κατανομής βάρους στο πίσω μέρος. Το φρένο μπροστά θέλει λίγη προσοχή σε κακό οδόστρωμα για να μη διώξει τον τροχό. Έχει δύναμη, όμως σχετικά μέτρια αίσθηση. Για να πατήσεις το πίσω φρένο, πρέπει να σηκώσεις το πόδι από την ποδιά, διαδικασία που δεν βολεύει, ενώ με το πόδι στον αέρα, δεν έχεις και σωστή αίσθηση όταν πιέζεις το ποδόφρενο με τη μύτη -του ποδιού, ε;. Βρήκα πως αν αφήσεις το αριστερό πόδι στο… σκαλοπάτι που βρίσκεται στο μέσον της ποδιάς, τότε μπορείς ευκολότερα να πιέζεις με το μπροστινό μέρος του ποδιού το ποδόφρενο, έχοντας και άριστη αίσθηση! Στο ηλεκτρικό σύστημα, δεν υπάρχει σταθεροποιητής τάσης, οπότε τα αδύναμα έτσι κι αλλιώς φώτα, τρεμοπαίζουν αν κλείσετε το γκάζι, και πέσουν οι στροφές. Οι καθρέπτες έχουν τεράστια στελέχη (mods λέμε), ενώ προσφέρουν σχετικά ικανοποιητική θέα προς τα πίσω, με κάποια τυφλά σημεία, που σιγά-σιγά μαθαίνεις, και προσέχεις. Τέλος, οι αναρτήσεις, αλλά και οι μικροί τροχοί δεν θα πουν όχι ακόμα και σε off-road(!) κομμάτια, με άριστη, και προβλέψιμη συμπεριφορά. Και μην ξεχνάτε ένα ακόμη μοναδικό στοιχείο της παλιάς Vespa που είναι ο έξτρα τροχός (η ρεζέρβα) που βρίσκεται κάτω από το πλαϊνό καπάκι δίπλα στον κινητήρα!

 
 Ti voglio!* (*Σε θέλω.)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Amore mio
Ένα εσπρέσο αργότερα…
Βόλτα αλά Ιταλικά
Ιταλικά μυστικά
Inamorato!
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ