Η πλατφόρμα APRC (με την οποία έχουν εξοπλιστεί τόσο οι δύο εκδόσεις του RSV4, R και Factory, όσο και το Τuono) περιλαμβάνει τα συστήματα ATC, AQS και ALC. Βασικό μέλημα της πλατφόρμας είναι να βοηθά τον αναβάτη να ελέγξει την κτηνώδη δύναμη του εκρηκτικού κινητήρα, που παρέα με το πολύ μικρό μεταξόνιο, σε ακραίες συνθήκες μπορεί να οδηγήσουν σε άκρως… ενδιαφέρουσες καταστάσεις οδηγικής παράνοιας.
Από την άλλη, αν προτιμάτε, όλα απενεργοποιούνται, για απόλυτο manual έλεγχο. Ας δούμε εν τάχει τα επιμέρους συστήματα του APRC. Ας δούμε, όμως, τα τρία συστήματα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας APRC και πώς λειτουργούν.
1) ATC (Aprilia Traction Control): Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης
Το βασικό κομμάτι του APRC είναι το Traction Control (ATC), που ρυθμίζεται σε οκτώ θέσεις. Το 8 είναι το πιο "αυστηρό" πρόγραμμα, με το 1 να είναι το πιο "χαλαρό", επιτρέποντας πλαγιολισθήσεις διαρκείας, χωρίς να επεμβαίνει με δραματικό ρυθμό. Παίρνοντας δεδομένα από πολλούς αισθητήρες, το ATC καταλαβαίνει την κλίση της μοτοσικλέτας και το εύρος του γλιστρήματος, επεμβαίνοντας με δύο διαφορετικούς τρόπους στον τρόπο απόδοσης. Πρώτα το ATC επεμβαίνει γλυκά στο άνοιγμα των πεταλούδων του ψεκασμού (κόβοντας μερικά άλογα από τη δύναμη που φτάνει στον πίσω τροχό), ενώ αν τα πράγματα απαιτούν δραστικότερο έλεγχο, κόβει ακαριαία την προπορεία της ανάφλεξης, ώστε να ελαττωθεί άμεσα η δύναμη που απειλεί την πρόσφυση του πίσω τροχού. Ο αναβάτης αλλάζει κατά βούληση το πρόγραμμα στο ATC, πιέζοντας δύο κουμπιά στο αριστερό γκριπ, ακόμα και εν κινήσει, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται ούτε το γκάζι να κλείσει!
2) ALC (Aprilia Launch Control): Σύστημα ελέγχου εκκίνησης
Εδώ η Aprilia έκανε το "έξτρα" βήμα, τοποθετώντας για πρώτη φορά στον κόσμο, ένα σύστημα ελέγχου εκκίνησης σε μοτοσικλέτα παραγωγής. Το ALC διαθέτει τρία προγράμματα, και όπως με τα υπόλοιπα συστήματα του APRC, το 3 είναι το πρόγραμμα που τείνει προς την ασφάλεια και τη μέγιστη… "αστυνόμευση", με το 1 να είναι εκείνο που αφήνει περισσότερο έλεγχο στον αναβάτη. Ο αναβάτης ενεργοποιεί το ALC σταματημένος και με τραβηγμένο το συμπλέκτη, ανοίγει και κρατάει τέρμα ανοικτό το γκάζι. Το ALC ρυθμίζει αυτόματα το μέγιστο όριο των στροφών, και ο αναβάτης αφήνει σταδιακά το συμπλέκτη, προσπαθώντας να επιτύχει την τέλεια εκκίνηση. Στην πράξη, το ALC είναι το λιγότερο χρήσιμο και εντυπωσιακό σύστημα της πλατφόρμας.
3) AQS (Aprilia Quick Shift): Σύστημα αλλαγών ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη
Εδώ έχουμε το κλασικό shifter που υπάρχει στις αγωνιστικές μοτοσικλέτες, και είναι η πρώτη φορά που το σύστημα βρίσκεται στο στάνταρ εξοπλισμό μοτοσικλέτας της Aprilia. Το AQS κάνει ένα ακόμη βήμα εμπρός, όσον αφορά στα shifter, καθώς αλλάζει ελαφρώς λειτουργία, ανάλογα με τις στροφές που αλλάζει ταχύτητα ο αναβάτης. Με τη βοήθεια του AQS, o αναβάτης ανεβάζει τις ταχύτητες με το γκάζι τέρμα ανοιχτό, χωρίς τη βοήθεια του συμπλέκτη.
Adventure 125άρια scooter για τους κακοτράχαλους δρόμους της πόλης
ZT 703 F: Τα χαρακτηριστικά του τρικύλινδρου Adventure της Zontes
ATR 125: Το νέο A1, adventure scooter της QJMOTOR
H μοτοσυκλέτα γίνεται mainstream. Μας αρέσει αυτό;
Seventy Degrees SD-JT81 - Test
Ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες: Είναι αναγκαίες για το μέλλον της συγκοινωνίας της Ευρώπης;
ESF E-Ride ΖΧ45: Με δίπλωμα ΑΜ και βάρος 55 κιλών
Vespa Primavera και Sprint με όφελος 500 ευρώ από την Piaggio Λυμπερόπουλος
Royal Enfield Bullet – Η μακροβιότερη μοτοσυκλέτα της ιστορίας
Sym Symphony ST: Πουλάει σαν ζεστό ψωμί, αλλά γιατί;
5 πράγματα για να μην καταστρέψεις τα ελαστικά σου
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία | Προβολή/Συνεργασία
Copyright © 2024 - mototriti.gr