6.000 πατίνια από εταιρείες ενοικίασης στους δρόμους, χωρίς επίσημη άδεια!

Σύμφωνα με την «Εφ.Συν.», στην πρωτεύουσα κυκλοφορούν σήμερα περίπου 5.500 έως 6.000 πατίνια από τουλάχιστον επτά διαφορετικές ιδιωτικές εταιρείες. Κι όμως, καμία από αυτές δεν διαθέτει επίσημη αδειοδ
2 Φωτογραφίες »

Σύμφωνα με την «Εφ.Συν.», στην πρωτεύουσα κυκλοφορούν σήμερα περίπου 5.500 έως 6.000 πατίνια από τουλάχιστον επτά διαφορετικές ιδιωτικές εταιρείες. Κι όμως, καμία από αυτές δεν διαθέτει επίσημη αδειοδότηση ή ελεγκτικό μηχανισμό που να παρακολουθεί την πραγματική δραστηριότητά τους.

Πατίνια παρατημένα ακόμα και στις ράμπες αναπήρων
Δεν επιβάλλονται πρόστιμα για τις παραβάσεις!
Πλήρης απόσυρση των πατινιών μέχρι να ψηφιστεί ο κανονισμός
Το μέλλον της μικροκινητικότητας κρίνεται από την ευθύνη όλων

Πατίνια παρατημένα ακόμα και στις ράμπες αναπήρων

Η Αθήνα ζει ξανά την επέλαση των ηλεκτρικών πατινιών, με τους δρόμους και τα πεζοδρόμια να γεμίζουν από χιλιάδες μικροοχήματα που δημιουργούν άλλοτε ευκολία και άλλοτε εκνευρισμό. Ο δήμαρχος Χάρης Δούκας δηλώνει αποφασισμένος να προχωρήσει σε δραστικές παρεμβάσεις, θέτοντας όρια στην άναρχη παρουσία τους. Τα πατίνια παρατημένα σε ράμπες αναπήρων, σε οδεύσεις τυφλών ή κάθετα μέσα στο δρόμο δεν είναι πια μεμονωμένα περιστατικά. «Δεν είμαστε κατά της μικροκινητικότητας», τόνισε, «αλλά αυτό που συμβαίνει σήμερα δεν μπορεί να συνεχιστεί».
 

Δεν επιβάλλονται πρόστιμα για τις παραβάσεις!

Σύμφωνα με την «Εφ.Συν.», στην πρωτεύουσα κυκλοφορούν σήμερα περίπου 5.500 έως 6.000 πατίνια από τουλάχιστον επτά διαφορετικές ιδιωτικές εταιρείες. Κι όμως, καμία από αυτές δεν διαθέτει επίσημη αδειοδότηση ή ελεγκτικό μηχανισμό που να παρακολουθεί την πραγματική δραστηριότητά τους. Το δημόσιο χάνει καθημερινά πολύτιμο χώρο, αφού τα πατίνια σταθμεύουν σε πλατείες, πάρκα, διαβάσεις, ακόμη και σε θέσεις μονίμων κατοίκων, χωρίς οι εταιρείες να καταβάλουν κάποιο αντίτιμο. Τα ίδια τα στοιχεία για τον αριθμό και την κατανομή τους προέρχονται μόνο από τις ίδιες τις εταιρείες, ενώ η Πολιτεία παρακολουθεί αδρανής. Την ίδια στιγμή, δεν επιβάλλονται πρόστιμα για παραβάσεις, παρά το ότι η νομοθεσία προβλέπει απαγορεύσεις σε δρόμους με όριο άνω των 50 χλμ/ώρα και όριο ταχύτητας χρήσης στα 25 χλμ/ώρα.
 

Πλήρης απόσυρση των πατινιών μέχρι να ψηφιστεί ο κανονισμός

Η συσσωρευμένη δυσαρέσκεια των κατοίκων της Αθήνας έδωσε ώθηση σε πρωτοβουλίες όπως αυτή του προγραμματιστή Χρήστου Πόριου, που δημιούργησε ιστοσελίδα για να καταγγείλει την ανεξέλεγκτη κατάσταση. Το αίτημά του είναι σαφές: πλήρης απόσυρση των πατινιών μέχρι να ψηφιστεί συγκεκριμένος κανονισμός λειτουργίας. Στο πλευρό του έχουν ταχθεί εκατοντάδες πολίτες που απαιτούν κανόνες για τον αριθμό των οχημάτων, τις εταιρείες, τις υποχρεώσεις τους και την πρόσβαση των τοπικών κοινοτήτων στη λήψη αποφάσεων. Ωστόσο, ο δήμος απαντά πως, παρότι υπήρξε αστοχία από το κράτος στη χορήγηση αδειών χωρίς πλαίσιο, η απόσυρση όλων των πατινιών είναι νομικά ανεφάρμοστη λόγω των ευρωπαϊκών κανόνων για την ελεύθερη αγορά.
 

Το μέλλον της μικροκινητικότητας κρίνεται από την ευθύνη όλων

Οι ειδικοί προειδοποιούν: η συζήτηση για τα πατίνια δεν πρέπει να εξελιχθεί σε δαιμονοποίηση. Το ηλεκτρικό πατίνι είναι μέρος της λύσης – όχι το πρόβλημα. Η συγκοινωνιολόγος Ζωή Χριστοφόρου επισημαίνει ότι στις πόλεις είναι συχνότερο να συναντήσει κανείς αυτοκίνητο να κλείνει ράμπα παρά πατίνι. Από την άλλη, η απουσία σωστού σχεδιασμού και έρευνας δημιουργεί χάος και εντάσεις. Ο συγκοινωνιολόγος Κοσμάς Αναγνωστόπουλος επιμένει πως τα ουσιαστικά προβλήματα ξεκινούν από την έλλειψη νόμου που να επιβάλλει ταχύτητα 30 χλμ/ώρα στις γειτονιές – μια ρύθμιση που θα έκανε πολύ πιο ασφαλή τη συνύπαρξη όλων των μορφών ήπιας μετακίνησης.
Η Αθήνα βρίσκεται μπροστά σε μια κρίσιμη επιλογή: είτε θα θεσπίσει κανόνες που θα επιτρέπουν τη λειτουργία των πατινιών με ασφάλεια και σεβασμό στον δημόσιο χώρο, είτε θα συνεχίσει να βλέπει το χάος να επαναλαμβάνεται. Μέχρι τότε, τα πατίνια θα παραμένουν ταυτόχρονα σύμβολο προόδου και... ανομίας.
 

PAPALEXANDRAKIS
YAMAHA