Yamaha Crypton S: Built to last με δοκιμασμένες λύσεις σε κινητήρα, φρένα και πίνακα οργάνων
|

Yamaha Crypton S
114 κ.εκ. με 9 ίππους και μανιβέλα για την εκκίνηση για τις δύσκολες ώρες
Φρένα με δίσκο-ταμπούρο και μηχανικό CBS για αξιοπιστία
Πίνακας οργάνων χωρίς οθόνη αλλά και με ένδειξη σχέσης
Πρακτικός χώρος στην ποδιά και κάτω από τη σέλα και τιμή 2.890 ευρώ
YAMAHA: Μόνο αν είναι MAX κυριαρχεί!
114 κ.εκ. με 9 ίππους και μανιβέλα για την εκκίνηση για τις δύσκολες ώρες
Τα παπιά συνεχίζουν να αποτελούν μια σταθερή ελληνική αξία για τις καθημερινές μετακινήσεις, προσφέροντας οικονομία, ευκολία και αξιοπιστία. Το Yamaha Crypton S ενσωματώνει αυτά τα χαρακτηριστικά, παραμένοντας πιστό στη φιλοσοφία της κατηγορίας και προσθέτοντας λύσεις που ενισχύουν την πρακτικότητα και την ποιότητα κύλισης. Ο κινητήρας του Yamaha Crypton S είναι μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με δύο βαλβίδες και οριζόντια διάταξη, διατηρώντας τη γνωστή αρχιτεκτονική της κατηγορίας. Ο κυβισμός φτάνει τα 114 κ.εκ., με απόδοση 9 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και 0,9 kgm ροπής στις 5.500 σ.α.λ., τιμές που επαρκούν για την καθημερινή μετακίνηση, ειδικά σε αστικό περιβάλλον. Το κιβώτιο είναι ημιαυτόματο με 4 σχέσεις και προσφέρει γραμμική μετάδοση ισχύος. Το μοτέρ χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά χαμηλούς κραδασμούς και ομαλή λειτουργία, προσφέροντας αίσθηση μεγαλύτερης κατηγορίας, όπως διαπιστώσαμε και στη δοκιμή μας. Ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα εκκίνησης είτε με ηλεκτρική μίζα είτε με μανιβέλα, προσφέροντας λύση σε περιπτώσεις χαμηλής φόρτισης ή κρύου περιβάλλοντος. Η κατανάλωση περιορίζεται στα 2,5 λίτρα/100χλμ, προσφέροντας αυτονομία περίπου 160 χιλιομέτρων με ρεζερβουάρ 4 λίτρων. Η απόδοση, η ευκολία στη χρήση και η οικονομία καυσίμου καθιστούν τον κινητήρα κατάλληλο για εντατική αστική χρήση.
Φρένα με δίσκο-ταμπούρο και μηχανικό CBS για αξιοπιστία
Το σύστημα πέδησης του Crypton S συνδυάζει ένα δισκόφρενο στον εμπρός τροχό και ταμπούρο πίσω, υλοποίηση που παραμένει δημοφιλής στην κατηγορία. Το μοντέλο εξοπλίζεται επιπλέον με μηχανικό σύστημα κατανομής πέδησης CBS, το οποίο βελτιώνει την απόδοση της επιβράδυνσης και κάνει το φρενάρισμα φιλικότερο για άπειρους αναβάτες. Παρότι η αίσθηση στο φρένο δεν χαρακτηρίζεται ως απόλυτα προοδευτική, η αποτελεσματικότητα του συστήματος κρίνεται ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας και της ισχύος του οχήματος. Στην πράξη, τα φρένα επιβραδύνουν με ασφάλεια, χωρίς να απαιτούν υπερβολική δύναμη στη μανέτα ή το πεντάλ. Το CBS, παρά τον μηχανικό του χαρακτήρα, λειτουργεί με συνέπεια και υποστηρίζει την καθημερινή χρήση με σιγουριά. Στις αστικές διαδρομές, όπου οι χαμηλές ταχύτητες και οι συχνές στάσεις είναι συχνές, το σύστημα ανταποκρίνεται αποτελεσματικά. Εκτός πόλης, και σε ταχύτητες κοντά στα 90 χλμ./ώρα, δεν παρουσιάζεται έντονη πτώση στην απόδοση, παρότι απαιτείται μεγαλύτερη προσοχή. Συνολικά, το σύστημα πέδησης εξυπηρετεί τις ανάγκες του μοντέλου, ενισχύοντας την αίσθηση ασφάλειας στην καθημερινή μετακίνηση.
Πίνακας οργάνων χωρίς οθόνη αλλά και με ένδειξη σχέσης
Ο πίνακας οργάνων του Crypton S παραμένει αναλογικός, όπως συμβαίνει παραδοσιακά στην κατηγορία, χωρίς ψηφιακή οθόνη ή πολύπλοκες λειτουργίες. Ωστόσο, η σχεδίασή του είναι μοντέρνα και ευανάγνωστη, ενώ οι βασικές ενδείξεις παρέχονται με σαφήνεια. Ανάμεσά τους, ξεχωρίζει η φωτεινή ένδειξη για την επιλεγμένη σχέση του κιβωτίου, που διευκολύνει σημαντικά τη χρήση, ειδικά για λιγότερο έμπειρους αναβάτες ή σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας. Η θέση του πίνακα είναι σωστά τοποθετημένη και δεν απαιτεί απόσπαση της προσοχής από το δρόμο, ενώ η φωτεινότητά του επαρκεί για ορατότητα κάτω από έντονο φως ημέρας. Η απουσία οθόνης δεν θεωρείται αρνητικό στοιχείο, δεδομένου του χαρακτήρα του μοντέλου και της απλότητας που επιδιώκει συνολικά. Ο πίνακας περιλαμβάνει ακόμη ενδείξεις για φλας, φώτα, νεκρά και έλεγχο λαδιού, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες παρακολούθησης του οχήματος. Η αισθητική του, αν και διακριτική, εναρμονίζεται με τη συνολική σχεδίαση του παπιού. Ουσιαστικά, παρέχει όσα απαιτούνται για τον καθημερινό αναβάτη, χωρίς περιττές προσθήκες, διατηρώντας την απλότητα και τη λειτουργικότητα ως βασικά χαρακτηριστικά.
Πρακτικός χώρος στην ποδιά και κάτω από τη σέλα και τιμή 2.890 ευρώ
Η πρακτικότητα του Crypton S ενισχύεται σημαντικά από τους αποθηκευτικούς του χώρους, που βρίσκονται τόσο κάτω από τη σέλα όσο και στην μπροστινή ποδιά. Η ποδιά φιλοξενεί ανοιχτή θήκη μεγάλου μεγέθους, κατάλληλη για πορτοφόλι, κινητό, μπουκάλι νερού ή καφέ, εξυπηρετώντας τον αναβάτη σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Ο χώρος αυτός ξεχωρίζει για το σχήμα και την ευκολία πρόσβασης, συμβάλλοντας στην καθημερινή ευκολία και στη συνολική αίσθηση άνεσης. Κάτω από τη σέλα, υπάρχει δεύτερος αποθηκευτικός χώρος ικανού μεγέθους ―χωρίς δυνατότητα τοποθέτησης full-face κράνους― ο οποίος συνδυάζεται με δύο ειδικούς γάντζους για ασφαλή στήριξη κρανών. Η εργονομία της σέλας επιτρέπει άνετη θέση οδήγησης, με ικανοποιητικό αφρώδες, αν και το κάλυμμα είναι σχετικά ολισθηρό. Ο συνεπιβάτης επωφελείται από ευμεγέθεις χειρολαβές και εξίσου άνετη θέση. Το Crypton S διατίθεται στην ελληνική αγορά στην τιμή των 2.890 ευρώ, ποσό που το τοποθετεί ανταγωνιστικά έναντι μοντέλων με ανάλογα χαρακτηριστικά. Η τιμολόγηση, σε συνδυασμό με την πρακτικότητα και την απλότητα του συνόλου, καθιστά το μοντέλο ελκυστική επιλογή για τον αναβάτη που αναζητά λειτουργικότητα και οικονομία.