Μπιέλα: Δουλεύοντας υπό πίεση!

Μπιέλα: Δουλεύοντας υπό πίεση!

Η μπιέλα είναι το εξάρτημα του κινητήρα που δέχεται την μεγαλύτερη καταπόνηση. Διάβασε εδώ τι έχει να αντιμετωπίσει και πώς τα καταφέρνει.

Μπορεί η αρχή λειτουργίας ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι σχετικά απλή όμως πρόκειται για κάτι ιδιαίτερα πολύπλοκο που αποτελείται από πολλά εξαρτήματα. Μικρές αλλαγές και τροποποιήσεις σε οποιοδήποτε από αυτά μπορεί να αλλάξει δραστικά τον τρόπο που αυτός λειτουργεί. Ένα από αυτά είναι και η μπιέλα και ίσως κανένα άλλο μέρος του κινητήρα δεν καλείται να διαχειριστεί τόσο μεγάλες δυνάμεις. Ας δούμε λοιπόν τι είναι και πώς λειτουργεί.

Τι κάνει;
Ο ρόλος της μπιέλας είναι να συνδέει το πιστόνι και τον στροφαλοφόρο άξονα γι`αυτό και βρίσκεται ανάμεσά τους. Μετατρέπει την κινητική ενέργεια από την παλινδρομική κίνηση του πιστονιού σε περιστροφική μέσω του στροφάλου. Τρία είναι τα σημεία που ξεχωρίζουν σε μια μπιέλα: το άνω (μικρό) άκρο, το κυρίως στέλεχος και το κάτω (μεγάλο) άκρο. Το άνω άκρο συνδέεται με το πιστόνι, μέσω ενός πείρου, ενώ το κάτω άκρο συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα με ρουλεμάν ή κουζινέτα. Στους περισσότερους σύγχρονους κινητήρες το κάτω άκρο είναι διαιρούμενο, ώστε να είναι ευκολότερη η συναρμολόγηση.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Συνέχεια του άρθρου >>>

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »