Από 40 ευρώ πήγε στα 1.200 - Το πρόστιμο του νέου ΚΟΚ που αυξήθηκε 30 φορές!

Από 40 ευρώ πήγε στα 1.200 - Το πρόστιμο του νέου ΚΟΚ που αυξήθηκε 30 φορές!
Η παρακώλυση σιδηροδρόμων αντιμετωπίζεται πλέον ως μία από τις βαρύτερες παραβάσεις.
Ποιες ενέργειες θεωρούνται παρακώλυση κυκλοφορίας σιδηροδρόμων.
Από πρόστιμο 40 ευρώ σε 1.200 ευρώ και μέχρι 5 χρόνια φυλάκιση.
Οι υποτροπές οδηγούν σε αφαίρεση διπλώματος έως και οκτώ χρόνια.
Η παρακώλυση σιδηροδρόμων αντιμετωπίζεται πλέον ως μία από τις βαρύτερες παραβάσεις
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έφερε σημαντικές αλλαγές στις ποινές για δεκάδες παραβάσεις, όμως λίγες είδαν τόσο μεγάλη αύξηση όσο η παρακώλυση της κυκλοφορίας σιδηροδρόμων. Εκεί όπου μέχρι σήμερα τα πρόστιμα ξεκινούσαν από 40 ευρώ, πλέον η πρώτη παράβαση τιμωρείται με 1.200 ευρώ, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις προβλέπονται ακόμη και ποινικές κυρώσεις.
Η αύξηση φτάνει 30 φορές πάνω σε σχέση με το ελάχιστο πρόστιμο που ίσχυε μέχρι σήμερα, αποδεικνύοντας ότι η Πολιτεία αντιμετωπίζει πλέον με μηδενική ανοχή τις παραβάσεις στις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις.
Ποιες ενέργειες θεωρούνται παρακώλυση κυκλοφορίας σιδηροδρόμων
Η συγκεκριμένη παράβαση δεν αφορά μόνο όσους περνούν παράνομα μια διάβαση τρένου. Ως παρακώλυση κυκλοφορίας σιδηροδρόμων θεωρούνται μεταξύ άλλων η στάθμευση επάνω στις σιδηροδρομικές γραμμές ή πολύ κοντά σε αυτές, η είσοδος σε ισόπεδη διάβαση όταν υπάρχει ενεργή φωτεινή ή ηχητική προειδοποίηση, καθώς και η διέλευση ενώ οι μπάρες έχουν ήδη κατέβει ή βρίσκονται σε διαδικασία καθόδου.
Πρόκειται για παραβάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε ιδιαίτερα σοβαρά ατυχήματα, γι' αυτό και ο νέος ΚΟΚ αυστηροποιεί σημαντικά τις κυρώσεις.
Από πρόστιμο 40 ευρώ σε 1.200 ευρώ και μέχρι 5 χρόνια φυλάκιση
Μέχρι την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ, οι ποινές προέβλεπαν πρόστιμο από 40 έως 350 ευρώ, αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως 60 ημέρες και αφαίρεση πινακίδων έως 20 ημέρες.
Πλέον, για την πρώτη παράβαση προβλέπονται πρόστιμο 1.200 ευρώ, αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες, φυλάκιση έως πέντε έτη, καθώς και χρηματική ποινή 2.000 ευρώ, ανάλογα με την περίπτωση και τις συνθήκες του περιστατικού.
Οι αλλαγές αυτές αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις προστίμων που εισάγει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Οι υποτροπές οδηγούν σε αφαίρεση διπλώματος έως και οκτώ χρόνια
Οι κυρώσεις γίνονται ακόμη αυστηρότερες σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης. Στην πρώτη υποτροπή, το πρόστιμο αυξάνεται στα 2.000 ευρώ, ενώ η άδεια οδήγησης αφαιρείται για τέσσερα χρόνια.
Αν ο οδηγός υποπέσει και δεύτερη φορά στην ίδια παράβαση, το πρόστιμο διπλασιάζεται στα 4.000 ευρώ, ενώ η αφαίρεση της άδειας οδήγησης φτάνει τα οκτώ χρόνια.
Με το νέο αυτό πλαίσιο, ο νέος ΚΟΚ επιχειρεί να εξαλείψει μία από τις πιο επικίνδυνες συμπεριφορές στο οδικό δίκτυο, καθώς οι ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις εξακολουθούν να αποτελούν σημεία υψηλού κινδύνου για σοβαρά και πολλές φορές θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

