Πώς να γλιτώσετε ένα σκασμένο λάστιχο στη μοτοσυκλέτα

Πώς ένα απλό κιτ επισκευής ελαστικών σώζει την τσέπη και θα σας γλιτώσει από περιπέτειες
Σωστή προετοιμασία πριν πάθει ζημιά το ελαστικό.
Ελαστικά με σαμπρέλα ή tubeless: Το είδος του καθορίζει και το κόστος επισκευής.
Σπρέι επισκευής: η πιο φθηνή και άμεση λύση .
Κιτ tubeless: η πιο οικονομική και μόνιμη λύση που μπορεί να σας εξοικονομήσει εκατοντάδες ευρώ.
Σωστή προετοιμασία πριν πάθει ζημιά το ελαστικό
Το σκάσιμο ελαστικού είναι από τα πιο εκνευριστικά περιστατικά που μπορεί να συμβούν σε έναν αναβάτη, ειδικά αν συμβεί μακριά από σπίτι ή συνεργείο. Αυτό που λίγοι σκέφτονται όμως είναι ότι το μεγαλύτερο κόστος δεν είναι η ίδια η επισκευή, αλλά το τι ακολουθεί: καθυστέρηση, αναμονή, πιθανή ρυμούλκηση και μερικές φορές αναγκαστική αντικατάσταση ελαστικού που θα μπορούσε να σωθεί. Με απλά λόγια, ένα τρύπιο ελαστικό μπορεί να ξεκινήσει ως μικρό πρόβλημα και να εξελιχθεί σε… αχρείαστο λογαριασμό. Η προετοιμασία όμως εξοικονομεί πραγματικά χρήματα. Ένα μικρό σπρέι επισκευής ή ένα κιτ tubeless κοστίζει ελάχιστα σε σχέση με την οδική βοήθεια. Η δυνατότητα του αναβάτη να φτάσει μόνος του στο συνεργείο, χωρίς γερανό και χωρίς αγωνία, είναι ίσως η πιο οικονομικά «έξυπνη» πρόληψη που μπορεί να έχει μαζί του.

Ελαστικά με σαμπρέλα ή tubeless: Το είδος του καθορίζει και το κόστος επισκευής
Η επιλογή ελαστικών και ζαντών παίζει σημαντικό ρόλο στο πόσο θα πληρώσετε όταν έρθει η δύσκολη στιγμή. Τα tubeless έχουν πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στις επιτόπιες επισκευές και επιτρέπουν λύσεις που κοστίζουν λίγα ευρώ, ενώ με σαμπρέλα πολλές από αυτές τις λύσεις είναι περιορισμένες. Το παλιό, κλασικό «βάλε λεβιέδες και άλλαξε σαμπρέλα στην άκρη του δρόμου» ακούγεται ωραίο ως θεωρία, αλλά στην πράξη απαιτεί τεράστια σωματική δύναμη, αρκετή εμπειρία και φυσικά ειδικό εξοπλισμό που καταλαμβάνει χώρο και δεν είναι καθόλου πρακτικός σε καθημερινή χρήση. Επιπλέον, ο κίνδυνος ζημιάς στη ζάντα είναι πραγματικός. Μια λάθος κίνηση οδηγεί σε έξτρα κόστος, μεγαλύτερη ζημιά και τελικά αντικατάσταση εξαρτημάτων που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Έτσι, το είδος του ελαστικού καθορίζει την οικονομία της επισκευής. Ένα μικρό κιτ tubeless των 30 ευρώ μπορεί να γλιτώσει πολλαπλάσια χρήματα σε βάθος χρόνου, ενώ η επισκευή με σαμπρέλα συχνά καταλήγει σε μεγαλύτερο κόστος, κυρίως αν απαιτηθεί μεταφορά της μοτοσυκλέτας.
Σπρέι επισκευής: η πιο φθηνή και άμεση λύση
Για τον αναβάτη που δεν θέλει να σερβίρει εαυτόν ως… μηχανικό στην άκρη του δρόμου, το σπρέι επισκευής είναι η πιο απλή, γρήγορη και οικονομική λύση. Με κόστος περίπου 10 ευρώ, γεμίζει το ελαστικό με αφρό λάτεξ και αέριο, φουσκώνοντάς το και σφραγίζοντας μικρές τρύπες.

Αυτό το μικρό μπουκαλάκι μπορεί να είναι η διαφορά ανάμεσα σε μια ακριβή ρυμούλκηση και σε μια ασφαλή επιστροφή στο σπίτι. Ωστόσο, το σπρέι έχει όρια. Τρύπες μεγαλύτερες από 5 χιλιοστά ή σκισίματα στα πλαϊνά του ελαστικού δεν επιδιορθώνονται και απαιτούν άμεση αντικατάσταση ή μεταφορά συνεργείου. Επίσης, σε περίπτωση «bead detachment» — όταν το ελαστικό ξεκολλήσει από τη ζάντα λόγω χαμηλής πίεσης — κανένα σπρέι δεν θα σας σώσει χωρίς κομπρεσέρ. ΠαρΆ όλα αυτά, σε 8 στις 10 περιπτώσεις καθημερινών τρυπημάτων, το σπρέι λειτουργεί και σώζει λεφτά. Το μόνο που χρειάζεται στη συνέχεια είναι χαμηλή ταχύτητα, ώστε ο αφρός να απλωθεί σωστά στο εσωτερικό του ελαστικού μέχρι να φτάσετε στο συνεργείο για μόνιμη επισκευή.
Κιτ tubeless: η πιο οικονομική και μόνιμη λύση που μπορεί να σας εξοικονομήσει εκατοντάδες ευρώ
Το κιτ επισκευής tubeless με «σκουλήκι» είναι η λύση που συνδυάζει χαμηλό κόστος και μεγάλη διάρκεια. Κοστίζει περίπου 30 ευρώ, αλλά σε αντίθεση με το σπρέι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολλές φορές και προσφέρει πιο μόνιμη επισκευή. Το μόνο που απαιτεί είναι λίγη εξοικείωση με τη διαδικασία και σταθερό χέρι. Η μέθοδος είναι απλή: καθαρίζεις και ελαφρώς διευρύνεις την τρύπα, βάζεις το «σκουλήκι» στο εργαλείο, το εισάγεις στο ελαστικό και όταν τραβήξεις το εργαλείο πίσω, μένει μέσα το καουτσούκ και σφραγίζει μόνιμα. Με αυτή τη λύση, ο αναβάτης μπορεί να αποφύγει εντελώς την οδική βοήθεια και να συνεχίσει το ταξίδι του κανονικά, όσο το ελαστικό παραμένει σε καλή κατάσταση. Σε βάθος χρόνου, το κιτ tubeless είναι ίσως το πιο συμφέρον εργαλείο που μπορεί να έχει πάνω του ένας σύγχρονος αναβάτης. Σε μια και μόνο διάτρηση «βγάζει τα λεφτά του». Σε δύο ή τρεις, έχει ήδη αποφέρει καθαρό οικονομικό όφελος.



