LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Οι νέες διαγραμμίσεις γίνονται παγίδα για τις μοτοσυκλέτες

(12/12/2025)
Νέες διαγραμμίσεις, παγίδα για δίκυκλα: Γιατί οι γραμμές στον δρόμο γλιστράνε επικίνδυνα

Νέες διαγραμμίσεις, παγίδα για δίκυκλα: Γιατί οι γραμμές στον δρόμο γλιστράνε επικίνδυνα

Οι λωρίδες βάφονται χωρίς να εφαρμόζεται υλικό αντιολίσθησης.
Κανονικά πρέπει να τοποθετείτε πάνω από τη βαφή χαλαζίας αλλά δεν.
Με ABS έφυγες ευθεία , χωρίς ABS μπλοκάρισμα τροχού και πτώση.
Οι μοτοσυκλετιστές και όχι μόνο καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

mototriti Team

Οι λωρίδες βάφονται χωρίς να εφαρμόζεται υλικό αντιολίσθησης

Αναγνώστης του MotoΤρίτη καταγγέλλει ότι σε πρόσφατες εργασίες διαγράμμισης δρόμων, οι λευκές και κίτρινες γραμμέςδιαβάσεις πεζών, διπλές λωρίδες και οδοσήμανση – βάφονται χωρίς να εφαρμόζεται υλικό αντιολίσθησης. Όπως αναφέρει, αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι επιφάνειες να γίνονται εξαιρετικά γλιστερές, ιδιαίτερα επικίνδυνες για μοτοσυκλέτες και scooter. Ο ίδιος δηλώνει ότι ήταν αυτόπτης μάρτυρας περιστατικού στην περιοχή της Αρτέμιδας, όπου μοτοσυκλετιστής γλίστρησε πάνω σε φρεσκοβαμμένη γραμμή, ευτυχώς χωρίς να πέσει. Σίγουρα σαν μοτοσυκλετιστές το έχουμε παρατηρήσει όλοι μας και συμφωνούμε.
 

Κανονικά πρέπει να τοποθετείτε πάνω από τη βαφή χαλαζίας αλλά δεν

Η καταγγελία δεν είναι αυθαίρετη. Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές οδικής σήμανσης, η σωστή διαγράμμιση δρόμων δεν περιλαμβάνει μόνο βαφή, αλλά και αντιολισθητικό υλικό, συνήθως χαλαζιακή άμμο (χαλαζία) ή αντίστοιχα μικροκοκκώδη αδρανή. Ο χαλαζίας αυξάνει τον συντελεστή τριβής, ώστε οι γραμμές να μην μετατρέπονται σε «γυαλί», ειδικά στο φρενάρισμα και στη βροχή. Όταν η βαφή εφαρμόζεται χωρίς χαλαζία, η επιφάνεια παραμένει λεία και ιδιαίτερα επικίνδυνη για δίκυκλα.
 

Με ABS έφυγες ευθεία , χωρίς ABS μπλοκάρισμα τροχού και πτώση

Σύμφωνα με τον αναγνώστη, το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο σοβαρό στο φρενάρισμα. Σε μοτοσυκλέτες με ABS, η έλλειψη πρόσφυσης πάνω στη βαφή μπορεί να οδηγήσει σε ευθύ φρενάρισμα χωρίς επιβράδυνση, με τη μοτοσυκλέτα να «γλιστράει» προς το φανάρι ή το προπορευόμενο όχημα. Σε δίκυκλα χωρίς ABS, ο κίνδυνος είναι ακόμη μεγαλύτερος, καθώς μπορεί να προκληθεί μπλοκάρισμα τροχού και πτώση. Σε βρεγμένο οδόστρωμα, η κατάσταση – όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται – «ξεφεύγει εντελώς».
 

Οι μοτοσυκλετιστές και όχι μόνο καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί

Οι μοτοσυκλετιστές καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε σημεία με πρόσφατες διαγραμμίσεις, ειδικά σε διαβάσεις πεζών, φανάρια και διαχωριστικές γραμμές. Παράλληλα, η επισήμανση ότι η αντιολισθητική επεξεργασία με χαλαζία είναι απαραίτητη δεν είναι υπερβολή, αλλά βασική τεχνική προδιαγραφή για την ασφάλεια όλων. Μέχρι να αλλάξει κάτι στην πράξη, η ενημέρωση από στόμα σε στόμα – και από αναγνώστη σε αναγνώστη – παραμένει το πιο ισχυρό μέτρο προστασίας.