Η Ευρώπη προς άρση των υποχρεωτικών τεχνικών ελέγχων στα δίτροχα

Τέλος το ΚΤΕΟ για μοτοσυκλέτες; - Η Ευρώπη ετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη αλλαγή των τελευταίων ετών
Νέα δεδομένα από τις Βρυξέλλες και τους οργανισμούς FEMA & FIM.
«Οι μοτοσυκλετιστές συντηρούν τις μηχανές τους γιατί η ζωή τους εξαρτάται από αυτό».
Εστίαση σε στοχευμένα και αποδοτικά μέτρα όπως η συντήρηση των δρόμων.
Συνεχής διαβούλευση με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα.
Νέα δεδομένα από τις Βρυξέλλες και τους οργανισμούς FEMA & FIM
Η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται να οδεύει προς μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές για τους μοτοσυκλετιστές: την άρση των υποχρεωτικών τεχνικών ελέγχων στα δίτροχα. Η τελική μορφή της νομοθεσίας αναμένεται σύντομα, όμως τα μηνύματα που φτάνουν από τις Βρυξέλλες δείχνουν ότι το τοπίο αλλάζει δραστικά. Μελέτες σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: τα τεχνικά ελαττώματα ευθύνονται για μόλις ένα μικρό κλάσμα των ατυχημάτων με μοτοσυκλέτες. Το εύρημα αυτό αποτέλεσε βάση για τους οργανισμούς FEMA και FIM, που εκπροσωπούν εκατομμύρια αναβάτες και τα τελευταία χρόνια δίνουν συστηματική μάχη ώστε οι πολιτικές οδικής ασφάλειας να βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα.
«Οι μοτοσυκλετιστές συντηρούν τις μηχανές τους γιατί η ζωή τους εξαρτάται από αυτό»
Η FEMA και η FIM κατέθεσαν επίσημα έγγραφα θέσης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο Συμβούλιο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε αυτά τονίζουν πως η συντριπτική πλειονότητα των αναβατών φροντίζει τα οχήματά της χωρίς να χρειάζεται η επιβολή γενικευμένων τεχνικών ελέγχων. «Οι Ευρωπαίοι μοτοσυκλετιστές συντηρούν τις μοτοσυκλέτες τους επειδή η ζωή τους εξαρτάται από αυτό», δήλωσε ο Wim Taal της FEMA, επισημαίνοντας πως η πραγματική ασφάλεια έρχεται από την εκπαίδευση, τις υποδομές και την οδική συμπεριφορά — όχι από τυπικούς ελέγχους που δεν αντανακλούν τις πραγματικές συνθήκες.
Εστίαση σε στοχευμένα και αποδοτικά μέτρα όπως η συντήρηση των δρόμων
Οι εκπρόσωποι των μοτοσυκλετιστών δεν αντιτίθενται στην οδική ασφάλεια· αντιθέτως ζητούν πιο αποτελεσματικά, τεκμηριωμένα μέτρα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι στοχευμένες επιθεωρήσεις μόνο σε χώρες ή περιοχές όπου τα εθνικά δεδομένα δείχνουν αυξημένο κίνδυνο, η καλύτερη εκπαίδευση οδηγών, η ουσιαστική ευαισθητοποίηση όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και η συντήρηση των δρόμων με τρόπο που λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των δίτροχων. Η λογική είναι ξεκάθαρη: «Όχι» σε συμβολικές πολιτικές, «ναι» σε μέτρα που πραγματικά σώζουν ζωές.
Συνεχής διαβούλευση με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα
Τις τελευταίες εβδομάδες, εκπρόσωποι της FEMA και της FIM βρίσκονται συνεχώς στις Βρυξέλλες, συναντώντας ευρωβουλευτές και μόνιμες αντιπροσωπείες κρατών-μελών. Στόχος τους είναι να εξηγήσουν πως η άρση των υποχρεωτικών τεχνικών ελέγχων δεν θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια — αντιθέτως επιτρέπει την υιοθέτηση πολιτικών που βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία. «Υποστηρίζουμε αποτελεσματικές πολιτικές οδικής ασφάλειας», σημειώνει ο Wim Taal, «αλλά η Ευρώπη πρέπει να αποφύγει συμβολικά μέτρα που επιβαρύνουν τους μοτοσυκλετιστές χωρίς ουσιαστικό όφελος». Το επόμενο διάστημα αναμένεται να κρίνει τη μορφή της τελικής ευρωπαϊκής ρύθμισης.



