Δημοτικοί υπάλληλοι έκαναν road trip με e-pass απορριμματοφόρων – Χρεώσεις μέχρι τη νότια Ελλάδα

Απίστευτη απάτη σε βάρος του Δημοσίου από υπαλλήλους του δήμου Θεσσαλονίκης
Υπέρογκες χρεώσεις στα e-pass σήμαναν συναγερμό στον Δήμο.
Απορριμματοφόρα «ταξίδευαν» μέχρι τη νότια Ελλάδα.
Τα e-pass αφαιρέθηκαν και χρησιμοποιούνταν σε ιδιωτικά Ι.Χ..
Πάνω από 280 διελεύσεις – Σε εξέλιξη Ένορκη Διοικητική Εξέταση.
Υπέρογκες χρεώσεις στα e-pass σήμαναν συναγερμό στον Δήμο
Ο εσωτερικός έλεγχος στον Δήμο Θεσσαλονίκης έφερε στο φως ένα πρωτοφανές μοτίβο χρεώσεων διοδίων σε υπηρεσιακά e-pass απορριμματοφόρων. Τα ποσά κρίθηκαν εξ αρχής ασυνήθιστα, καθώς ξεπερνούσαν κατά πολύ τις φυσιολογικές ανάγκες κίνησης οχημάτων καθαριότητας εντός αστικού ιστού. Η εικόνα έγινε ακόμη πιο ανησυχητική όταν διαπιστώθηκε ότι ορισμένες διελεύσεις δεν αφορούσαν καν τη Βόρεια Ελλάδα.
Απορριμματοφόρα «ταξίδευαν» μέχρι τη νότια Ελλάδα
Στην περαιτέρω διερεύνηση, καταγράφηκαν διελεύσεις από διόδια της νότιας Ελλάδας, διαδρομές που δεν μπορούσαν να δικαιολογηθούν επιχειρησιακά. Τα συγκεκριμένα απορριμματοφόρα δεν είχαν κανέναν λόγο να βρεθούν εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τη Θεσσαλονίκη, ούτε υπήρχαν εντολές ή υπηρεσιακές αποστολές που να εξηγούν τέτοια μετακίνηση.
Τα e-pass αφαιρέθηκαν και χρησιμοποιούνταν σε ιδιωτικά Ι.Χ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν, τρεις μόνιμοι δημοτικοί υπάλληλοι φέρονται να αφαίρεσαν τα e-pass από παροπλισμένα απορριμματοφόρα και να τα τοποθέτησαν στα προσωπικά τους αυτοκίνητα. Εκμεταλλευόμενοι το ενιαίο σύστημα e-pass που ισχύει πανελλαδικά, πραγματοποιούσαν ελεύθερα διελεύσεις από διόδια σε όλη τη χώρα, μεταφέροντας το κόστος απευθείας στον Δήμο.
Πάνω από 280 διελεύσεις – Σε εξέλιξη Ένορκη Διοικητική Εξέταση
Η έρευνα δείχνει ότι το φαινόμενο διήρκεσε περίπου 2,5 χρόνια, με περισσότερες από 280 διελεύσεις να έχουν καταγραφεί, επιβαρύνοντας τον δημοτικό προϋπολογισμό. Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του ertnews, έχει ήδη ξεκινήσει Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) για τους εμπλεκόμενους υπαλλήλους, ενώ εξετάζεται το συνολικό ύψος της οικονομικής ζημιάς και οι πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες που προκύπτουν. Η υπόθεση αναδεικνύει σοβαρά κενά στον έλεγχο της χρήσης υπηρεσιακών μέσων και φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της διαχείρισης δημόσιου χρήματος — αυτή τη φορά, μέσω… διοδίων.


