O δημοφιλής CP3 κινητήρας έγινε ακόμη καλύτερος αγγίζοντας πλέον τα 889 κυβικά. Παρότι είναι δυνατότερος και πιο ροπάτος, έχει πιο γλυκιά απόκριση, με αποτέλεσμα να είναι πιο ευχάριστος σε όλες τις συνθήκες. Το QuickShifter ανήκει πλέον στον βασικό εξοπλισμό.

    Κινητήρας

    Ο γνωστός και αγαπημένος τρικύλινδρος κινητήρας CP3 παρέμεινε ίδιος μόνο στο όνομά του, αφού σχεδόν τα πάντα στο εσωτερικό του έχουν αλλάξει. Αιτία δεν ήταν οι προδιαγραφές Euro5, αυτό ήταν ένα εμπόδιο που θα μπορούσε εύκολα να ξεπεραστεί.  Σκοπός ήταν η ολοκληρωτική αναγέννησή του, ξεκινώντας από τον κυβισμό που αυξήθηκε από τα 847 στα 889 κυβικά χάρη στη μεγαλύτερη διαδρομή (από 59,1 στα 62,1 χιλ), με την ιπποδύναμη να σκαρφαλώνει παράλληλα στους 119 ίππους. Η Yamaha βέβαια δεν κυνήγησε μόνο τα απόλυτα νούμερα ιπποδύναμης, αφού η γεμάτη απόδοση ήταν αυτή που έκανε ανέκαθεν την MT-09 να ξεχωρίζει. Επικεντρώθηκε λοιπόν και στη ροπή αυξάνοντάς τη κατά 0,6 χλγμ (από 8,9 στα 9,5χλγμ), αλλά το σημαντικότερο είναι ότι κατάφερε τα μέγιστα νούμερά της να αποδίδονται στις 7.000 σ.α.λ δηλαδή 1.500 σ.α.λ νωρίτερα από το προηγούμενο μοντέλο.

    Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω χρειάστηκαν φυσικά πολλές αλλαγές, οπότε συναντάμε νέα έμβολα, μπιέλες (κατασκευάζονται με τη μέθοδο Fracture split), στρόφαλο, κάρτερ και εκκεντροφόρους, τα οποία ανασχεδιάστηκαν με σκοπό την αυξημένη αντοχή αλλά και το χαμηλότερο βάρος. Έτσι παρά τον μεγαλύτερο κυβισμό και τις προδιαγραφές Euro 5, το σύνολο είναι κατά 1.7 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο αλλά ταυτόχρονα και πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Μεγάλο μέρος αυτής της δίαιτας οφείλεται στη νέα εξάτμιση, η οποία είναι κατά 1.4 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη με σχεδίαση που φέρνει το μεγαλύτερο μέρος της μάζας της στο κέντρο της μοτοσυκλέτας. Εκτός από την εξαγωγή άλλαξε και η εισαγωγή του αέρα, με ανασχεδιασμένο φιλτροκούτι και μια νέα διάταξη τριών αεραγωγών, με διαφορετική διατομή και μήκος.

    Οι αλλαγές συνεχίζονται στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου αφού τα μπεκ έχουν πλέον  τοποθετηθεί στα σώματα ψεκασμού από την πλευρά της πεταλούδας και όχι απευθείας στην κυλινδροκεφαλή. Έτσι ο ψεκασμός του καυσίμου γίνεται στο πίσω μέρος των βαλβίδων εισαγωγής με σκοπό την καλύτερη καύση, ελαττώνοντας παράλληλα την προσκόλληση καυσίμου στα τοιχώματα της εισαγωγής.

    Η απόκριση στο αρχικό άνοιγμα του γκαζιού ήταν ένα από τα μελανά σημεία του προηγούμενου κινητήρα, αφού ακόμα και στον ηπιότερο χάρτη Β παρέμενε αρκετά απότομη. Μπορεί να μην αποτελούσε ουσιαστικό πρόβλημα, όμως εφόσον η λύση σε αυτό ήταν έτοιμη από το R1 του 2020 επέλεξαν να την ακολουθήσουν και στο ΜΤ-09. Ο λόγος για το ηλεκτρονικό γκάζι (YCC-T) το οποίο συνδυάζεται πλέον με το νέο ελαφρύτερο σύστημα APSG (Accelerator Position Sensor Grip) διαθέτοντας ελατήριο ώστε να προσομοιώνει σε μεγαλύτερο βαθμό την αίσθηση της συμβατικής γκαζιέρας, την ώρα που μέσω ενός μαγνήτη και ενός αισθητήρα στέλνει το κατάλληλο σήμα στο YCC-T για την θέση του γκριπ.

    Με τα νούμερα της ιπποδύναμης και της ροπής να αυξάνονται σημαντικά, το κιβώτιο έπρεπε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Οι δύο πρώτες σχέσεις είναι πλέον πιο μακριές, ενώ ο συμπλέκτης ολίσθησης χρησιμοποιεί νέα υλικά τριβής για μεγαλύτερη αντοχή. Κερασάκι στην τούρτα, το σύστημα QuickShifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων που πλέον είναι διαθέσιμο και στη βασική έκδοση του μοντέλου.

    Για μια ολοκληρωτική ανανέωση δεν αρκούν φυσικά αλλαγές μόνο σε μηχανικό επίπεδο. Το νέο MT-09 είναι η πρώτη γυμνή μοτοσυκλέτα της Yamaha που διαθέτει μονάδα IMU 6 αξόνων, όμοια με αυτή της R1 που για πρώτη φορά είδαμε το 2015, μικρότερη όμως κατά 50% και ελαφρύτερη κατά 40%. Ανανεωμένα φυσικά είναι και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που συνεργάζονται με αυτή, ώστε να συμβαδίζουν με το υπόλοιπο σύνολο μιας και το 2021 ένα ¨απλό¨ traction control φαντάζει λίγο για την κατηγορία. Εκτός λοιπόν από τα 4 προγράμματα απόκρισης του κινητήρα D-MODE, το ηλεκτρονικό πακέτο περιλαμβάνει traction control με ευαισθησία ως προς την κλίση που συνεργάζεται με σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS) όμοιο με του R1, καθώς και το LIF που αποτρέπει τις άσκοπες σούζες κατά την επιτάχυνση. Όλα τα παραπάνω διαθέτουν τρία επίπεδα παρεμβατικότητας (1,2 και manual) και αν το επιθυμείς μπορούν να απενεργοποιηθούν. Αντίστοιχα για το φρενάρισμα το cornering ABS συνεργάζεται με το σύστημα BC 2 επιπέδων το οποίο ρυθμίζει ανεξάρτητα την πίεση στο εμπρός και πίσω φρένο.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

    • Γιαννης

      Αγαπητέ κ Christo,εγώ θα πάρω το lx 300 της voge, γιατί θέλω χωματερή μηχανάκι με 21/18 τροχούς,τα μηχανάκια που αναφέρετε δεν έχουν σχάση με σοβαρό χώμα,Επίσης καλό είναι να γνωρίζεται ότι η loncin που φτιάχνει τα voge είναι από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες εταιρείες στη κατασκευή μικρών κινητήρων και ηλεκτροπαραγωγών ζευγών.Επισης κατασκευάζει και μηχανάκια ευρωπαϊκών εταιριών.