• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Χτύπημα κάτω από τη μέση

 

Μοτοσυκλέτες με σπορ γονίδια που καταφέρνουν ισχυρό πλήγμα στη ζώνη των μεσαίων κυβικών. Με χαμηλό κόστος καθημερινής χρήσης, παραμένουν απολύτως συμφέρουσες. Μικρές φαινομενικά συσκευασίες αλλά με μεγάλες δυνατότητες και κυρίως προσιτές, δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα από τα μεγαλύτερης κατηγορίας supersport.

Kawasaki Ninja 300: 6.090 ευρώ
KTM RC 390:5.690 ευρώ
Suzuki GSX-R 250: 4.895 ευρώ
Yamaha YZF-R3: 6.150 ευρώ
 

Η κατηγορία των μικρομεσαίων supersport περιλαμβάνει μοτοσυκλέτες, που είναι ιδανικές για όσους θέλουν να εισέλθουν στον κόσμο της σπορ οδήγησης, αλλά και για όσους είναι λάτρεις αυτής της κατηγορίας και αναζητούν μια περισσότερο προσιτή επιλογή. Χαρακτηρίζονται από μοντέρνα σχεδίαση, δυναμικούς κινητήρες μικρών κυβικών και προσφέρουν σπορ συμπεριφορά με αρκετές δυνατότητες στην ευελιξία και την γρήγορη οδήγηση.
 
Σχεδίαση
Μπορεί να είναι μικρά σε κυβισμό αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι στερούνται δυναμικού σχεδιασμού. Το RC διαθέτει χρώματα που θυμίζουν δηλητηριώδες ερπετό, design που ματώνει το μάτι με την αιχμηρότητα του, και αξεσουάρ που πείθουν άπαντες για τις προθέσεις αλλά και τις ικανότητες της μοτοσικλέτας. Συνολική εντύπωση που λαμβάνει κανείς από τη μοτοσικλέτα; Race Ready, ή αν θέλετε Race Competition. Η μοτοσικλέτα προορίζεται κυρίως για sport χρήση, ιδανικά σε περιβάλλον πίστας. Η σέλα διαθέτει ελάχιστο αφρώδες, και είναι σκληρή. Η σέλα του συνεπιβάτη θα κάνει τη δουλειά της μόνο για μικρές αποστάσεις. Οι δεσμοί του Ninja 300 με τα μεγαλύτερα αδέρφια του  είναι εμφανέστατοι και το φέρινγκ δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης. Ούτε σταματημένο προδίδει τον κυβισμό του το Kawasaki αφού αυτός δεν αναγράφεται πουθενά πάνω στα πλαστικά του. Όλοι οι καλοί χωράνε. Αυτό ισχύει για την περίπτωση του Ninja 300, αν και δεν θα περάσουν όλοι το ίδιο καλά. Τα ψηλά κλιπόν, ωστόσο, δεν ενοχλούν τους καρπούς, αν και οι πιο μεγαλόσωμοι θα τα προτιμούσαν φαρδύτερα. Το R3 έρχεται να γεμίσει το κενό ανάμεσα στο μονοκύλινδρο R125 και το τετρακύλινδρο R6. Η αθλητική του εμφάνιση, ο δικύλινδρος κινητήρας και τα πολεμικά χρώματα, το χρίζουν ως μεσαία επιλογή της Yamaha στους μικρομεσαίους κυβισμούς, με μια μοτοσυκλέτα που έχει το όνομα και υπόσχεται τη χάρη. Το γεγονός πως είναι συμβατό με τα διπλώματα της Α2 κατηγορίας του προσφέρει κι ένα πιο συγκεκριμένο κοινό, παρότι δε θα ήταν σωστό να το περιορίσουμε σε αυτό μόνο. Όταν κοιτάξεις το GSXR-250, σίγουρα δεν πρόκειται να καταλάβεις ότι πρόκειται για μοτοσυκλέτα 250 κυβικών. Ο δυναμικός σχεδιασμός είναι κυρίαρχος τόσο στο εμπρός μέρος, με τον προβολέα που πλαισιώνεται από τα φώτα θέσης Led, όσο και στο πίσω, με το Led φανάρι στην αιχμηρή ουρά, να κλέβει την παράσταση. Τα κλιπ όν και η ξεχωριστή σέλα για οδηγό και συνεπιβάτη, ίσως δημιουργήσουν αμφιβολίες, τo GSX250R  όμως, αποτελεί εξαίρεση, αφού είναι άνετο τόσο για τον οδηγό, όσο και για τον συνεπιβάτη. 

Κινητήρας
Διαφορετικές επιλογές αλλά ο στόχος παραμένει ίδιος. Να μεταφέρουν στον αναβάτη την απολαυστική αίσθηση μιας superspot μοτοσυκλέτας μικρομεσαίων κυβικών. Ως επί το πλείστον έχουμε να κάνουμε με δικύλινδρους κινητήρες, εκτός από την ΚΤΜ που φέρει μονοκύλινδρο σύνολο. Διαφορές συναντάμε στον κυβισμό και κατ επέκταση και στην ιπποδύναμη. Έτσι ο υγρόψυκτος σε σειρά κινητήρας του R3 των 321 κυβικών, είναι ένα φρέσκο σχέδιο, σχεδιασμένο για ρεαλιστικές επιδόσεις στον δρόμο και την πίστα. Η μέγιστη ισχύς των 42 ίππων αποδίδεται στις 10.750σαλ. και η μέγιστη ροπή των 3 κιλών στις 9.000, δε θα μπορούσε να είναι και αλλιώς. Ο κινητήρας του Ninja δέχτηκε αρκετές αλλαγές. Νέα κεφαλή, ανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης, νέος ψεκασμός, ελαφρύτερα πιστόνια και κύλινδροι χωρίς χιτώνια οι σημαντικότερες από αυτές. Αυτά, μαζί με την αύξηση του κυβισμού στα 296 κυβικά, εκτόξευσαν την ισχύ στους 39  ίππους και τη ροπή στα 2,8 kgm στις 11.000 και 10.000σαλ. αντίστοιχα. Ο κινητήρας του RC είναι ίδιος και απαράλλαχτος με τον απολαυστικό κινητήρα που γνωρίζουμε από το 390 Duke. Υγρόψυκτος, ψεκαστός, 4βάλβιδος, με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής, με χωρητικότητα 375κ.εκ., και βάρος μόλις 36 κιλών. Αποδίδει 44 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. με ροπή 3,6 Kgm / 7.250 σαλ.. Ο κινητήρας του GSX-R, βασίζεται στο GW 250 Inazuma, αλλά έχει βελτιωθεί με σκοπό την καλύτερη απόδοση στο χαμηλό-μεσαίο φάσμα στροφών και την χαμηλή κατανάλωση, καλύπτοντας τις προδιαγραφές euro 4. Τα 248κ.εκ του, αποδίδουν 24,7 ίππους στις 8.000σαλ. και 2,3 κιλά ροπής στις 6.500σαλ.

Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Για να μπορέσουν τα τέσσερα μοντέλα να κινηθούν σε γρήγορους ρυθμούς,  έχουν εξοπλιστεί κατάλληλα σε αναρτήσεις και φρένα. Το RC χρησιμοποιεί ένα  άκαμπτο ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα, στιβαρό αλουμινένιο ψαλίδι με τις ενισχύσεις στο εξωτερικό του μέρος, ανάποδο πιρούνι 43 χλστ. από την WP και πίσω μονό αμορτισέρ PDS χωρίς μοχλικό, ξανά από τη WP, με ρύθμιση προφόρτισης. Τα φρένα είναι της Bybre με δίσκο-ταψί 320χλστ. εμπρός, που συνδυάζεται με ακτινική, τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα, μεταλλικό σωληνάκι φρένου και δικάναλο (ABS της Bosch. Πίσω το πακέτο πέδησης συμπληρώνεται με ένα ακόμη δισκόφρενο 230χλστ., και επίσης μεταλλικό σωληνάκι. Το πλαίσιο του GSX-R είναι ατσάλινο σωληνωτό και κρύβεται κάτω από πλαστικά καλύμματα, που δίνουν την εντύπωση αλουμινένιου πλαισίου. Τον τομέα των αναρτήσεων έχει αναλάβει η ΚΥΒ, η οποία εξοπλίζει τη μοτοσυκλέτα με ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα μονό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν μονοί δίσκοι μπροστά και πίσω με διπίστονη και μονοπίστονη δαγκάνα της Nissin αντίστοιχα, που συνδυάζονται με σύστημα ABS της Bosch, όπως επιτάσσει πλέον η εποχή. Η εικόνα στο Ninja 300 περιλαμβάνει ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο αυξημένης ακαμψίας. Μπροστά συναντάμε ένα συμβατικό πιρούνι 37 χιλιοστών και πίσω μονό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης. Διπίστονες δαγκάνες και στους δύο άξονες, που δαγκώνουν δίσκο διαμέτρου 270 χιλιοστών μπροστά και 220 χιλιοστών πίσω. Το δικάναλο σύστημα ABS συμμετέχει στα ασφαλή φρεναρίσματα. Για το R3 έχουμε ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο με συμβατικό πιρούνι μπροστά και ένα αμορτισέρ χωρίς μοχλικό με δυνατότητα προφόρτισης ελατηρίου πίσω. Στον τομέα της πέδησης ο εξοπλισμός περιλαμβάνει δαγκάνες δύο εμβόλων με δίσκο 298 χιλιοστών μπροστά και δίσκο 220 χιλιοστών πίσω, οι οποίοι συνδυάζονται με δικάναλο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών.

Συμπέρασμα
Πάμε λοιπόν στο ρεζουμέ της υπόθεσης. Το σαφώς αναβαθμισμένο Ninja 300 είναι μια ιδανική μοτοσικλέτα για καθημερινή χρήση που θα πει ναι σε ταξίδια αλλά και σε σβέλτη κίνηση στον επαρχιακό. Δεν είναι απλά ένα σωστό εισαγωγικό μοντέλο για αρχαρίους, αλλά μια ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα που θα κρατήσετε στην κατοχή σας ακόμη και όταν νιώσετε έτοιμοι για κάτι πιο δυνατό. Το GSX-R προσφέρει φρέσκια εμφάνιση και αίσθηση οδήγησης πραγματικής μοτοσυκλέτας, που την κάνει ιδανική για την εισαγωγή των νέων στον χώρο ή ως ενδιάμεσο βήμα πριν την μετάβαση σε περισσότερα κυβικά. Παρέχει την πρακτικότητα που χρειάζεσαι, ώστε να μπορείς να κινείσαι καθημερινά με μια μοτοσυκλέτα που ακούει στο όνομα GSX-R. Το RC 390 αποτελεί μια από τις κορυφαίες προτάσεις της νέας μικρό-μεσαίας sport κατηγορίας, και ίσως το πολεμικότερο όλων. Αν έχετε βλέψεις για πίστα, ή sport οδήγηση σε δρόμο, και θέλετε μια μοτοσικλέτα διαχειρίσιμη, ελέγξιμη και όχι υπερβολική, αλλά την ίδια στιγμή δυνατή όσο χρειάζεται, και ικανή όσο δεν φαντάζεστε, η ΚΤΜ έχει τη λύση για εσάς. Το YZF-R3 είναι μια εξαιρετική σπορ μοτοσυκλέτα για κάθε μέρα. Προσφέρει μια λύση μετακίνησης που συνδυάζει πολλά χρηστικά στοιχεία με αποδοτικό τρόπο. Θα ελιχθεί στην κίνηση, θα περάσει από λακκούβες, θα προσπεράσει τα εμπόδια εύκολα και μόλις δει ανοικτό δρόμο θα στείλει τη βελόνα του κοντέρ σε παράνομες ενδείξεις αβίαστα.  

 
 

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Bajaj Dominar 400
Bajaj Dominar 400
Το Dominar έρχεται ως καταιγίδα στην ανομβρία, σε μια κατηγο...

περισσότερα »