Το στρώνεις ευλαβικά ή του πίνεις το αίμα από την πρώτη μέρα;

Το στρώνεις ευλαβικά ή του πίνεις το αίμα από την πρώτη μέρα;

Πρέπει να το στρώνεις ή δεν έχει ανάγκη; Τι από όλα όσα ακούγονται για το στρώσιμο μιας καινούργιας μοτοσυκλέτας ισχύει τελικά και τι είναι λάθος;

Η «σχολή» το στρώνω και έχω το κεφάλι μου ήσυχο

Το πιο λογικό είναι να ακολουθήσεις  τις οδηγίες του κατασκευαστή. Μπορεί να υπάρχουν μικρές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις εταιρείες, αλλά οι βασικές οδηγίες που δίνουν οι κατασκευαστές είναι παρόμοιες. Για τα πρώτα 1000 χιλιόμετρα, μην χρησιμοποιείς όλο το διαθέσιμο γκάζι. Καλό είναι οι στροφές να αυξάνονται προοδευτικά μέχρι να φτάσεις στο επιτρεπόμενο φάσμα, αλλά μόνο για σύντομο χρονικό διάστημα. Αλλαζε ταχύτητες, ώστε να μη χρησιμοποιείς συνέχεια την ίδια. Αμέσως μετά το στρώσιμο είναι απαραίτητη μια αλλαγή λαδιών. Ο καθένας από τα παραπάνω βγάζει ότι συμπεράσματα θέλει. Αυτό που θέλει να πει ο κατασκευαστής όμως είναι πως πρέπει να αποφεύγεται το φορτίο και οι απότομες επιταχύνσεις. Δηλαδή είτε το ψηλό στροφάρισμα, είτε το χαμηλό σε ανηφόρα ή με συνεπιβάτη. Το μεν πρώτο είναι αυτό που κάνουν οι περισσότεροι, το δεύτερο όμως συνήθως διαφεύγει, αλλά είναι εξίσου σημαντικό.

Η «σχολή» του έλα μωρέ δε θα πάθει τίποτα


 Πολλοί βέβαια θα πουν πως οι καινούργιες μοτοσυκλέτες δεν χρειάζονται καθόλου στρώσιμο. Οι κινητήρες σήμερα τοποθετούνται δουλεμένοι, και μάλιστα πολλές εταιρίες, αν όχι όλες, τους δουλεύουν σε υψηλές στροφές για κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να καθαρίσουν, ή να «ανοίξουν», να λειτουργήσουν δηλαδή στο όριο των ανοχών τους. Έτσι, διασφαλίζουν ότι το στρώσιμο έχει γίνει σωστά και ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί με τον βέλτιστο τρόπο. Αδειάζουν το λάδι της πρώτης αυτής χρήσης και τοποθετούν άλλο. Όμως οι κατασκευαστές δεν αποκαλύπτουν όλοι τη διαδικασία αυτή, και έτσι η διαδικασία του στρωσίματος μπορεί να έχει ή μπορεί και να μην έχει κάποια σκοπιμότητα. Κυρίως σε ότι έχει να κάνει με το πρώτο λάδι και το κόστος που συνεπάγεται μια άσκοπη αλλαγή.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Με σωστό στρώσιμο, κάνεις ότι καλύτερο μπορείς για τον κινητήρα σου

Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης δεν χρειάζεται να είναι προσεκτικός στην αρχή. Οι βαλβίδες, ο κύλινδρος και τα δαχτυλίδια του πιστονιού χρειάζονται κάποιο χρόνο για να στρωθούν και να ταιριάξουν στις επιφάνειες με τις οποίες συνεργάζονται. Αν οι βαλβίδες δεν πατήσουν ακριβώς στην κυλινδροκεφαλή, ίσως να μην σφραγίσουν σωστά τον θάλαμο καύσης. Αυτό θα μπορεί να έχει συνέπειες στην αξιοπιστία και τη μακροζωία του κινητήρα. Αλλοι πάλι λένε πως αφού δεν είσαι σίγουρος, και επειδή στα πρώτα χιλιόμετρα δεν είναι μόνο ο κινητήρας που στρώνει αλλά όλα τα κινούμενα μέρη της μοτοσυκλέτας, καλό είναι να ακολουθηθεί η διαδικασία. Καλό θα κάνει, κακό δεν θα κάνει. Να πατήσουν τα λάστιχα, να πατήσουν τα τακάκια στους δίσκους, να κυλήσουν τα υδραυλικά υγρά στα κυκλώματα. Μπορεί να έχουν και δίκιο, όμως τίποτε από αυτά δεν αναφέρεται στο βιβλιαράκι. Κάνοντας σωστό στρώσιμο, θα ξέρεις ότι έχεις κάνει ότι καλύτερο μπορούσες για τον κινητήρα σου από την αρχή της ζωής του. Φυσικά δεν μπορείς να προβλέψεις αν και τι είδους προβλήματα μπορεί να προκύψουν στην πορεία. 

Εσείς ποιας «σχολής» είστε; Του άμεσου «καψίματος» ή του «ήσυχου» κεφαλιού με μερικά χιλιόμετρα σε νωχελικούς ρυθμούς; Τι άποψη έχετε για το στρώσιμο;


Αλήθεια ή παραμύθια;
Η «σχολή» του έλα μωρέ δε θα πάθει τίποτα
Η «σχολή» το στρώνω και έχω το κεφάλι μου ήσυχο
Εσείς τι κάνατε στη δική σας περίπτωση ( μετράει και το ρεκτιφιέ);