Το «Aθραυστο» Καουτσούκ του Harvard μπορεί να αλλάξει τα πάντα στις μοτοσυκλέτες

Ερευνητές του John A. Paulson School of Engineering του Harvard παρουσίασαν μια νέα μορφή φυσικού καουτσούκ, η οποία μπορεί να φέρει επανάσταση σε πλήθος εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται σε μοτοσυκλέτ
2 Φωτογραφίες »

Ερευνητές του John A. Paulson School of Engineering του Harvard παρουσίασαν μια νέα μορφή φυσικού καουτσούκ, η οποία μπορεί να φέρει επανάσταση σε πλήθος εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται σε μοτοσυκλέτες, αυτοκίνητα και όχι μόνο.

Επανάσταση στο φυσικό καουτσούκ από το Harvard: Αντοχή x10!
Τέλος οι σαμπρέλες στη μέση του πουθενά;
Η διάρκεια ζωής επηρεάζει και την απόδοση
Από τα πίσω μαρσπιέ ως τις βάσεις μοτέρ: όλο το δίκυκλο ωφελείται

Επανάσταση στο φυσικό καουτσούκ από το Harvard: Αντοχή x10!

Ερευνητές του John A. Paulson School of Engineering του Harvard παρουσίασαν μια νέα μορφή φυσικού καουτσούκ, η οποία μπορεί να φέρει επανάσταση σε πλήθος εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται σε μοτοσυκλέτες, αυτοκίνητα και όχι μόνο. Το μυστικό της νέας τεχνολογίας είναι ότι διατηρεί τις φυσικές αλυσίδες πολυμερών, αντί να τις κόβει, όπως γίνεται στη συμβατική παραγωγή. Έτσι προκύπτει το λεγόμενο “tanglemer”, ένα ελαστικό, μπερδεμένο πλέγμα που απορροφά τάσεις και δεν επιτρέπει σε ρωγμές να επεκταθούν.
Σε δοκιμές, το νέο αυτό υλικό αποδείχθηκε τέσσερις φορές πιο ανθεκτικό στη σταδιακή διάβρωση από ρωγμές και δέκα φορές πιο ανθεκτικό συνολικά σε σύγκριση με το συμβατικό φυσικό καουτσούκ. Αν αυτή η τεχνολογία βρει τρόπο να παραχθεί μαζικά, τότε το μέλλον των αναλώσιμων εξαρτημάτων αλλάζει ριζικά.
 

Τέλος οι σαμπρέλες στη μέση του πουθενά;

Η πιο προφανής εφαρμογή για το νέο υλικό είναι, φυσικά, τα ελαστικά και οι σαμπρέλες. Παρόλο που το νέο καουτσούκ δεν είναι ακόμα έτοιμο για χρήση σε μεγάλα και παχιά τμήματα όπως τα carcasses των ελαστικών, η ανθεκτικότητα του σε λεπτές εφαρμογές όπως σαμπρέλες για enduro/motocross, rim strips ή mousse inserts θα μπορούσε να εξαλείψει τις ατυχίες στο βουνό ή στο χώμα. Λιγότερα σκασίματα, περισσότερη σιγουριά.
Το ίδιο ισχύει για τσιμούχες και στεγανοποιητικά πιρουνιών, που φθείρονται γρήγορα ειδικά σε off-road καταστάσεις. Μια καινούργια γενιά από πιο ανθεκτικά ελαστικά εξαρτήματα μπορεί να μειώσει τη συχνότητα αντικατάστασης και να εξοικονομήσει κόστος για αναβάτες που τα «ρίχνουν» δυνατά.
 

Η διάρκεια ζωής επηρεάζει και την απόδοση

Πέρα από τη μακροχρόνια αντοχή, το νέο υλικό υπόσχεται σταθερή απόδοση στον χρόνο. Εξαρτήματα όπως οι βάσεις κινητήρα, τα silent blocks ή ακόμα και οι χειρολαβές φθείρονται σταδιακά, μεταβάλλοντας την αίσθηση στην οδήγηση. Με ένα υλικό που παραμένει ελαστικό αλλά δεν ραγίζει, αυτές οι διακυμάνσεις ελαχιστοποιούνται. Η μοτοσυκλέτα σου μένει sharp, χωρίς να μαλακώνει ή να "ξεθυμαίνει" με τα χρόνια.
Αν σκεφτεί κανείς πόσα εξαρτήματα είναι από καουτσούκ (χειρολαβές, φλάντζες, gaskets, pad εξοπλισμού, μονωτικά, top case μάνδαλα), η λίστα χρήσεων είναι σχεδόν ατελείωτη. Και ακόμα κι αν η διαδικασία παραγωγής – που απαιτεί αργή εξάτμιση μέσω νερού – είναι προς το παρόν περιοριστική, για λεπτά και εύκαμπτα μέρη η εφαρμογή μπορεί να είναι άμεση.
 

Από τα πίσω μαρσπιέ ως τις βάσεις μοτέρ: όλο το δίκυκλο ωφελείται

Είναι σαφές ότι το νέο καουτσούκ δεν περιορίζεται μόνο στον χώρο των μοτοσυκλετών. Οι εφαρμογές του απλώνονται σε αυτοκίνητα, ηλεκτρικά οχήματα και βιομηχανικό εξοπλισμό. Αλλά ειδικά στις μοτοσυκλέτες και τα powersports, όπου η αντοχή κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο «γύρισα σπίτι» και στο «έμεινα στο πουθενά», η τεχνολογία αυτή δεν είναι εργαστηριακή πολυτέλεια — είναι ένα αληθινό πλεονέκτημα.
Μένει να δούμε αν οι κατασκευαστές θα την υιοθετήσουν — και ποιοι πρώτοι θα τολμήσουν να τη φέρουν στις μοτοσυκλέτες του αύριο.
 

PROION
BEST BUY