Test Μεταχειρισμένου: KTM Duke 390 (2017–2024)

Το KTM Duke 390 μας συστήθηκε κάποια στιγμή το 2015, έδειξε τα δόντια του και γρήγορα αγαπήθηκε από τους αναβάτες όλων των ηλικιών. Από το 2017 ο μικρός Δούκας πέρασε σε μια νέα εποχή: Η δεύτερη γενιά

Το KTM Duke 390 μας συστήθηκε κάποια στιγμή το 2015, έδειξε τα δόντια του και γρήγορα αγαπήθηκε από τους αναβάτες όλων των ηλικιών. Από το 2017 ο μικρός Δούκας πέρασε σε μια νέα εποχή: Η δεύτερη γενιά του έφερε στον βασικό εξοπλισμό στοιχεία που μέχρι τότε θεωρούνταν «προνόμιο» μεγαλύτερων κατηγοριών.

TFT οθόνη, φρένα ByBre και δικαναλο ABS στον βασικό εξοπλισμό.
Κατανάλωση μόλις 4,2 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Υπέρ-πρόθυμος κινητήρας που αποδίδει 44 ίππους.
Top μοτοσυκλέτα για να ξεκινήσεις με καλή μεταπωλητική αξία.

mototriti Team

KTM: 390 ENDURO R & SMC R Απέκτησε τα στο δίκτυο ΚΤΜ

TFT οθόνη, φρένα ByBre και δικαναλο ABS στον βασικό εξοπλισμό.

Το KTM Duke 390 μας συστήθηκε κάποια στιγμή το 2015, έδειξε τα δόντια του και γρήγορα αγαπήθηκε από τους αναβάτες όλων των ηλικιών. Από το 2017 ο μικρός Δούκας πέρασε σε μια νέα εποχή: Η δεύτερη γενιά του έφερε στον βασικό εξοπλισμό στοιχεία που μέχρι τότε θεωρούνταν «προνόμιο» μεγαλύτερων κατηγοριών. TFT οθόνη πέντε ιντσών, full LED φωτιστικά σώματα, μεγαλύτερο μπροστινό δίσκο 320 mm με ακτινική δαγκάνα ByBre και δικάναλο ABS με λειτουργία Supermoto (όπου το απενεργοποιεί μόνο στον πίσω τροχό για να κάνεις παιχνίδι).  Παράλληλα, το ρεζερβουάρ μεγάλωσε στα 13,4 λίτρα, ενώ το νέο υποπλαίσιο βελτίωσε συνολικά την θέση οδήγησης. Από το 2020 έως το 2023 οι αλλαγές περιορίστηκαν κυρίως σε λεπτομέρειες φινιρίσματος και στη συμμόρφωση του κινητήρα με τις προδιαγραφές Euro 5, κρατώντας όμως τον εξοπλισμό αναλλοίωτο. Τέλος, το 2024, με την νέα γενιά, το Duke απέκτησε ηλεκτρονικά βοηθήματα που το ανέβασαν ακόμη ένα σκαλί: Cornering ABS, Traction Control, Launch Control και διαφορετικά Riding Modes έγιναν πλέον στάνταρ.
 

Κατανάλωση μόλις 4,2 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.

Το μοντέλο της KTM είναι αν το δούμε ορθολογικά ένα commuter, χάρις των μαζεμένων διαστάσεων του και της κατανάλωσης του αποτελεί ένα εξαιρετικό δίτροχο για το αστικό δίκτυο. Από εκεί και πέρα, μπορεί να κάνει τα πάντα. Είναι μια fun-to-ride μοτοσυκλέτα σε όλες τις συνθήκες. Θες ταξίδι; Πας εφόσον συμφιλιωθείς με τα «χαστούκια» που θα μαζέψεις από τον αέρα. Θες πίστα; Θα στρίψεις και θα βγαίνεις μετά από κάθε στροφή με ένα χαμόγελο. Θα μπορούσαμε να γράφουμε σελίδες για το πόσο διασκεδαστικός είναι ο μικρός Δούκας. Στην πράξη, σύμφωνα και με τις μετρήσεις μας, το Duke 390 αποδείχτηκε οικονομικό καθώς οι πρώτες εκδόσεις από το 2017 έως και το Euro 5 των ετών 2020-2023 «έκαιγαν» περίπου στα 4 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Με τον νέο κινητήρα των 399cc το 2024, η εικόνα δεν άλλαξε δραματικά – η κατανάλωση παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, κοντά στα 4,2 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
 

Υπέρ-πρόθυμος κινητήρας που αποδίδει 44 ίππους.


Ο μονοκύλινδρος των 373 cc, με ισχύ 44 ίππων και ροπή περίπου 35–37 Nm, έγραψε την ιστορία του Duke από το 2017 έως και το 2023. Με ride-by-wire και συμπλέκτη ολίσθησης, πρόσφερε ζωντάνια και ευκολία στην καθημερινή χρήση. Το 2024 όμως, ήρθε ο νέος LC4c κινητήρας των 399 cc. Η ισχύς παρέμεινε περίπου ίδια, αλλά η ροπή ανέβηκε στα 39 Nm, κάνοντας το Duke πιο γεμάτο στις μεσαίες στροφές και πιο φιλικό σε ρεαλιστικές συνθήκες δρόμου. Αν αφήσουμε στην άκρη τα τεχνικά και κρατήσουμε την ουσία, θα επαναλάβουμε ότι γράψαμε λίγο πιο πάνω. Οπότε στο τέλος, μένει να σκεφτείς; Σε ποιον απευθύνεται αυτή η μοτοσυκλέτα; Ποιο είναι το target group; Η απάντηση είναι πως απευθύνεται σε όλους όσους οδηγούν και για αναψυχή και όχι μόνο για να μετακινηθούν από το σημείο Α στο σημείο Β. Ποτέ δεν είναι όλα ρόδινα όμως, οπότε εάν επιλέξεις ένα μοντέλο του 2017-2019 έχε στο νου σου πως το βεντιλατέρ δουλεύει παραπάνω, άρα μεταφέρει και έντονα θερμότητα στα πόδια, ενώ η TFT οθόνη σε ορισμένα κομμάτια παρουσίασε σποραδικά κολλήματα με κάποιους αναβάτες να έχουν και πρόβλημα στη μπαταρία (δύσκολη εκκίνηση). Τα παραπάνω θεωρούνται «παιδικές ασθένειες» και σε μεταγενέστερα μοντέλα λύθηκαν ή βελτιώθηκαν αισθητά.
 

Top μοτοσυκλέτα για να ξεκινήσεις με καλή μεταπωλητική αξία.

Το Duke 390 θεωρείται ιδανικό για νέους αναβάτες: είναι ελαφρύ (165 κιλά γεμάτο), άμεσο και με αναρτήσεις WP APEX που χαρίζουν σιγουριά. Στη νέα γενιά του 2024 η θέση οδήγησης έγινε πιο άνετη, η σέλα (αφρώδες) βελτιώθηκε ενώ το ρεζερβουάρ αυξήθηκε στα 15 λίτρα. Όλα αυτά, μαζί με τον εξοπλισμό ασφαλείας, το καθιστούν μια ολοκληρωμένη πρόταση για την κατηγορία Α2. Στην αγορά των μεταχειρισμένων, οι τιμές κυμαίνονται σήμερα από περίπου 3.900 ευρώ για μοντέλα του 2017-2020 έως και 5.200 ευρώ για τα πιο πρόσφατα προ-2024. Η νέα γενιά του 2024 ξεκινά γύρω στις 5.900–6.000 ευρώ με ελάχιστα χιλιόμετρα, δείχνοντας ότι το Duke 390 διατηρεί υψηλή μεταπωλητική αξία και αποτελεί μια σταθερή επιλογή τόσο για να ξεκινήσεις, όσο και για να το πουλήσεις αργότερα χωρίς να μπεις μέσα.
 

HUSQVARNA
BEST BUY