Street adventure, ρετρό ή naked; Τα 750 κυβικά έχουν από όλα!

Honda NC750X: Η πιο πολύπλευρη από τις 3 με το ατού του DCT κιβωτίου.

Moto Guzzi V7 III: Πανέμορφη ρετρό μοτοσυκλέτα που χαρίζει μια μοναδική αίσθηση οδήγησης.

Suzuki GSX-S 750: O...μαχητής της τριάδας, το πιο αθλητικό από τα μοντέλα.

Τα «μεγαλομεσαία»: 3 μοτοσυκλέτες στα 750 κυβικά

3 μοτοσυκλέτες με κυβισμό που τις κατατάσσει στο άνω άκρο της «μεσαίας» κατηγορίας, χωρίς να τις αναγκάζει να ανεβαίνουν κατηγορία σε τέλη και ασφάλιστρα. Ποιο θα επιλέξετε;

Σήμερα οι μοτοσυκλέτες που είναι διαθέσιμες στην λεγόμενη «μεσαία» κατηγορία κυβισμού, έχουν ανέβει αρκετά προς τα πάνω στα κυβικά τους… Με τις «μεγάλες» να ξεπερνούν αισθητά το λίτρο πλέον, οι «μεσαίες» φτάνουν ή και ξεπερνούν τα 800 κυβικά. Όμως αυτό που δεν έχει αλλάξει, είναι οι κλίμακες των τελών κυκλοφορίας και τα έξοδα ασφάλισης. Και για πολλούς αναβάτες, ο διπλασιασμός και βάλε των τελών από 55 σε 120 όταν ανέβει κανείς το σκαλοπάτι δεν είναι αμελητέος.

Ποια είναι μια λύση λοιπόν; Ο διαχρονικός κυβισμός των 750. Οι μοτοσυκλέτες σε αυτά τα κυβικά κάποτε θεωρούνταν μεγάλες! Με τα σύγχρονα δεδομένα, αποτελούν ίσως την τελευταία κατηγορία κυβισμού που δεν επιβαρύνεται με τα αυξημένα τέλη, με τα μοντέλα της όμως να είναι σαφώς ισχυρότερα από τις μικρότερες μεσαίες προτάσεις. Εμείς επιλέξαμε 3 μοτοσυκλέτες με διαφορετικό χαρακτήρα που καλύπτουν όλα τα γούστα! Μιλάμε για τις Suzuki GSX-S 750, Honda NC 750 και Moto Guzzi V7III.

Εμφάνιση-ποιότητα: Περιπετειώδης, «γρήγορος» ή στυλάτος;

Τι τύπος αναβάτη είσαι; Οι 3 μοτοσυκλέτες του αφιερώματος θα σε καλύψουν, είναι βέβαιο! Ας ξεκινήσουμε από το HondaNC 750. Από την πρώτη εμφάνιση της σειράς NC κιόλας, η Honda έπιασε τον παλμό της street adventure επανάστασης και το NC750 X είναι η τελευταία ενσάρκωση της οικογένειας. Το μοντέλο χαρακτηρίζεται από εύκολα αναγνωρίσιμες γραμμές, με αρκετές μοντέρνες και δυναμικές πινελιές όπως τα LED φωτιστικά, σε ένα εύκολο στο μάτι σύνολο που στόχο έχει την προσέλκυση των πολλών. Το Moto Guzzi V7 III υπάγεται στην σύγχρονη ρετρό τρέλα–δεν είναι όμως ένα μοντέλο επιτηδευμένα «νεορετρό» αλλά η συνέχεια μιας θρυλικής μοτοσυκλέτας, η οποία ουσιαστικά κρατά την ουσία της ίδια. Εντυπωσιακά χρώματα, σχεδίαση-χρονομηχανή στα 70s και ο μεγάλος V2 στο προσκήνιο συνθέτουν μια υπέροχη οπτική εντύπωση. Το πλέον μοντέρνο του αφιερώματος, το GSX-S 750, είναι όσο επιθετικό περιμένει κανείς από τον χαρακτήρα του. Είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, θυμίζει το μεγάλο «αδερφάκι» του και θα σαγηνεύσει τους φίλους της σπορ μοτοσυκλέτας. Ποιοτικά, και οι 3 μοτοσυκλέτες είναι πολύ προσεγμένες και πραγματικά δεν μπορείς να βρεις ψεγάδι- ότι άλλωστε περιμένει κανείς, από ένα σύγχρονο μοντέλο δικύκλου.

Ανεση-εργονομία: Ευκολίες από το NC, ευχάριστες εκπλήξεις τα GSX-Sκαι V7III

Ένα στοιχείο που κάνει την διαφορά για το NC είναι το αποθηκευτικός χώρος που παρέχει. Έχοντας μετακινήσει το ρεζερβουάρ πίσω, κάτω από την σέλα, η Hondaδίνει στο NC750 έναν χώρο όγκου 22 λίτρων όπου ο αναβάτης μπορεί να αποθηκεύσει αντικείμενα ή ένα κράνος κλειστού τύπου. Και μόνο με αυτό το στοιχείο η NCκάνει ακόμα πιο σαφή τον πρακτικό της χαρακτήρα, ενώ σε θέματα εργονομίας είναι ακόμα μια κλασική Honda: Παίρνει άριστα. Η θέση οδήγησης συνδυάζει στοιχεία on-offκαι streetκαι η σέλα θα κρατήσει ξεκούραστους αναβάτη και συνεπιβάτη. Το Moto Guzzi V7 εκπλήσσει ευχάριστα τον αναβάτη του. Πολλοί δεν περιμένουν ιδιαίτερες ανέσεις από μια retro style μοτοσυκλέτα και μάλιστα, όσο πιο πιστό είναι ένα μοντέλο στο…παρελθόν, ή άνεσή του είναι αντιστρόφως ανάλογη. Το V7 τα καταφέρνει μια χαρά σε αυτό τον τομέα, όμως, με την σέλα του να είναι μαλακή, χαμηλή και σε σωστό μήκος. Αυτό σημαίνει ότι ένας αλλά και δύο αναβάτες θα απολαύσουν τη βόλτα πάνω στην Moto Guzzi, χωρίς να κουραστούν τα μαλακά τους μόρια, ενώ και η θέση οδήγησης τείνει προς το όρθιο, χαλαρό βολτάδικο στυλ. Καλά τα πάει και το GSX-S 750 εδώ, που καθώς είναι ένα γυμνό επιδόσεων, θα μπορούσε να είναι αρκετά λιγότερο άνετο. Όμως, ο αναβάτης θα νιώθει πολύ άνετα ακόμα και σε μεγάλες διαδρομές με το 750 της Suzuki, με το εργονομικό τρίγωνο της θέσης οδήγησης να ισορροπεί μεταξύ άνεσης και δυναμικότητας. Μόνο ο συνεπιβάτης ίσως παραπονεθεί σε μεγάλες αποστάσεις, όμως για ένα μεγάλο εύρος χρήσεων η σέλα του θα τον κρατήσει ξεκούραστο, κάτι που δε συναντάς εύκολα στις μοντέρνες naked.

Κινητήρες: 3 μονάδες, 3 διαφορετικά σεμινάρια!

3 πραγματικά «διαμάντια» της μηχανοκίνησης δίνουν ζωή στις μοτοσυκλέτες του αφιερώματος και το καθένα ξεχωρίζει με τον δικό του τρόπο. Αρχής γενομένης από την δικύλινδρη μονάδα της Honda, το μοτέρ του NC 750 έχει ως αποστολή την οικονομία καυσίμου και τον ελαστικό, ροπάτο τρόπο λειτουργίας. Αποδίδει 55 ίππους και 6,9 kgmροπής ενώ οι υποτετράγωνες διαστάσεις του (διάμετρος Χ διαδρομή: 77x80 χιλιοστά) είναι κάτι που συναντάται σπάνια πλέον στη μοτοσυκλέτα και πρωταγωνιστεί στον χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοτέρ. Εμείς είχαμε δοκιμάσει την έκδοση με το ημιαυτόματο DCTκιβώτιο ταχυτήτων, που δίνει μια ξεχωριστή οδηγική εμπειρία. Ο δικύλινδρος V του Moto Guzzi έλκει την καταγωγή του από το μακρινό 1967 και διατηρεί ατόφια την μοναδική ρετρό αίσθηση του 50 χρόνια μετά. Παραμένοντας αερόψυκτος και εγκάρσια τοποθετημένος, έχει μεταμορφωθεί στο εσωτερικό του και λαμβάνει νέα εξάτμιση, προκειμένου να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις των Euro 4. Κανένας συμβιβασμός δεν έγινε βέβαια στην προσφερόμενη αίσθηση και την μπόλικη ροπή του ιταλικού μοτέρ των 52 ίππων και των 6,1 kgm. Στην περίπτωση του GSX-S 750, κατά την προσφιλή τακτική των εταιρειών, έχουμε να κάνουμε με ένα κινητήρα προερχόμενο από supersport μοτοσυκλέτα σε μια naked street. H τετρακύλινδρη σε σειρά μονάδα του GSX-R 750 του 2005 εξοπλίζει το σημερινό GSX-S 750, με αρκετές αλλαγές για τα μέτρα των καιρών. Φέρει ride-by-wire, σύστημα traction control 3 επιπέδων με δυνατότητα απενεργοποίησης, αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής και πλέον αποδίδει 114 ίππους και 8,2 kgm ροπής.

Οδηγώντας: Απόλαυση στο...750%!

Πως επιτελούν τα 3 μοντέλα του αφιερώματος, τον ρόλο τους; Ξεκινώντας από το NC750X, η Honda παρέχει μια μοτοσυκλέτα έτοιμη να παίξει πολλούς ρόλους με ευκολία, από κίνηση στην κόλαση της πόλης μέχρι ταξιδάκια, από επαρχιακό ή εθνική, μέχρι και αναζητήσεις για διασκέδαση. Εύχρηστο και σβέλτο εντός πόλης, όταν το NC πιεστεί στέκεται στο ύψος του με το SDBVπιρούνι του να πετυχαίνει πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στα κρατήματα. Μόνη παραφωνία στο σύνολο ο μονός δίσκος φρένου εμπρός, ο οποίος σε μεγάλες ταχύτητες και πιο επιθετική οδήγηση δείχνει σημάδια κόπωσης. Εμείς δοκιμάσαμε την DCT έκδοση η οποία κάνει ακόμα πιο εύκολη την ζωή του αναβάτη, προσφέροντας και μια high-tech απόχρωση, αλλά το NC είναι διαθέσιμο και με χειροκίνητο κιβώτιο. Πλησιάζοντας το Moto Guzzi, για να το πάρεις για βόλτα πρέπει να ξεπεράσεις έναν σκόπελο, ο οποίος είναι...να σταματήσεις να το κοιτάς. Πράγματι σε σκλαβώνει η εμφάνιση του Moto Guzzi και η εμπειρία πάνω στη σέλα σε ταξιδεύει με τον δικό της τρόπο. Ο κινητήρας προσφέρει αγνή vintageαίσθηση ιταλικού δικύλινδρου και θέλει λίγο προσοχή όταν είναι κρύος, για να μην σου σκορτσάρει στο ξεκίνημα από στάση. Από εκεί και πέρα η μετακίνηση με το V7 IIIείναι εύκολη και απολαυστική υπόθεση. Στην πόλη το V7III δεν προβληματίζεται, αλλά διαπρέπει μόλις η βελόνα του κοντέρ ξεπεράσει τα 100. Στην «χαλαρή» βόλτα τα πάει μια χαρά, θα δυσανασχετήσει μόνο αν πιεστεί πολύ και απόλυτα λογικό είναι, καθώς μιλάμε για ένα ρετρό μοντέλο με τα όλα του. Τα φρένα και το ABS του V7 είναι διθυραμβικά, ενώ το Traction Control αν και απότομο, μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο σε γλιστερό οδόστρωμα. Το GSX-S τέλος, αποτελεί την πιο «edgy» πρόταση και έχει φυσικά και τον αντίστοιχο χαρακτήρα. Ο φανταστικός σε λειτουργία τετρακύλινδρος των 750 κυβικών είναι πολύ γραμμικός στην απόδοση της ροπής του και με κάθε γκαζιά ανταμείβεσαι με ένα εθιστικό soundtrack από το φιλτροκούτι. Ειδικότητα του GSX-S 750 –όπως είναι μάλλον αναμενόμενο- είναι οι στριφτερές διαδρομές, όπου το Suzuki έχει πολύ μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και επιδεικνύει εξαιρετικό επίπεδο συνεργασίας πλαισίου-αναρτήσεων, με τα πανίσχυρα φρένα έτοιμα να επιβραδύνουν άμεσα το όχημα ανά πάσα στιγμή. Σε οποιαδήποτε άλλη χρήση, το GSX-S αποδεικνύεται επαρκέστατο. Είναι εύχρηστο στην πόλη, ενώ σε ταξίδι κρατά εύκολα ψηλές μέσες ταχύτητες, αν και εκεί ο αναβάτης θα πρέπει να συμβιβαστεί με την απουσία ανεμοκάλυψης. 

Η άποψή μας: Τα 750άρια ζουν και βασιλεύουν

Ένας κυβισμός που είναι πιο γνωστός στους παλαιότερους αναβάτες, τα 750 κυβικά έχουν ακόμα δυνατούς εκπροσώπους, σε μία αγορά που αλλάζει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Ωστόσο, ακόμα και σήμερα τα 750 κυβικά είναι μια αξιοπρεπής επιλογή...μεγαλομεσαίας μοτοσυκλέτας, που μάλιστα γλιτώνει από αρκετές οικονομοτεχνικές επιβαρύνσεις. Από εκεί και πέρα φυσικά εξαρτάται και απο εσάς και τις επιθυμίες σας. Μεταξύ των τριών, η NC 750 είναι το μοντέλο με την μεγαλύτερη πολλαπλότητα ρόλων αλλά και τον περισσότερο αστικό προσανατολισμό. Θα κάνει τα πάντα με έμφαση στην μετακίνηση εντός και γύρω από την πόλη, χωρίς να πάσχει ουσιαστικά πουθενά. Το Moto Guzzi V7 IIIείναι μια μοτοσυκλέτα για όσους βάζουν το στυλ και τον ειδικό χαρακτήρα σε προτεραιότητα. Είναι ένα σύγχρονο οδηγικό σύνολο βάσει των σημερινών δεδομένων, που ξεχειλίζει από ταυτότητα και ιδιαίτερη αίσθηση. Τέλος, το GSX-S 750 της Suzukiείναι και το πλέον αθλητικό από τα 3. Ξεκάθαρα μια μοτοσυκλέτα ελεύθερου χρόνου, για όσους επιζητούν γρήγορες βόλτες, κυνηγητό στις στροφές και ταξιδάκια-σφαίρα, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται η χρήση της και σε άλλα πεδία. Διαλέξτε και...καλές βόλτες! 
 
  Honda NC 750X Moto Guzzi V7 III Suzuki GSX-S 750
Κινητήρας 4Τ 2Κ, Υ/Ψ 8Β 4Τ V2, A/Ψ 4Τ 4Κ, Υ/Ψ 16Β
Κυβισμός (κ.εκ) 745 744 749
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 55/6.250 52/6.200 114/10.500
Ροπή (kgm/σαλ) 6,93/4.750 6,1/4.900 8,2/9.000
Κατανάλωση (λτ/100 χλμ) 4,3 5,3 6,4
Βάρος (κιλά) 230 189 213
Τιμή (ευρώ) 9.490 (DCT έκδοση) 8.890 9.350