Quasar 1980: Στο σφυρί η σπάνια βρετανική μοτοσυκλέτα με οροφή
|

Η Quasar δεν ήταν ποτέ μια «κλασική» μοτοσυκλέτα. Με την feet-forward θέση οδήγησης και το ημι-καλυμμένο αμάξωμα, έμοιαζε περισσότερο με όχημα επιστημονικής φαντασίας παρά με δίτροχο των αρχών της δεκαετίας του 80. Δημιούργημα των Βρετανών Malcolm Newell και Ken Leaman, το project γεννήθηκε από μια τυχαία συνάντηση στη Σκωτία και έμεινε στην ιστορία ως μία από τις πιο παράξενες, αλλά και πιο τολμηρές προσπάθειες στον χώρο.
Μια ιδιόρρυθμη σελίδα της βρετανικής μοτοϊστορίας.
Τετρακύλινδρος κινητήρας από Suzuki GS850.
Κατασκευάστηκαν μόνο 22 κομμάτια.
Στο σφυρί πλέον με τιμή 7.080–8.260 ευρώ.
mototriti Team
Μια ιδιόρρυθμη σελίδα της βρετανικής μοτοϊστορίας
Η Quasar δεν ήταν ποτέ μια «κλασική» μοτοσυκλέτα. Με την feet-forward θέση οδήγησης και το ημι-καλυμμένο αμάξωμα, έμοιαζε περισσότερο με όχημα επιστημονικής φαντασίας παρά με δίτροχο των αρχών της δεκαετίας του 80. Δημιούργημα των Βρετανών Malcolm Newell και Ken Leaman, το project γεννήθηκε από μια τυχαία συνάντηση στη Σκωτία και έμεινε στην ιστορία ως μία από τις πιο παράξενες, αλλά και πιο τολμηρές προσπάθειες στον χώρο. Το design της Quasar άνοιξε δρόμους που θα βλέπαμε αργότερα να δοκιμάζονται από τη BMW με την C1, ενώ σήμερα η γερμανική φίρμα φλερτάρει ξανά με παρόμοιες ιδέες για αστικές μοτοσυκλέτες. Η επιρροή της λοιπόν ξεπερνά κατά πολύ τον περιορισμένο αριθμό μοντέλων που κατασκευάστηκαν.
Τετρακύλινδρος κινητήρας από Suzuki GS850
Η πρώτη Quasar χρησιμοποιούσε τον τετρακύλινδρο κινητήρα 850cc του Reliant Robin, ενός ιδιαίτερου τρίκυκλου που είχε ήδη χτίσει τη δική του φήμη στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η επιλογή δεν ήταν τυχαία: ο κινητήρας παρείχε αξιοπρεπή ισχύ, ήταν σχετικά οικονομικός για την εποχή και —κυρίως— διαθέσιμος. Στα επόμενα χρόνια, καθώς οι Newell και Leaman συνέχιζαν να βελτιώνουν το project, οι Quasar φιλοξενούσαν κινητήρες από διάφορες μοτοσυκλέτες της δεκαετίας του 70 και του 80, από Honda μέχρι Kawasaki, ό,τι μπορούσε να προσαρμοστεί στο ιδιαίτερο πλαίσιο. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα που βγαίνει τώρα σε δημοπρασία έχει ακόμη πιο ενδιαφέρουσα ιστορία. Ολοκληρώθηκε μετά τον θάνατο του Malcolm Newell και αντί για τον Reliant Robin φέρει έναν πιο στιβαρό τετρακύλινδρο κινητήρα από Suzuki GS850. Ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν ήταν γνωστός για εκρηκτικές επιδόσεις, αλλά για τη θρυλική του αξιοπιστία, κάτι που ταιριάζει ιδανικά με το χαρακτήρα ενός σπάνιου, συλλεκτικού μοντέλου.
Κατασκευάστηκαν μόνο 22 κομμάτια
Παρά τη φαντασία και το μεράκι των δημιουργών της, η Quasar δεν κατάφερε ποτέ να βρει τον δρόμο προς την εμπορική επιτυχία. Η έλλειψη κεφαλαίων, το υψηλό κόστος παραγωγής και η απουσία επιχειρηματικού πλάνου έκαναν το project να παλεύει συνεχώς με οικονομικά προβλήματα. Στην πράξη, κατασκευάστηκαν μόλις 21 Quasar κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 80, αριθμός που από μόνος του την καθιστά συλλεκτική. Ωστόσο, η ιστορία δεν σταματά εκεί. Μετά τον θάνατο του Newell, μία τελευταία Quasar ολοκληρώθηκε, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στα 22 κομμάτια. Αυτό σημαίνει πως κάθε Quasar που διασώζεται σήμερα είναι κυριολεκτικά μοναδική, με τη δική της ιστορία κινητήρων και κατασκευαστικών λεπτομερειών. Για τους συλλέκτες, μια τέτοια μοτοσυκλέτα δεν είναι απλώς μέσο μετακίνησης, αλλά ένα σπάνιο artifact της βρετανικής δημιουργικότητας.
Στο σφυρί πλέον με τιμή 7.080–8.260 ευρώ
Η συγκεκριμένη Quasar θα βγει σε δημοπρασία στις 9 Οκτωβρίου στο πλαίσιο του Charterhouse Classic and Vintage Motorbike Auction. Σύμφωνα με τον οίκο, η μοτοσυκλέτα όχι μόνο λειτουργεί κανονικά αλλά «οδηγήθηκε μέχρι την αίθουσα πώλησης», επιβεβαιώνοντας τη φήμη του κινητήρα Suzuki για αξιοπιστία. Ο George Beale, επικεφαλής του τμήματος μοτοσυκλετών του Charterhouse, τη χαρακτήρισε «ιδιαίτερη και αξέχαστη», δίνοντας το στίγμα του πόσο ξεχωριστό είναι το συγκεκριμένο κομμάτι. Το εκτιμώμενο εύρος προσφορών κυμαίνεται στις 6.000–7.000 λίρες δηλαδή περίπου 7.080–8.260 ευρώ, ποσό που φαντάζει εντυπωσιακά προσιτό αν αναλογιστούμε τη σπανιότητά της. Για συλλέκτες, πρόκειται για μια σπάνια ευκαιρία να αποκτήσουν ένα θρυλικό κομμάτι που συνδέει τη μοτοσυκλετιστική κουλτούρα με την εκκεντρικότητα των 80s.