Νέος Κ.Ο.Κ.: 34.000+ κλήσεις για κράνος από 1 Ιουλίου μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου

Από την ημέρα που τέθηκε σε ισχύ ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, την 1η Ιουλίου 2025, η Τροχαία εφαρμόζει πολιτική μηδενικής ανοχής στη μη χρήση κράνους.
Από 1η Ιουλίου ξεκίνησε το «σαφάρι» για το κράνος.
34.000+ οι παραβάσεις από 1 Ιουλίου μέχρι 15 Σεπτεμβρίου.
Πάνω από 12 εκατομμύρια ευρώ συνολικά τα πρόστιμα.
Η μάχη της Τροχαίας για την οδική ασφάλεια συνεχίζεται.
mototriti Team
Από 1η Ιουλίου ξεκίνησε το «σαφάρι» για το κράνος.
Από την ημέρα που τέθηκε σε ισχύ ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, την 1η Ιουλίου 2025, η Τροχαία εφαρμόζει πολιτική μηδενικής ανοχής στη μη χρήση κράνους. Σε κάθε εβδομαδιαίο δελτίο Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. καταγράφονται χιλιάδες παραβάσεις, με το βάρος των ελέγχων να πέφτει στους μοτοσυκλετιστές και συνεπιβάτες που αγνοούν την προειδοποίηση σχετικά με την ανοχή στη μη χρήση κράνους.
34.000+ οι παραβάσεις από 1 Ιουλίου μέχρι 15 Σεπτεμβρίου.
Μέσα σε μόλις έντεκα εβδομάδες, από 1 Ιουλίου έως 15 Σεπτεμβρίου 2025, έχουν βεβαιωθεί περισσότερες από 34.000 παραβάσεις αποκλειστικά για κράνος. Πρόκειται για παραβάσεις που αφορούν τόσο οδηγούς όσο και συνεπιβάτες δικύκλων σε όλη τη χώρα. Οι αριθμοί ανά εβδομάδα κινούνται σταθερά μεταξύ 2.500 και 4.000, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την 6η εβδομάδα (5–11 Αυγούστου), όπου οι κλήσεις έφτασαν τις 4.138. Η εικόνα που σχηματίζεται είναι πως σχεδόν κάθε εβδομάδα καταγράφονται κατά μέσο όρο πάνω από τρεις χιλιάδες παραβάσεις.
Πάνω από 12 εκατομμύρια ευρώ συνολικά τα πρόστιμα.
Με δεδομένο ότι το πρόστιμο για μη χρήση κράνους ανέρχεται στα 350 ευρώ, το οικονομικό κόστος για τους παραβάτες είναι τεράστιο. Συνολικά, τα πρόστιμα που έχουν βεβαιωθεί μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου ξεπερνούν τα 12 εκατομμύρια ευρώ. Ο αριθμός αυτός δείχνει όχι μόνο το μέγεθος της παραβατικότητας αλλά και την αυστηρότητα με την οποία εφαρμόζεται ο νέος ΚΟΚ, καθώς το μέτρο αποδίδει ήδη εντυπωσιακά νούμερα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Η μάχη της Τροχαίας για την οδική ασφάλεια συνεχίζεται.
Η εκστρατεία «Μηδενική ανοχή» της Τροχαίας έχει στόχο να αλλάξει νοοτροπία στους Έλληνες δικυκλιστές. Παρά τα εντυπωσιακά νούμερα των προστίμων, το ζητούμενο δεν είναι το ταμειακό όφελος όπως υποστηρίζει η Τροχαία αλλά η μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων που σχετίζονται με την απουσία κράνους. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δείχνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν με την ίδια ένταση, στέλνοντας το μήνυμα ότι η μη χρήση κράνους δεν θα περνάει πλέον ατιμώρητη.