LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Μπαταρία μοτοσυκλέτας: Πώς να μην την αλλάζεις κάθε χρόνο

(13/11/2025)
Το κρύο είναι ο νούμερο ένα εχθρός κάθε μοτοσυκλέτας. Οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν ταλαιπωρούν μόνο τον αναβάτη, αλλά και τη μπαταρία, ειδικά αν έχει μείνει αδρανής για μέρες.
3 Φωτογραφίες »

Το κρύο είναι ο νούμερο ένα εχθρός κάθε μοτοσυκλέτας. Οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν ταλαιπωρούν μόνο τον αναβάτη, αλλά και τη μπαταρία, ειδικά αν έχει μείνει αδρανής για μέρες.

Τι φταίει που «πεθαίνουν» οι μπαταρίες τον χειμώνα.
Μπαταρίες Gel , κλειστού τύπου , λιθίου και κλασικές.
Φρόντισε να είναι πάντα φορτισμένη και έλεγξε κάθε 2-3 μήνες.
Επένδυσε σε έναν φορτιστή συντήρησης.

mototriti Team

Τι φταίει που «πεθαίνουν» οι μπαταρίες τον χειμώνα




Το κρύο είναι ο νούμερο ένα εχθρός κάθε μοτοσυκλέτας
. Οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν ταλαιπωρούν μόνο τον αναβάτη, αλλά και τη μπαταρία, ειδικά αν έχει μείνει αδρανής για μέρες. Το φαινόμενο της αυτοεκφόρτισης επιταχύνεται, και αν η μπαταρία δεν φορτίζεται συχνά, χάνει την ικανότητά της να κρατάει ρεύμα. Το αποτέλεσμα; Πιέζεις το μπουτόν, και… τίποτα. Επιπλέον, οι μικρές καθημερινές διαδρομές στην πόλη δεν προλαβαίνουν να τη φορτίσουν πλήρως, οπότε κάθε κρύο πρωινό την φέρνει πιο κοντά στο τέλος της. Αν την αφήσεις εκτεθειμένη για μέρες ή δεν ελέγχεις ποτέ τους πόλους και τα υγρά, τα έξοδα είναι θέμα χρόνου.
 

Μπαταρίες Gel , κλειστού τύπου , λιθίου και κλασικές

Στην αγορά υπάρχουν τέσσερις βασικές κατηγορίες: κλασικές, gel, κλειστού τύπου (sealed) και λιθίου. Οι κλασικές είναι φθηνές και ανθεκτικές, αλλά χρειάζονται έλεγχο στα υγρά και συχνή συντήρηση. Οι gel και AGM είναι πιο μοντέρνες, χωρίς υγρά, ελαφριές και χωρίς ανάγκη συντήρησης, όμως είναι πιο ευαίσθητες και ακριβές. Οι sealed δεν χρειάζονται καπάκια ή συμπλήρωμα, αλλά δεν αντέχουν βαθιά εκφόρτιση, ενώ οι λιθίου προσφέρουν χαμηλό βάρος και μεγάλη διάρκεια ζωής, με τίμημα το κόστος και την ανάγκη ειδικού φορτιστή. Αν θέλεις value for money, μια AGM ή sealed είναι η χρυσή τομή για καθημερινή χρήση, με σωστό φορτιστή και συντήρηση να κρατάνε για χρόνια.
 

Φρόντισε να είναι πάντα φορτισμένη και έλεγξε κάθε 2-3 μήνες




Το μυστικό για να μη σε προδώσει ποτέ η μπαταρία σου είναι η πρόληψη.
Φρόντιζε να είναι πάντα πλήρως φορτισμένη — μόνο έτσι δεν φθείρεται πρόωρα. Αν έχεις κλασική μπαταρία, έλεγχε τα υγρά κάθε 2–3 μήνες και συμπλήρωνε μόνο απιονισμένο νερό. Μην ξεχνάς τους πόλους: πρέπει να είναι καθαροί, χωρίς οξείδωση και καλά σφιγμένοι. Αν η μηχανή μένει ακινητοποιημένη για εβδομάδες, αποσύνδεσε τουλάχιστον τον αρνητικό πόλο ή βγάλε τη μπαταρία και φύλαξέ την σε ξηρό, σταθερό μέρος. Οι επαναλαμβανόμενες πλήρεις εκφορτίσεις είναι καταστροφικές. Μία φορά να τη «στραγγίξεις» τελείως, και η ζημιά ξεκινά. Με τους σύγχρονους φορτιστές, ωστόσο, μπορείς να την αναζωογονήσεις, φτάνει να μην έχει μείνει πολύ καιρό «νεκρή».
 

Επένδυσε σε έναν φορτιστή συντήρησης

Ένας φορτιστής/συντηρητής μπαταρίας είναι η πιο φτηνή ασφάλεια που μπορείς να αγοράσεις. Κοστίζει ελάχιστα σε σχέση με μια καινούρια μπαταρία και τη διατηρεί μόνιμα στο 100%, ελέγχοντάς την και φορτίζοντάς την αυτόματα όποτε χρειάζεται. Με ένταση φόρτισης γύρω στο 1 ampere, καλύπτει όλες τις μοτοσυκλέτες και scooters 12V, ενώ τα ποιοτικά μοντέλα διαθέτουν λειτουργία “desulfation” που καθαρίζει τις πλάκες και επαναφέρει φθαρμένες μπαταρίες στη ζωή. Ακόμη και αν δεν οδηγείς τον χειμώνα, ο συντηρητής εξασφαλίζει ότι την άνοιξη η μηχανή σου θα πάρει μπρος με την πρώτη — χωρίς ρυμούλκηση, χωρίς συνεργείο, και κυρίως χωρίς να ξοδευτείς άδικα.
 

MICHELIN
AUTOAGORA