Honda CB750 1969: Η μηχανή που γύρισε τον κόσμο ανάποδα

Honda δεν ήθελε απλώς να φτιάξει ένα καλό μοντέλο. Ήθελε να δημιουργήσει τη μοτοσυκλέτα του μέλλοντος και να την κάνει προσιτή σε όλους.
Όταν η Honda τόλμησε να τα βάλει με τους <<θεούς>> της Ευρώπης
Τετρακύλινδρη , αερόψυκτη με 67 ίππους και τελική 200χλμ
Ήταν το μοντέλο που ξεκίνησε την Ιαπωνική κυριαρχία
Μια μοτοσυκλέτα σταθμός και ιερό σύμβολο
HONDA: ADV350...Ελεύθερο πνεύμα, αστικό στυλ! Από 6.890ε!
Όταν η Honda τόλμησε να τα βάλει με τους <<θεούς>> της Ευρώπης
Το 1968, στον κόσμο των δύο τροχών κυριαρχούσαν τα ονόματα της Ευρώπης. Triumph, Norton, MV Agusta. Μηχανές όμορφες, με ψυχή, αλλά και με διαρροές, μανιβέλες και ιδιοτροπίες. Και τότε, η Honda –μια σχετικά νέα δύναμη που είχε αρχίσει να ανεβαίνει με μικρούς κινητήρες και αγωνιστικές επιτυχίες– έκανε το αδιανόητο: παρουσίασε στο Τόκιο το CB750 Four, την πρώτη μαζικής παραγωγής μοτοσυκλέτα με τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα και μπροστινό δισκόφρενο. Ήταν σαν να έσκασε βόμβα στην ευρωπαϊκή περηφάνια. Για πρώτη φορά, ένα ιαπωνικό μοντέλο έδειχνε όχι μόνο τεχνολογικά ανώτερο, αλλά και ικανό να μπει στις καρδιές των αναβατών. Ήταν το ξεκίνημα μιας επανάστασης.
Τετρακύλινδρη , αερόψυκτη με 67 ίππους και τελική 200χλμ
Ο τετρακύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας των 736 κυβικών απέδιδε 67 ίππους, τιμή ασύλληπτη για εκείνη την εποχή, και το έκανε με έναν ήχο τόσο βελούδινο που ακουγόταν περισσότερο σαν ραφιναρισμένο αυτοκίνητο παρά σαν μοτοσυκλέτα. Το πεντατάχυτο κιβώτιο, η τελική ταχύτητα άνω των 200 χλμ./ώρα, η σταθερότητα και η εργονομία του, άφηναν τους δημοσιογράφους και τους αναβάτες άφωνους. Το CB750 μπορούσε να κάνει τουρισμό, να μπει σε πίστα, να σταθεί στην πόλη – όλα με αξιοπιστία και στυλ. Και όλα αυτά με τιμή που στις ΗΠΑ το έφερνε σε τρομερά ανταγωνιστική θέση απέναντι στα βρετανικά μοντέλα.
Ήταν το μοντέλο που ξεκίνησε την Ιαπωνική κυριαρχία
Η Honda δεν ήθελε απλώς να φτιάξει ένα καλό μοντέλο. Ήθελε να δημιουργήσει τη μοτοσυκλέτα του μέλλοντος και να την κάνει προσιτή σε όλους. Το CB750 ήταν το πρώτο μοντέλο της που μπήκε σε γραμμή συναρμολόγησης μαζικής παραγωγής, με στόχο τη μείωση κόστους και την αύξηση διαθεσιμότητας. Η πρώτη έκδοση, η περίφημη "Sandcast", κατασκευάστηκε με καλούπια από άμμο για να προλάβει τη ζήτηση – και σήμερα θεωρείται συλλεκτικό διαμάντι. Το CB750 ήταν το όχημα της Honda για να πει: «Είμαστε εδώ. Και δεν θα φύγουμε». Το ότι ακολούθησε η παγκόσμια κυριαρχία των Ιαπώνων δεν ήταν σύμπτωση. Ήταν αποτέλεσμα σχεδιασμού – και του CB750.
Μια μοτοσυκλέτα σταθμός και ιερό σύμβολο
Το CB750 του 1969 δεν είναι απλώς μια vintage μοτοσυκλέτα. Είναι το σημείο καμπής ανάμεσα στο ρομαντισμό του αναλογικού και την ακρίβεια του τεχνολογικού. Είναι η στιγμή που ο ήχος από τέσσερα καρμπιρατέρ έγινε soundtrack μιας νέας εποχής. Πολλοί αναβάτες που μεγάλωσαν με ευρωπαϊκές ή αμερικάνικες μοτοσυκλέτες, παραδέχτηκαν ότι το CB τους ανάγκασε να δουν αλλιώς τον κόσμο των δύο τροχών. Δεν είχε ψυχή, έλεγαν στην αρχή. Μέχρι που το οδήγησαν. Και τότε κατάλαβαν ότι η αξιοπιστία, η απόδοση, η ευκολία είναι ψυχή από μόνες τους – και μάλιστα βαριά.
Σήμερα, πάνω από μισό αιώνα μετά, το CB750 παραμένει ιερό σύμβολο, τόσο σε συλλογές όσο και στη μνήμη όσων έζησαν την επανάσταση από κοντά. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί το αποκαλούν «το πρώτο superbike». Είναι η μοτοσυκλέτα που έκλεισε την πόρτα στο παλιό και άνοιξε την αυλαία για το αύριο. Μια αυλαία που, κατά κάποιον τρόπο, δεν έκλεισε ποτέ.