Η Yamaha ετοιμάζει ηλεκτρικό Motocross
Η Yamaha ετοιμάζει ηλεκτρικό Motocross
Η Yamaha ετοιμάζει ηλεκτρικό Motocross
Η Yamaha ετοιμάζει ηλεκτρικό Motocross
Η Yamaha ετοιμάζει ηλεκτρικό Motocross
  • Η Yamaha ετοιμάζει ηλεκτρικό Motocross
  • Η Yamaha ετοιμάζει ηλεκτρικό Motocross
  • Η Yamaha ετοιμάζει ηλεκτρικό Motocross
  • Η Yamaha ετοιμάζει ηλεκτρικό Motocross
  • Η Yamaha ετοιμάζει ηλεκτρικό Motocross

Η Yamaha ετοιμάζει ηλεκτρικό Motocross

Ηλεκτροκίνηση, μία καλή εναλλακτική στο Motocross
Στο επίκεντρο, η αποτελεσματικότητα του συστήματος μετάδοσης
Καταργεί τον συμπλέκτη της Trial TY-E
Θα έχει carbon monocoque πλαίσιο;

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

Ηλεκτροκίνηση, μία καλή εναλλακτική στο Motocross

Από όλους τους διαφορετικούς αγώνες μοτοσυκλετών στο Motocross έχει περισσότερη λογική η εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης. Οι σύντομοι σχετικά αγώνες σημαίνει ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μία μεγάλη και βαριά μπαταρία, ενώ το γεγονός ότι οι μοτοσυκλέτες είναι αθόρυβες και έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων δίνει την δυνατότητα στο άθλημα να μεταφερθεί και σε αστικά περιβάλλοντα, σε κλειστούς χώρους. Η Honda αγωνίζεται ήδη με μία ηλεκτρική αγωνιστική μοτοσυκλέτα, την CR Electric Proto, ενάντια σε μοτοσυκλέτες με κινητήρες εσωτερικής καύσης και οδηγό τον Trey Canard. Κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας από την Yamaha υποδεικνύει ότι σκοπεύει να ακολουθήσει την ίδια κατεύθυνση. Η εταιρεία άλλωστε έχει ήδη μία ηλεκτρική Trial μοτοσυκλέτα, την TY-E 2.1 η οποία επίσης αγωνίζεται ανάμεσα σε συμβατικές θερμικές μοτοσυκλέτες Trial.


Το ηλεκτρικό motocross με το οποίο αγωνίζεται η Honda

Στο επίκεντρο, η αποτελεσματικότητα του συστήματος μετάδοσης

Η νέα πατέντα της Yamaha αφορά μία motocross μοτοσυκλέτα και σε αυτήν εξηγείται το πως θα μπορούσε το σασμάν να είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να βελτιστοποιείται η πρόσφυση (πως βγάζει την δύναμη δηλαδή στο έδαφος) και να μεγιστοποιηθεί η ροπή για να είναι ανταγωνιστική η μοτοσυκλέτα. Η Yamaha αντιμετώπισε παρόμοια πρόκληση με το Trial TY-E. Ενώ οι ηλεκτροκινητήρες είναι γνωστοί για την άμεση απόδοση ροπής από μηδενικές στροφές, η Yamaha διαπίστωσε ότι ένα σύστημα άμεσης μετάδοσης από τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω τροχό δεν ήταν ιδανικό για τον τρόπο οδήγησης των Trial. Χρειάζονταν ακόμα περισσότερη άμεση ροπή από αυτήν που μπορούσε να διαθέσει ο ηλεκτροκινητήρας, ώστε να έχει τον απόλυτο έλεγχο ο αναβάτης, οπότε η Yamaha επέλεξε να προσθέσει έναν σφόνδυλο και συμβατικό συμπλέκτη. Στο Trial αυτό σημαίνει ότι ο αναβάτης μπορεί να διατηρεί την περιστροφή του ηλεκτροκινητήρα και του σφονδύλου με αποσύμπλεξη, βελτιώνοντας τον έλεγχο σε μανούβρες πολύ χαμηλής ταχύτητας ενώ έχει την δυνατότητα "πετώντας" τον συμπλέκτη να έχει μία απότομη έκρηξη ροπής όπως γνωρίζουμε ότι συμβαίνει και με τις συμβατικές θερμικές μοτοσυκλέτες με συμπλέκτη.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Καταργεί τον συμπλέκτη της Trial TY-E

Για τις Motocross μοτοσυκλέτες το σύστημα αυτό δεν είναι ιδανικό καθώς προσθέτει όγκο και βάρος, οπότε η Yamaha αναζητά άλλους τρόπους για να παρέχει στην μοτοσυκλέτα αυτήν την άμεση ροπή όπου χρειάζεται. Παράλληλα θέλει να βελτιώσει και την αίσθηση του γκαζιού οπότε κατέληξε στην προσθήκη ενός αποσβεστήρα κραδασμών στρέψης (Torsion Damper) στο σύστημα μετάδοσης που όμως δεν λειτουργεί με κύριο σκοπό την απόσβεση κραδασμών. Ο αποσβεστήρας αποτελείται από δύο δίσκους τοποθετημένους στο ίδιο άξονα που συνδέονται μεταξύ τους με ελατήρια. Η δύναμη του ηλεκτροκινητήρα φτάνει στον πρώτο δίσκο, ενώ αυτή καταλήγει στον πίσω τροχό μέσω του δεύτερου, οπότε τα ελατήρια αυτά μεσολαβούν στην μετάδοση της κίνησης και λειτουργούν ως ένα μέσο αποθήκευσης δυναμικής ενέργειας από τις αλλαγές ταχύτητας περιστροφής του ηλεκτροκινητήρα και του πίσω τροχού. Η ενέργεια που αποθηκεύεται στους δίσκους από το απότομο άνοιγμα και κλείσιμο του γκαζιού μπορεί να απελευθερωθεί και να μετατραπεί από δυναμική σε κινητική, δίνοντας στην μοτοσυκλέτα μία σύντομη έκρηξη πρόσθετης ροπής στον πίσω τροχό. Το σύστημα αυτό είναι πιο ελαφρύ και μικρότερο σε διαστάσεις από τον συμπλέκτη του TY-E ενώ διατηρεί μερικά από τα οφέλη του. Η πατέντα, αναδεικνύει τις διαφορετικές ευρεσιτεχνίες και εφευρέσεις που μπορεί να δούμε από διάφορες εταιρείες στο μέλλον σχετικά με τα συστήματα μετάδοσης σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες  και πως αυτά θα εφαρμόζονται σε κάθε τομέα. Στο TY-E για παράδειγμα ο συμπλέκτης είναι κομμένος και ραμμένος για τις ανάγκες του trial τρόπου οδήγησης, ενώ το σύστημα δίσκων torsion damper στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει καλύτερη εφαρμογή στον κόσμο του Motocross.

Θα έχει carbon monocoque πλαίσιο;

Παρότι οι εικόνες στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας είναι απλοϊκές, δίνουν αρκετά στοιχεία για το πιθανό σχέδιο του ηλεκτρικού Motocross της Yamaha. Η εταιρεία έχει χρησιμοποιήσει στο TY-E ένα monocoque carbon πλαίσιο, στο οποίο τοποθετείται η μπαταρία και φαίνεται ότι μπορεί να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο με το motocross, αφού δεν φαίνεται ένα συμβατικό πλαίσιο αλουμινίου στα σχέδια, μόνο μία τετραγωνισμένη μπαταρία που αποτελεί και το πιο ογκώδες στοιχείο πάνω στην μοτοσυκλέτα και διαθέτει βάσεις στις οποίες τοποθετείται το υποπλαίσιο και το αμορτισέρ πίσω. Κάτω από την μπαταρία βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας και το πατενταρισμένο σασμάν όπως και στο TY-E (με την δική του εκδοχή μετάδοσης φυσικά). Παρόλο που δεν υπάρχει ακόμα κάποια επίσημη ανακοίνωση από την Yamaha, θα αποτελούσε έκπληξη να μην δούμε στους επόμενους μήνες αυτό το project να μην χρησιμοποιείται σε ένα πρωτότυπο και ύστερα μοτοσυκλέτες παραγωγής. Η ενασχόληση των εταιρειών με την ηλεκτροκίνηση έχει φέρει στην επιφάνεια μάλιστα και άλλες τέτοιες ιδέες και το συναρπαστικό με όλο αυτό είναι ότι η καθεμία βρίσκει τον δικό της τρόπο και δημιουργεί ένα διαφορετικό σύστημα, όπως η Zero με τον συμπλέκτη που φτιάχνει για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες παραγωγής και η Sym με την δική της εκδοχή.