• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μια 916 σε κατάσταση βιτρίνας.

Η μοτοσυκλέτα χωρίς τα πλαστικά της, όπου διακρίνουμε τα μηχανικά της μέρη και τις λεπτομέρειές της.

Το σταμπιλιζατέρ τιμονιού, που η 916 έφερε στον στάνταρ εξοπλισμό!

Η χαρακτηριστική διπλή εξάτμιση.

Μια 916 για αγωνιστική χρήση, στο πρωτάθλημα WSBK.

Μια μοτοσυκλέτα-φετίχ

Ένα μοντέλο που όχι απλώς έγραψε, αλλά...χάραξε το όνομά του στην κατηγορία των Supersport μοτοσυκλετών, η Ducati 916 αποτέλεσε ένα έργο τέχνης και μια άσκηση τεχνολογίας που είναι αξιοθαύμαστη ακόμα και σήμερα.

 
Την δεύτερη χρονιά της δεκαετίας του 1990, είχε γίνει ήδη μια επανάσταση. Η ιαπωνική Honda και ο εκπληκτικός Tadao Baba είχαν παρουσιάσει την CBR900RR Fireblade, την πρώτη πραγματική superbike μοτοσυκλέτα, με εκπληκτική οδηγική συμπεριφορά και τεράστια, αλλά πλήρως ελεγχόμενη ισχύ. Η μοτοσυκλέτα αυτή έθεσε πολλές βάσεις τις οποίες οι κατασκευαστές ακολουθούν ακόμα, όπως την προτεραιότητα στο χαμηλό βάρος και στην στιβαρότητα της κατασκευής, παρά την απόλυτη δύναμη. 

Ωστόσο, και στο στρατόπεδο της Ducati επικρατούσε αναβρασμός. Η εταιρεία, εκείνη την εποχή, διέθετε τις ήδη πολύ καλές 851 και 888, superbikes με πολλές επιτυχίες στην πίστα και σημαντικά τεχνολογικά gadgets όπως ψεκασμό καυσίμου, κάτι που αργήσαμε αρκετά να δούμε να γενικεύεται στην κατηγορία. Δύο χρόνια μετά την ήδη ονειρική Fireblade, η Ducati έκανε την κίνησή της με μια μοτοσυκλέτα που έσκασε σαν βόμβα...υδρογόνου στο χώρο με την πρωτοποριακή της φύση. 

Η απάντηση ήρθε στο «πρόσωπο» της Ducati 916, που παρουσιάστηκε το 1994 και έκανε αμέσως πάταγο. Για την εμφάνιση της, που προκάλεσε παραλήρημα στους απανταχού ενθουσιώδεις Ducatisti, φρόντισε ο Massimo Tamburini. Αξίζει να σημειωθεί εδώ, ότι η 916 φέρει στοιχεία εμπνευσμένα από την εξωτική Honda NR750, όπως το διπλό φανάρι εμπρός, τις εξατμίσεις κάτω από την σέλα και το μονόμπρατσο ψαλίδι, τα οποία αργότερα έγιναν και σήματα κατατεθέντα της σχεδιαστικής γραμμής του Tamburini αλλά και συνολικά της Ducati.

O κινητήρας της μοτοσυκλέτας ήταν ο ήδη επιτυχημένος Desmoquattro, στα καλύτερά του. Με κυβισμό 916 (φυσικά) κ.εκ., μπορούσε να αποδώσει 115 ίππους, με τον χαρακτηριστικά γεμάτο τρόπο απόδοσης ενός δικύλινδρου V. Αλλά το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στην 916, ήταν το στήσιμό της: Μικροκαμωμένη και ελαφριά, έφερε πλαίσιο-χωροδικτύωμα, ανεστραμμένο εμπρός πηρούνι με ρυθμίσεις-ένα τεράστιο προσόν για εκείνη την εποχή- αλλά και αμορτισέρ τιμονιού! Οι επιδόσεις της στην πίστα ήταν παραδειγματικές, ενώ πολύ σύντομα τόσο η 916, όσο και τα διάδοχα μοντέλα, κυριάρχησαν στα πρωταθλήματα superbikes, κατακτώντας έξι τίτλους. 

Ας θαυμάσουμε λοιπόν, φωτογραφίες από μια εκ των σημαντικότερων Ευρωπαϊκών μοτοσυκλετών που κυκλοφόρησαν ποτέ. 

 

DUCATI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ