• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Δοκιμή: Honda S-Wing 150
Με τα φτερά της άνεσης
Διαβάστηκε από 6622 αναγνώστες
Το Honda S-Wing 150 είναι ένα μικρού κυβισμού scooter, το οποίο απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να κινηθούν μέσα στην πόλη και λίγο έξω από αυτή. Εκτός, όμως, από τα συνηθισμένα προτερήματα, διαθέτει και τα φτερά της άνεσης και των χώρων, τα οποία το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Αν και δεν πρόκειται για μια από τις πολυπληθέστερες κατηγορίες, τα scooter των 150 κ.εκ. μοιάζουν να πληθαίνουν με μεγάλη συχνότητα τα τελευταία χρόνια. Δικαιολογημένα, καθώς είναι ικανά να κινηθούν με αξιώσεις και ικανοποιητικότατες επιδόσεις μέσα στην πόλη και είναι πιο οικονομικά από scooter μεγαλύτερου κυβισμού. Πάντως, δύο στοιχεία που δεν βλέπουμε συχνά στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι αυτά της μεγάλης άνεσης και των χώρων που μπορούν να φιλοξενήσουν κάτι περισσότερο από ένα jet κράνος. Το συγκεκριμένο κενό έρχεται να καλύψει το S-Wing, το μικρό «ξαδερφάκι» της οικογένειας των Silver Wing, το οποίο φαίνεται να ακολουθεί πιστά το δρόμο των δύο μεγάλων scooter της Honda.
Προαιρετικός εξοπλισμός: Αυξάνει πρακτικότητα και επιθετικότητα
Το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε και κάποια αξεσουάρ του προαιρετικού εξοπλισμού του S-Wing 150. Συγκεκριμένα, ήταν εξοπλισμένο με ένα top case 35 λίτρων που κοστίζει 276 ευρώ, μια μαύρη, κοντύτερη ζελατίνα που τιμάται 206 ευρώ και πατάκια από ατσάλι και αντιολισθητικό υλικό που κάνουν ??? ευρώ. Φυσικά, εκτός από τα συγκεκριμένα αξεσουάρ, η Honda έχει φροντίσει να εξοπλίσει το scooter της και με κάποια άλλα, όπως πλάτη για το συνεπιβάτη, τσάντα για το top case, συναγερμό, κλειδαριά κ.ά.
Σχεδίαση: Μεγαλόσωμο, αλλά κομψό
Η κομψότητα είναι ένα στοιχείο που διακρίνει το σύνολο του κουστουμιού του S-Wing και διακρίνεται σχεδόν σε κάθε κομμάτι του, εκτός από τη μάσκα. Όχι ότι είναι άσχημη, αλλά το προφίλ της δεν είναι αυτό που θα ονόμαζε κανείς αντικειμενικά όμορφο. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το scooter της Honda είναι φιλικό στο μάτι και αυτό που προσπαθούν να πετύχουν οι γραμμές του (και σε μεγάλο βαθμό το καταφέρνουν) είναι να τραβήξουν το βλέμμα από το μεγάλο όγκο του. Οι γωνίες είναι ελάχιστες και οι μεγάλες σχεδιαστικές γραμμές δίνουν το φιλικό τόνο, κάνοντας ελάχιστες παρασπονδίες. Σε αυτές ανήκουν οι τρίμπρατσες ζάντες των τροχών, αλλά και κάποια μέρη του έξτρα εξοπλισμού, τα οποία διέθετε το scooter της δοκιμής, όπως η μαύρη κοντή ζελατίνα και η επενδυμένη με ατσάλινες πλάκες ποδιά, χαρακτηριστικά που δίνουν έναν πιο επιθετικό τόνο στο, κατά τ’ άλλα, φιλικότατο S-Wing.
Κινητήρας: Ικανοποιεί παντού
Στην «καρδιά» του S-Wing λειτουργεί το μοτέρ των 153 κ.εκ. που έχουμε δει και στα PS και SH 150. Η λειτουργία του είναι γνωστή: γεμάτη απόδοση σε όλο το φάσμα λειτουργίας, φιλικότητα και οικονομία στην κατανάλωση. Παρά το επιπλέον βάρος (σε σχέση με τα SH και PS) που έχει επωμιστεί, ο κινητήρας δεν φαίνεται να κομπιάζει στις χαμηλές στροφές λειτουργίας (αν και δεν αποτελούν και το δυνατότερο φάσμα της λειτουργίας), ωστόσο, όπως είναι φυσικό, οι επιδόσεις του δεν φτάνουν αυτές των δύο ελαφρύτερων scooter της Honda. Τέλος, η μετάδοση μοιάζει μακρύτερη από αυτή των SH και PS, δίνοντας ένα λιγότερο άμεσο τόνο στην ανταπόκριση του γκαζιού.
Χώροι / Άνεση: Τα «πιασίματα» έχουν και τα καλά τους…
Κάτω από τη σέλα θα χωρέσουν άνετα ένα full face κράνος κι ένα μπουφάν.
…και στην περίπτωση του S-Wing, το «παχουλό» παρουσιαστικό του συνεπάγεται και υψηλά επίπεδα στους δύο παραπάνω τομείς. Η σέλα του αναβάτη είναι άνετη και προσφέρει και στήριξη στη μέση. Άφθονος είναι και ο χώρος για τα πόδια, δίνοντας κι επιλογή για το πώς θα καθίσεις. Το ίδιο ευνοημένος είναι και ο συνεπιβάτης, στον οποίον αναλογεί ένα γενναιόδωρο τμήμα της σέλας. Ωστόσο, η κοντή ζελατίνα του έξτρα εξοπλισμού, η οποία είχε τοποθετηθεί στο scooter, θα αποτύχει στην προστασία και των δύο από τον αέρα, αλλά μικρό το κακό, καθώς το S-Wing δεν θα κινηθεί με περισσότερα από 120 χλμ./ώρα και οι ενοχλήσεις θα είναι μικρές. Εξάλλου, η στάνταρ ζελατίνα του είναι αρκετά ψηλότερη.
Όσον αφορά στους χώρους, πρόκειται, απ’ ό,τι φαίνεται, για την προίκα του S-Wing. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα full face κράνος και ένα μπουφάν και στο ντουλαπάκι αριστερά του τιμονιού, όσα μικροπράγματα περισσέψουν. Τέλος, μεγάλες αποθηκευτικές δυνατότητες έχει και το προαιρετικό top case των 35 λίτρων.
Οδηγώντας: All round άνεση
Η άνεση είναι η λέξη-κλειδί στο σύνολο της οδικής συμπεριφοράς του S-Wing. Ο αναβάτης κάθεται άνετα στη σέλα του και επιλέγει τη θέση οδήγησης, ενώ το στήσιμο του scooter θα επιτρέψει τον εύκολο έλεγχο, παρά το μεγάλο μεταξόνιο και βάρος. Τα μοναδικά μικροπροβλήματα σε αυτόν τον τομέα θα εμφανιστούν στο σταμάτα-ξεκίνα που απαιτείται στην κίνηση, αλλά και αυτό μόνο όταν στο S-Wing υπάρχει συνεπιβάτης και top case.
Σε γενικές γραμμές, λοιπόν, το S-Wing είναι σταθερό και θα παραμείνει έτσι μέχρι την τελική του, όπου κάποιοι μικροκραδασμοί είναι απόλυτα φυσιολογικοί. Με λίγα λόγια, το scooter της Honda θα πραγματοποιήσει και μικρά ταξιδάκια, αρκεί ο αναβάτης να είναι διατεθειμένος να ανεχτεί ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 120 χλμ./ώρα -άλλωστε, κάπου εκεί η βελόνα του στροφόμετρου μπαίνει στην κόκκινη περιοχή.
Τέλος, μέσα στην κίνηση θα αποδειχθεί περισσότερο ευκίνητο απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς. Χάρη στο μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, θα ελιχθεί ανάμεσα στα αυτοκίνητα, μέχρι ο όγκος του να θέσει το όριο. Ο κινητήρας θα χαρίσει όχι απότομες, αλλά πολιτισμένες εκκινήσεις και τα φρένα θα στηριχτούν στο σύστημα συνδυασμένης για να διατηρήσουν ψηλά τα επίπεδα ασφάλειας. Άλλωστε, σε πολλές περιπτώσεις, το μόνο που θα χρειαστεί είναι λίγη πίεση αποκλειστικά στη μανέτα του πίσω φρένου.
Αναρτήσεις: Σε παίρνουν με το μαλακό
Οι αναρτήσεις και συγκεκριμένα το πιρούνι των 33 χιλ. και τα διπλά αμορτισέρ, έχουν μαλακή λειτουργία και προσφέρουν μεγάλα επίπεδα άνεσης. Παρά τη μαλακή λειτουργία τους, οι φορές που θα τερματίσουν και θα μεταφέρουν κοπανήματα στη μέση του αναβάτη είναι ελάχιστες, κυρίως όταν οι τροχοί του S-Wing θα έχουν να αντιμετωπίσουν μεγάλες λακκούβες και κακοτράχαλους δρόμους. Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι οι πίσω αναρτήσεις ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση, οπότε μπορούν να σφίξουν όταν πίσω κάθεται συνεπιβάτης.
Φρένα: Η συνδυασμένη επέμβαση
Καλά τα φρένα, αν και υπολείπονται σε αίσθηση. Το σύστημα συνδυασμένης, πάντως, κάνει πολύ καλή δουλειά.
Το σύστημα πέδησης του S-Wing αποτελείται από δίσκο 240 χιλ. με τριέμβολη δαγκάνα μπροστά και δίσκο 220 χιλ. με μονοέμβολη δαγκάνα πίσω. Η λειτουργία του είναι αρκετά δυνατή και θα ακινητοποιήσει άμεσα το μεγαλόσωμο scooter. Ωστόσο, στον τομέα της αίσθησης πάσχουν, καθώς η προοδευτικότητά τους δεν γίνεται αντιληπτή από τις μανέτες. Σε αυτό το σημείο, όμως, επεμβαίνει το σύστημα συνδυασμένης πέδησης, το οποίο θα αυξήσει κατακόρυφα την ενεργητική ασφάλεια και δεν θα αφήσει περιθώρια παραπόνων για τη μειωμένη αίσθηση.
Συμπέρασμα: Μικρό mega scooter
Το S-Wing 150 αποτελεί ένα scooter που μπορεί να ικανοποιήσει σε κάθε χρήση. Είναι ελαφρύτερο απ’ ό,τι δείχνει, ευέλικτο όσο του επιτρέπει ο όγκος του και ασφαλές. Επιπλέον, προσφέρει κάτι που δεν αποτελεί κανόνα στην κατηγορία: υψηλά επίπεδα άνεσης και χώρους. Ό,τι, λοιπόν, χάνει σε σβελτάδα και ευελιξία (σε σχέση με πιο sport προτάσεις της κατηγορίας), το αναπληρώνει σε άνεση και χώρους. Ωστόσο, είναι γεγονός ότι πρόκειται για το ακριβότερο της κατηγορίας του -αρκετά ακριβό ώστε να συναγωνίζεται στην τιμή του μερικά από τα scooter των 250 κ.εκ.- και με την προσθήκη του προαιρετικού εξοπλισμού του μοντέλου της δοκιμής γίνεται ακόμη ακριβότερο.