• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Triumh Speed Triple1050
Πινελιές σε έργο τέχνης
Διαβάστηκε από 3822 αναγνώστες
Πώς βελτιώνεις κάτι που είναι ήδη τόσο καλό όσο το Speed Triple; Ε, λοιπόν, υπήρχε μια διάσταση απόψεων για τα φρένα της Νissin, επίσης η σέλα δεν ήταν αρκετά άνετη και έτσι η Τriumph δικαιολόγησε ένα επαναλανσάρισμα για το διάσημο μοντέλο της.
Καταρχήν, ας ανατρέξουμε στις αναβαθμίσεις που έκανε η εταιρία στο εξαιρετικό των streetfighter. Οπτικά θα παρατηρήσετε τους καινούργιους τροχούς, όπου ο πίσω δεκατετράκτινος μαύρος, πάνω στο σήμα κατατεθέν μονόμπρατσο ψαλίδι, είναι ορατός σε όλο του το μεγαλείο από το δεξιό προφίλ της μοτοσικλέτας. Αν κοιτάξετε λίγο πιο κοντά θα μπορέσετε να δείτε ένα νέο σετ ακτινικών φρένων από την Βrembo. Η κατασκευάστρια εταιρία αναφέρει περαιτέρω λεπτομέρειες οι οποίες χαρακτηρίζονται ως αισθητική αναβάθμιση, συμπεριλαμβάνοντας ένα επανασχεδιασμένο ψυγείο, ολοκαίνουργιο υποπλαίσιο, νέο πίσω φανάρι με led φώτα, μαύρα ανοδιωμένα μπροστινά και νέο ανοδιωμένο τιμόνι της magura. Το νέο υποπλαίσιο χάραξε το δρόμο για ένα νέο κάθισμα γι’ αυτούς που παραπονιόταν ότι η ‘‘φαρδιά’’ φίλη τους δε βολευόταν. Προσωπικά νιώθω πως αυτή η ‘‘βελτίωση’’ δεν έβλαψε τη γενική εικόνα, αλλά δεν πρόσφερε και τίποτα. Επιπρόσθετα, τα προστατευτικά από τη θερμοκρασία επανασχεδιάστηκαν και οι μαρσπιέδες συνεπιβάτη τοποθετήθηκαν χαμηλότερα για περισσότερη άνεση. Με αυτές τις αλλαγές βρέθηκα στη σέλα ενός καινούργιου πορτοκαλί Speed Triple. Κατά τη διάρκεια του τεστ έκανα σχεδόν 1.000 μίλια (σ.σ.: μεικτά, ανάμεσα σε αυτοκινητόδρομους, γρήγορους επαρχιακούς δρόμους και κίνηση στην πόλη. Επίσης, είχα τη δυνατότητα να δοκιμάσω τα νέα φρένα και τα λάστιχα (Dunlop Qualifiers) στο όριο, αλλά περισσότερα γι’ αυτά θα αναφέρουμε στη συνέχεια. Oδηγώντας στην Εθνική: εκτεθειμένο στον αέρα αλλά με μπόλικο γκάζι!
Oδηγώντας στην Εθνική: εκτεθειμένο στον αέρα αλλά με μπόλικο γκάζι!
Ο αυτοκινητόδρομος δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να δοκιμάσεις κάτι τόσο γυμνό, αλλά το έκανα, όπως κάνω πάντα. Οι πραγματικές δυνατότητες του 132 ίππων των 1050 κυβικών κινητήρα φανερώνονται εδώ, παρόλο που δεν μπόρεσα να διατηρήσω την πλήρη δύναμη για πολύ, μιας και ο αυχένας και η μέση μου άρχισαν να διαμαρτύρονται. Το νέο και φαρδύ τιμόνι της Magura είναι μια μεγάλη προσθήκη στη μοτοσικλέτα, αλλά νιώθω ότι τεντώνω λίγο πολύ τα χέρια μου. Δεν έχω ιδιαίτερα κοντά χέρια, οπότε, κάποιος που θα έχει σίγουρα θα νιώθει άβολα. Θα προτιμούσα ένα τιμόνι το οποίο θα είχε μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Αυτό που πάντα μου έκανε εντύπωση καβαλώντας οποιοδήποτε Triumph με τον κινητήρα των 1050 κυβικών είναι το πόσο πολιτισμένο και ραφιναρισμένο είναι. Οι κραδασμοί είναι σχεδόν ανύπαρκτοι, όπως, δυστυχώς, και ο θόρυβος από την εξάτμιση. Η απαλότητα του κινητήρα και η φανταστική καμπύλη της ροπής εκφράζουν το 14 χρόνων εξελικτικό πρόγραμμα. Το Speed Τriple του 2008 είναι τόσο ομοιογενές και καλοφτιαγμένο, όσο θα γίνει οποιοδήποτε Triumph. Είναι το μοντέλο που κάποιος πρέπει να πάρει πριν η εταιρία αλλάξει τον κινητήρα της κατηγορίας. Περαιτέρω, στον αυτοκινητόδρομο, δοκίμασα τις μεσαίες στροφές, οι οποίες είναι μνημειώδεις και τόσο γλυκές, που θα μπορούσα να πάω μόνο με έκτη από το Λονδίνο στο John O’Groats, αν ήθελα. Στην Αγγλία σπάνια δεν υποφέραμε από δυνατούς ανέμους στις μεγάλες ευθείες των αυτοκινητοδρόμων, συνεισφέροντας αρνητικά στην κατανάλωση καυσίμου και έπρεπε να ανεφοδιαστώ περίπου στα 130 μίλια. Επίσης, οι αυτοκινητόδρομοι είναι γρήγοροι και ανηφορικοί πηγαίνοντας από το Λονδίνο στο Manchester χωρίς να πέφτεις κάτω από τα 70 μίλια την ώρα, αλλά με κίνηση και ανάγκη για σφήνες αυτό αλλάζει. Το Speed Triple είναι καλό στις διηθήσεις με έναν κινητήρα που είναι κατάλληλος για ώθηση από χαμηλά, ενώ τα ιδιότυπα φανάρια βοηθούν στο να ανοίξει ο δρόμος μπροστά. To Speed Triple είναι ό,τι πρέπει στην Εθνική, πάει όσο γρήγορα θες, μέχρι σημείο που να μην αντέχεις άλλο.
Οδηγώντας στην πόλη: εύκολο και ευέλικτο
Εντός της πόλης η ιστορία μας αλλάζει. Η ικανότητα των 189 κιλών του Speed Triple για ελιγμούς σε στενά και στην ασφυκτική κίνηση είναι εντελώς απροβλημάτιστη. Τα νέα ακτινικά φρένα της Brembo είναι ακριβή και παρέχουν όλη την επιβράδυνση που χρειάζεσαι. Τα λάστιχα (Dunlop Qualifier 120/70-17 μπροστά και 180/55-17 πίσω) ζεστάθηκαν γρήγορα. Την τελευταία μέρα του οδηγικού τεστ η ατυχία συνέβη και κοπάνησα ένα αμάξι που πετάχτηκε με κόκκινο. Κατά τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν την αθέλητή μου πτήση θυμάμαι να αρπάζω το μπροστά και πίσω φρένο προσπαθώντας να αποφύγω τη σύγκρουση. Παρ’ όλη τη στιβαρότητα των αναρτήσεων και το τέλειο φρενάρισμα (ένα δευτερόλεπτο μετά θα είχα ακινητοποιηθεί) χτύπησα με 20 μίλια την ώρα περίπου την ηλίθια οδηγό, πέταξα πάνω από το αμάξι και προσγειώθηκα στον πισινό μου σπάζοντας το κόκαλο της ‘‘ουράς’’. Επόμενη στάση, νοσοκομείο και αντίο Speed Triple και καλώς τα, τα ισχυρά αναλγητικά.
Οδηγώντας σε επαρχιακό δίκτυο: απολαυστικό!
Στους γρήγορους επαρχιακούς δρόμους είναι μία από τις καλύτερες μοτοσικλέτες στον κόσμο, τολμώ να πω, με ροπή που την έχεις σχεδόν παντού, πάντα. Η ανάρτηση μπορεί να απορροφήσει μεγάλους κραδασμούς στις στάνταρτ ρυθμίσεις και ζορίζεται μόνο όταν την οδηγείς με οριακό τρόπο. Δεν υπάρχει αναγκαιότητα για σταμπιλιζατέρ τιμονιού και όλα γίνονται προοδευτικά, γρήγορα και απαλά όταν οι ρυθμοί ανεβάζουν. Οι σούζες έρχονται εύκολα με το Speed Triple. Mόνο με το γκάζι κατά βούληση το μπροστινό σηκώνεται στον επιθυμητό βαθμό. Πιο μακριά σούζα; Κανένα πρόβλημα, με ένα τσίμπημα στο συμπλέκτη πηγαίνεις όσο μακριά θες. Σε αυτήν την περιοχή νικά κατά κράτος το μικρό του αδερφό Speed Triple 675. Οτιδήποτε είναι διασκεδαστικό ή ηλίθιο γίνεται εύκολα με το 1050. Ένα από τα καλά πράγματα με το Speed Triple είναι ότι ακόμα και αυτά με τον κινητήρα των 955 κυβικών είναι μία δημοφιλής αγορά μεταχειρισμένου και γι’ αυτό δεν πρέπει να ανησυχείτε για την μεταπώλησή του. Έχω τεστάρει το Triple 955 του 2004, το πρώτο 2005 του 2007 και τώρα του 2008. Το τελευταίο είναι το καλύτερο απ’ όλα λόγω των σωστών διορθώσεων σε λεπτομέρειες. Το μόνο που χρειάζομαι είναι ένα ψηλότερο τιμόνι που θα κάνει την εργονομία τέλεια για μένα.
Συμπερασματικά
Tο Speed Triple του 2008 είναι το καλύτερο από όλα, αποτέλεσμα 14 χρόνων βελτίωσης. Είναι ένα γρήγορο, ασφαλές και οργισμένο streetfighter που αποτελεί τον ορισμό της κατηγορίας. Ζήτω το speed triple και ας ζήσει για άλλα 14 χρόνια!