• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Aποστολή

Aποστολή
Αποστολή Μαλαισία/Ταϊβάν – Modenas/SYM
Tίγρης και Δράκος…
Διαβάστηκε από 7558 αναγνώστες
…δύο μορφές δεμένες με το παρελθόν και το παρόν των δύο ασιατικών χωρών, με αναφορές στην κουλτούρα τους αλλά και στη σύγχρονη πορεία των οικονομιών τους. Oικονομία που στηρίζεται και στην παραγωγή δικύκλων όπως αυτά της Modenas και της SYM, τα εργοστάσια των οποίων είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε, καλεσμένοι της Γκοργκόλης Α.Ε.
Oι δίδυμοι πύργοι της Petronas στην Κουάλα Λουμπούρ
eisagogi:Ήταν μια πρόσκληση που όταν έφθασε στα γραφεία μας, έφερε αμέσως εξωτικό αέρα στις πρωινές συζητήσεις της σύνταξης. Οι κουβέντες για το πώς είναι αυτές οι χώρες μπερδεύονταν με αυτά που είχε ακούσει ή δει ο καθένας μας στην τηλεόραση ή στο internet, αφού κανείς δεν είχε ταξιδέψει στην Ασία ακόμη. Πόσο μάλλον, για να επισκεφτεί εργοστάσια που κατασκευάζονται μοτοσικλέτες και να διαπιστώσει από κοντά τον τρόπο που έχουν καταφέρει οι εταιρείες αυτών των χωρών να μπουν για τα καλά στο παιχνίδι του διεθνούς ανταγωνισμού στο χώρο των δύο τροχών. Το ενδιαφέρον λοιπόν για μια τέτοια αποστολή διττό, αφού η αγάπη για τα ταξίδια συναντούσε το πάθος για ότι σχετίζεται με το χώρο της μοτοσικλέτας, δημιουργώντας έτσι θετικές σκέψεις πριν ακόμη φθάσουμε στο αεροδρόμιο. Η αφορμή για το ταξίδι στάθηκε η συμπλήρωση 10 χρόνων απ’την ίδρυση της Modenas, με την οποία οι αδερφοί Γκοργκόλη και η εταιρεία τους διατηρούν προνομιακή σχέση όλο αυτό το διάστημα. Τα πρώτα κομμάτια φθάνουν γρήγορα στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα είναι μια γνωστή ιστορία: τα παπιά της Modenas σημειώνουν μεγάλη επιτυχία και μέχρι σήμερα, εξακολουθούν να πλασάρονται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων επί ελληνικού εδάφους. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η Γκοργκόλης Α.Ε. εκπροσωπεί πλέον την Modenas σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ο δεύτερος σταθμός του ταξιδιού θα ήταν η Ταϊβάν όπου ήδη οι πληροφορίες για μέγεθος της SYM και του ρόλου που παίζει στην ασιατική αγορά, αναζητούσαν επιβεβαίωση απ’την προσωπική εμπειρία. Εξάλλου τα τελευταία δείγματα δουλειάς των ανθρώπων της εταιρείας, με μοντέλα όπως το ΗD 200 για παράδειγμα, μας είχαν αφήσει με τις καλύτερες των εντυπώσεων όταν τα δοκιμάσαμε στους ελληνικούς δρόμους. Στις προκλήσεις αυτού του προδιαγραφόμενου πλούσιου σε εμπειρίες ταξιδιού, ξεχώριζαν όμως και οι λέξεις μιας πρότασης γραμμένης στο επίσημο πρόγραμμα επίσημη του ταξιδιού, που το καθιστούσε ακόμη πιο μοναδικό: «Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στη Μαλαισία, θα έχουμε την…υποχρέωση να παρακολουθήσουμε τον αγώνα των Moto GP στη Sepang!” Μάλιστα. Ε, από ‘κείνη τη στιγμή, το μυαλό είχε ήδη δηλώσει την αναχώρησή του απ’το γραφείο…
Η παρουσίαση/ η γραμμή παραγωγής
Mετά από μια σύντομη παρουσίαση των ανθρώπων της εταιρείας, μπήκαμε κατευθείαν στο εργοστάσιο και αρχίσαμε να…ενοχλούμε τους εργάτες! Η περιέργεια των ανθρώπων της ελληνικής αποστολής δοκίμασε την ευγένεια των ανθρώπων της Μοdenas, αφού παραλίγο να μπούμε στη γραμμή παραγωγής και να δένουμε μοτέρ! Δε φαινόταν πάντως ότι υπήρχε κάτι που μπορούσε να κλονίσει την αταραξία και το χαμόγελο των εργαζομένων, οι οποίοι παράγουν καθημερινά γύρω στα 500 κομμάτια, κυρίως παπιά. Η παραγωγή είναι σε μεγάλο βαθμό αυτοματοποιημένη, σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα. Ωστόσο το σημαντικό είναι η σημασία στη λεπτομέρεια που φάνηκε να δίνει ο ανθρώπινος παράγοντας στη συναρμολόγηση και στον τελικό έλεγχο κάθε προϊόντος/δικύκλου.
Μαλαισία: στα ενδότερα του εργοστασίου της Modenas
Αφήνοντας πίσω τη Ταϊλάνδη και τη σκανδαλώδη χλιδή του αεροδρομίου της, φθάσαμε στο πρώτο σταθμού του μεγάλου ταξιδιού. Η Μαλαισία μας υποδέχθηκε με θερμούς ανθρώπους αλλά και απίθανη υγρασία! Το «χαστούκι» με το που έβγαινες απ’το αεροδρόμιο μας έδειξε τι εστί νοτιοανατολική Ασία και αποτέλεσε το βασικό θέμα της κουβέντας μας στο λεωφορείο. Η αίσθηση αυτή μπήκε στην άκρη όμως μπροστά στο μεγαλείο της φύσης που κυριαρχεί σ’αυτή τη χώρα αλλά και την εξαιρετική υποδομή της σύγχρονης πρωτεύουσας που λέγεται Κουάλα Λουμπούρ. Τα μεγέθη τεράστια, κτίρια – δρόμοι - εγκαταστάσεις, κάτι που μας προετοίμασε για να δούμε ένα καλά οργανωμένο εργοστάσιο στα βόρεια της χώρας. Πρόκειται για ένα χώρο που η αίσθηση που έχουμε για τους τελειομανείς Ιάπωνες συνδυαζόταν με το ιδιαίτερο, ήρεμο, χαλαρό και χαμογελαστό στυλ των Μαλαισιανών.
Φθάνοντας Μαλαισία μέσω διαστημικού σταθμού της Μπανκόνγκ!
Body: To αεροπορικό ταξίδι από μόνο του αποτελούσε μια ξεχωριστή εμπειρία: πτήση 11 ωρών μέχρι την Μπαγκόνγκ, πετώντας με την Thai σε ένα θηριώδες Βoing 777, του οποίου τους αχανείς διαδρόμους έβλεπες να ταλαντώνονται ελαφρά κατά την πτήση! Αφού ξεπεράστηκε ο αρχικός ενθουσιασμός απ’την περιποίηση και το κάλλος των αεροσυνοδών στο αεροπλάνο και γράφτηκαν προχείρως και έγιναν οι πρώτες σκέψεις για μόνιμη εγκατάσταση στην Ταϊλάνδη (!), η κούραση πέταξε απ’τα μάτια μας όταν φθάσαμε στο ολοκαίνουργιο αεροδρόμιο της Μπανγκόνγκ. Η πρότερη εμπειρία απ’τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια δεν ήταν αρκετή για να μας προετοιμάσει γι αυτή τη χλιδή που αντικρίσαμε. Μιλάμε για ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο, που θέλεις τρεις ημέρες να το γυρίσεις το οποίο παρεμπιπτόντως είναι και ο μεγαλύτερος κόμβος για όσους θέλουν να πετάξουν από Ευρώπη για Ασία και Αυστραλία.
Πρώτη γεύση απ’τα νέα παπιά της Modenas
Body: Στα πλαίσια της επίσκεψης στους χώρους του εργοστασίου, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση απ’τα νέα παπιά της εταιρείας, το Κriss και το Χcite 130. Οδηγώντας τα αποκομίσαμε μια θετική πρώτη εικόνα, ειδικά απ’το Χcite που φέρει και αρκετές διαφορές με τα παπιά που είχαμε γνωρίσει ως τώρα απ’την εταιρεία. Η στιβαρότητα στην οδήγηση, το «γεμάτο» από χαμηλά μοτέρ και η όμορφη σχεδίαση είναι τα χαρακτηριστικά που μας έκαναν εντύπωση. Και τα δύο μοντέλα θα τα δούμε και στην Ελλάδα την άνοιξη του ’08, οπότε υπομονή έως τότε για μια πληρέστερη δοκιμή.

 
 Αποστολή Μαλαισία/Ταϊβάν – Modenas/SYM
SYM: γερές βάσεις – σύγχρονες δομές
Eίδαμε και ακούσαμε…