net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος net.mototriti.gr Testbook τεύχος
  • 1.459 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
    Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Yamaha FZ6
Η τέχνη του γυμνού
yamaha, yamaha fz, yamaha fz6  - Σε κάθε μορφή τέχνης, το γυμνό αποτελεί ένα διαφορετικό τρόπο έκφρασης, που χρειάζεται ιδιαίτερα λεπτό χειρισμό προκειμένου να μην χαθεί η ομορφιά του. Στην περίπτωση του FZ6, η Yamaha δημιούργησε ένα όμορφο και αξιόλογο “γυμνό” μοντέλο, το οποίο και έλειπε από την γκάμα της. Αν και οι περισσότερες εταιρείες
Αν και οι περισσότερες εταιρείες "ντύνουν" τις μοτοσικλέτες τους, η Yamaha αποφάσισε να "γδύσει" ένα από τα μοντέλα της και μάλιστα μετά από πολύ καιρό.
Σε κάθε μορφή τέχνης, το γυμνό αποτελεί ένα διαφορετικό τρόπο έκφρασης, που χρειάζεται ιδιαίτερα λεπτό χειρισμό προκειμένου να μην χαθεί η ομορφιά του. Στην περίπτωση του FZ6, η Yamaha δημιούργησε ένα όμορφο και αξιόλογο “γυμνό” μοντέλο, το οποίο και έλειπε από την γκάμα της.
yamaha, yamaha fz, yamaha fz6  - Σε κάθε μορφή τέχνης, το γυμνό αποτελεί ένα διαφορετικό τρόπο έκφρασης, που χρειάζεται ιδιαίτερα λεπτό χειρισμό προκειμένου να μην χαθεί η ομορφιά του. Στην περίπτωση του FZ6, η Yamaha δημιούργησε ένα όμορφο και αξιόλογο “γυμνό” μοντέλο, το οποίο και έλειπε από την γκάμα της.
Το FZ6 είναι μια καλοστημένη μοτοσικλέτα, που μπορεί να ανταπεξέλθει σε συνθήκες καθημερινής μετακίνησης, αλλά και στην γρήγορη οδήγηση.
Ο λόγος γίνεται για το Fazer, καθώς εδώ και έξι χρόνια που βρίσκεται στην αγορά, ουδέποτε φαντάστηκε κανείς μια γυμνή έκδοσή του. Προφανώς, ούτε και η ίδια η Yamaha, που είδε το προηγούμενο μοντέλο της να γνωρίζει τεράστια εμπορική επιτυχία, καθώς από μόνο του αποτελούσε μια κατηγορία. Από τότε πολλές εταιρείες επιχείρησαν να ανταγωνιστούν το Fazer, χωρίς όμως να τα καταφέρουν να διεκδικήσουν τα πρωτεία του, καθώς είχε ήδη καθιερωθεί σαν η καλύτερη μοτοσικλέτα στην κατηγορία των street 600 κ.εκ. Μεγάλο μέρος της επιτυχίας αυτής δε, οφειλόταν στον κινητήρα του που προερχόταν από το σπορτίφ Thunder-cat. Για το 2004, η Yamaha ετοίμασε τη νέα γενιά του Fazer, με κινητήρα από το νέο supersport 600άρι της εταιρείας, το R6. Οι προθέσεις της εταιρείας να δημιουργήσει ένα πιο δυνατό, σύγχρονο και ανταγωνιστικό μοντέλο φάνηκαν από την επιλογή της να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο κινητήρα, που βέβαια δέχθηκε το απαραίτητο "πείραγμα" πρώτα προκειμένου να βελτιωθεί η παροχή της ισχύος του στις μεσαίες στροφές. Από την άλλη, το νέο ενισχυμένο πλαίσιο και οι βελτιωμένες αναρτήσεις με τα οποία το εξόπλισαν, προδιέγραψαν το νέο, πιο σπορ χαρακτήρα που ήθελαν να του αποδώσουν. Παράλληλα με την παρουσίαση του Fazer 600, όμως, η Yamaha εξέπληξε τους πάντες και με την εμφάνιση μιας γυμνής έκδοσης, ονόματι FZ 6. Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα που πέρα από την απουσία του μισού φέρινγκ, το διαφορετικό προβολέα και το πιο ίσιο τιμόνι, δεν διαφέρει σε κανένα άλλο σημείο από το Fazer. Μικρολεπτομέρειες, που όμως γίνονται ορατές, αποτελούν και τα διαφορετικά προστατευτικά "φιλέτα" του ψυγείου, όπως και οι καθρέφτες που ταιριάζουν περισσότερο στο street-fighter FZ6, χαρίζοντάς του μια πιο επιθετική όψη. Αναμφισβήτητα, τo FZ6 ήρθε για να συμπληρώσει την γκάμα της Υamaha και να αναπληρώσει το κενό που υπήρχε στην κατηγορία των streetfighter των 600 κ.εκ. Εκτός αυτού, όμως, οι υπεύθυνοι της Yamaha Europe, βλέποντας τις πωλήσεις των μοτοσικλετών streetfighter να εκτινάσσονται στα ύψη, έσπευσαν με την παραγωγή του να διεκδικήσουν και αυτοί κάποιο μερίδιο στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Σε γνωρίζω από την όψη
Σαν γνήσιο streetfighter, το FZ6 δείχνει και είναι επιθετικό. Αυτό γίνεται αντιληπτό από την πρώτη στιγμή που θα ανέβεις στη σέλα του, που είναι ίσως το μόνο στοιχείο που ξεφεύγει από την επιθετική φιλοσοφία του μοντέλου. Μεγάλη και άνετη, δεν θα αφήσει παραπονεμένους τους αναβάτες, ακόμα και αν χρειαστεί να περάσουν ένα 24ώρο πάνω της, καθώς ας μην ξεχνάμε, σχεδιάστηκε κατάλληλα για τουριστικό μοντέλο. Τα πόδια του οδηγού βρίσκονται σε φυσιολογικές και ξεκούραστες γωνίες, ενώ τα χέρια του ακουμπούν στο ίσιο, αλλά στενό τιμόνι. Εκείνο που προκαλεί εντύπωση είναι το μέγεθος του ρεζερβουάρ, που αν στο Fazer έδειχνε κανονικό, στο FZ6, λόγω της απουσίας του φέρινγκ, δείχνει μεγάλο, απαιτώντας μια κάποια εξοικείωση από μεριάς του αναβάτη. Το στενό τιμόνι θα αποδειχθεί πολύ πρακτικό κατά τη μετακίνηση μέσα στην πόλη, αφού επιτρέπει στο FZ6 να περνάει από παντού. Σε ανοικτό επαρχιακό δίκτυο όπου ο ρυθμός ανεβαίνει, ένα πιο φαρδύ τιμόνι θα έδινε καλύτερους μοχλούς και ευκολότερο χειρισμό, ενώ θα ήταν σίγουρα προτιμότερο και ας περιόριζε την ευκολία κίνησης του νέου μοντέλου στους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Και μιας και μιλάμε για ευελιξία, να πούμε ότι μια παράμετρος που την περιορίζει εδώ, είναι το κόψιμο του τιμονιού, που θα το θέλαμε λίγο μεγαλύτερο. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, το FZ6 μπορεί να κινηθεί με άνεση τόσο μέσα στην πόλη όσο και έξω από αυτήν, σε οποιονδήποτε ρυθμό επιθυμεί ο οδηγός του. O κινητήρας του R6 , αν και έχει δεχθεί τις τροποποιήσεις ώστε να αποδίδει την δύναμη του στις χαμηλομεσαίες σ.α.λ., δείχνει μια ελλειψη δύναμης και μια απροθυμία να ανεβάσει στροφές, μέχρι τις 6.500 σ.α.λ. , όπου ο κινητήρας αλλάζει την διάθεση του και ανταποκρίνεται πιο ζωηρά στο άνοιγμα του γκαζιού. Από εκεί και πάνω και ειδικά πάνω από τις 8.000 σ.α.λ., όπου αποδίδονται και τα μεγαλύτερα ποσοστά της δύναμής του, το FZ6 αλλάζει πρόσωπο και μετατρέπεται σε παιχνιδομηχανή, που σε προτρέπει να κινείσαι όλο και πιο κοντά στα όριά του. Το κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει υποδειγματική και ήσυχη λειτουργία και μόνο η αλλαγή από πρώτη σε δευτέρα είναι θορυβώδης. Η εθνική οδός είναι ένας χώρος που το FZ6 δεν συμπαθεί ιδιαίτερα… πόσο μάλλον ο αναβάτης του. Η απουσία του φέρινγκ και ο χαμηλά τοποθετημένος προβολέας επιτρέπουν στον αέρα να περνάει "ατόφιος" στο κράνος και στο στήθος του οδηγού, του οποίου μόνο τα πόδια μένουν ανέπαφα χάρη στο μεγάλο πλάτος του ρεζερβουάρ. Κατά συνέπεια, οι ταχύτητες με τις οποίες μπορεί να κινείται κανείς σε συνθήκες ταξιδιού, περιορίζονται στα 140 χλμ./ώρα. Για περισσότερα χιλιόμετρα, ο αναβάτης θα χρειαστεί να σκύψει πολύ κάτω και να διαθέτει έναν πολύ καλά γυμνασμένο… σβέρκο. Οι πιο αθλητικοί και υπομονετικοί τύποι, για παράδειγμα, είναι οι μόνοι που θα καταφέρουν να δουν την ένδειξη του κοντέρ να ξεπερνάει τα 200 χλμ./ώρα. Είναι μία του... “δρόμου” Εκεί που θα διαπρέψει το FZ6 είναι το επαρχιακό στροφιλίκι, με τις στροφές να βρίσκονται σταθερά πάνω από τις 8.000. Εκεί είναι που θα διαπιστώσει και ο αναβάτης τις πραγματικές χάρες του. Το πλαίσιο καταπίνει στην κυριολεξία οποιαδήποτε ταλάντωση θα επιδιώξει να περάσει σε αυτό, ενώ το πιρούνι των 43 χιλ., παρά την απουσία ρυθμίσεων, κάνει άριστα τη δουλειά του, εκτοξεύοντας το αίσθημα εμπιστοσύνης του οδηγού στα ύψη. Και μόνο η πίσω ανάρτηση δίνει τροφή για αρνητικά σχόλια, με την απουσία μοχλικού να αποφέρει κουνήματα, ειδικά όταν περνά πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος υπό κλίση. Τα φρένα διαθέτουν εξαιρετική λειτουργία και θα ακινητοποιήσουν με ευκολία τη βάρους 180 κιλών μοτοσικλέτα, και μόνο σε ακαριαίο φρενάρισμα, στις ταχύτητες της τάξεως των 200 χλμ./ώρα, θα θέλαμε περισσότερη δύναμη. Πολύ καλά αποδείχθηκαν και τα ελαστικά της Bridgestone, BT 020, που παρέχουν εξαιρετική πρόσφυση κάτω από όλες τις συνθήκες. Με το FZ6, η Yamaha κλείνει ένα κενό που υπήρχε στην γκάμα της. Το γεγονός ότι το νέο μοντέλο μπορεί και αντεπεξέρχεται στην καθημερινή μετακίνηση, αλλά και σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης, δείχνει την καλή δουλειά που έχει γίνει από τους τεχνικούς της εταιρείας. Από αισθητικής πλευράς τώρα, να πούμε ότι υπάρχουν διαθέσιμα αρκετά αξεσουάρ της Yamaha, που θα βελτιώσουν την εικόνα του. Με 7.500 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτησή του, το FZ6 αποτελεί ένα από τα φθηνότερα μοντέλα στην κατηγορία του και αν η εμφάνισή του τραβάει το μάτι, τότε η τιμή του θα σε κάνει να το προσέξεις ακόμα περισσότερο.