• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Honda CBR 125R
Τετράχρονη εκδίκηση
honda, honda c, honda cb , honda cbr  -
Ξεχωριστή σέλα για οδηγό και συνοδηγό, αιχμηρή μάσκα με μεγάλο προβολέα, κοφτερή ουρά με λασπωτήρα-βάση πινακίδας που αφαιρείται, όπως και στις μεγαλύτερες supersport, και κλιπόν.
"…αυτή η νέα, fun-bike, θα πρέπει να φέρει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, να έχει σπορ επιδόσεις και εμφάνιση, υψηλής ποιότητας "προσοχή στην λεπτομέρεια", και οπωσδήποτε χαμηλή τιμή, ώστε να προκαλεί…"
…αναφέρει χαρακτηριστικά η Honda και συνεχίζει: "Η νέα CBR 125R που δημιουργήσαμε, όχι μόνο γεμίζει το κενό που άφησε πίσω του το NSR 125R, αλλά εξασφαλίζει πολύ μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, πολύ χαμηλότερη εκπομπή καυσαερίων, αλλά και μια εντυπωσιακά χαμηλή τιμή, σχεδόν στο μισό από το δίχρονο πρώην βασιλιά των 125 κ.εκ…"
Πρώτη ματιά
Μοτοσικλετάκι δρόμου, με διαστάσεις παπιού, ολόσωμο φέρινγκ και χυτές ζάντες. Χμμμ… Ξεχωριστή σέλα για οδηγό και συνοδηγό, αιχμηρή μάσκα με μεγάλο προβολέα, κοφτερή ουρά με λασπωτήρα-βάση πινακίδας που αφαιρείται, όπως και στις μεγαλύτερες supersport, και κλιπόν. Ενδιαφέρον! Περιμετρικός ατσάλινος σκελετός τεραστίων διαστάσεων, μπροστινό δισκόφρενο 276 χιλ., διέμβολη δαγκάνα μπροστά και πανέμορφοι αλουμινένιοι μαρσπιέδες. Εντυπωσιακό! Κοντέρ στα 200 χλμ./ώρα, στροφόμετρο στις 13.000 σ.α.λ., υδρόψυξη και 125 τετράχρονα κυβικά εκατοστά, με ένα μόνο κύλινδρο. Απίστευτο! Μα, καλά, τι είναι αυτό το μηχανάκι; Πού πάει το άμοιρο με 125 κ.εκ; Και από περιέργεια, πόσο κάνει; Θέλετε να ακούσετε; 2.800 ευρώ!
Εντυπώσεις
Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ήδη κερδισμένες από το μικρό CBR ή μάλλον όχι απλώς μικρό, αλλά το μικρότερο CBR που έχει δημιουργήσει ποτέ η Honda. Και ο λόγος δημιουργίας του; Μα, φυσικά, η αντικατάσταση του δίχρονου μοντέλου NSR 125R, που λόγω των αυστηρών προδιαγραφών για την προστασία του περιβάλλοντος Euro2, αναγκάστηκε, δυστυχώς για τη Honda αλλά και για εμάς, να βγει στη σύνταξη. Γενικότερα, το μικρό CBR 125R παρουσιάζει μια πολύ καλή και ποιοτική εικόνα σε όλο το σύνολό του. Διαθέτει πολύ όμορφες, μαύρες σατινέ, αλουμινένιες ζάντες με 6 μπράτσα, καλή και ποιοτική βαφή κινητήρα, πλαισίου και πλαστικών, διακριτικά φλας τοποθετημένα σε ελαστικές βάσεις, αλουμινένιους μαρσπιέδες οδηγού και συνοδηγού, καλό φινίρισμα πλαστικών τμημάτων, πλήρες και ευδιάκριτο ταμπλό οργάνων με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, σταθερούς και μεγάλους καθρέπτες, όμορφη ουρά με διάφανο κρύσταλλο και νίκελ τελικό εξάτμισης. Το πλαίσιο είναι περιμετρικό, κατασκευασμένο από ατσάλι, με πολύ ωραίο "look" και εξαιρετική ποιότητα βαφής, όπως και το υποπλαίσιο, που είναι κι αυτό ατσάλινο και δεν αφαιρείται, καθώς είναι κολλητό πάνω στο πλαίσιο. Από πλευράς αναρτήσεων, το μικρό CBR 125R είναι εξοπλισμένο με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός, με διάμετρο 31 χιλ. και διαδρομή 109 χιλ., και με ένα υδραυλικό αμορτισέρ πίσω, με διαδρομή 120 χιλ. Ωστόσο, κανένα από τα δύο συστήματα αναρτήσεων δεν επιδέχεται καμία απολύτως ρύθμιση. Στον τομέα των φρένων, συναντάμε δισκόφρενα και στους δύο τροχούς. Μπροστά την επιβράδυνση αναλαμβάνει μια διέμβολη δαγκάνα και ένας δίσκος διαμέτρου 276 χιλ. και πίσω μια μονοέμβολη δαγκάνα με δίσκο διαμέτρου 220 χιλ. Κολλημένο στα κόκκινα Ο κινητήρας που είναι εφοδιασμένο το CBR 125R, είναι ένας τετράχρονος, μονοκύλινδρος, που ψύχεται μέσω υδρόψυξης και διαθέτει δύο βαλβίδες και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο. Οι διαστάσεις του κυλίνδρου είναι 58x47,2 χιλ., διάμετρος επί διαδρομή, αντίστοιχα, και η συνολική χωρητικότητα βρίσκεται στα 124,7 κ.εκ. Η ιπποδύναμη του υδρόψυκτου μοτέρ αγγίζει, σύμφωνα με τις τιμές του εργοστασίου, τους 13 ίππους/10.000 σ.α.λ, ενώ η ροπή του είναι 1 kgm/8.000 σ.α.λ. Η τροφοδοσία επιτυγχάνεται μέσω ενός καρμπιρατέρ 28 χιλ., ενώ την ανάφλεξη αναλαμβάνει μια κεντρική ηλεκτρονική μονάδα, τύπου C.D.I. Η εκκίνηση γίνεται μόνο με μίζα, και τη μετάδοση της ισχύος αναλαμβάνουν ένας υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, ένα κιβώτιο 6 σχέσεων και μια αλυσίδα. Παρά το γεγονός ότι η κεφαλή του CBR είναι διβάλβιδη, οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν με αρκετά γρήγορους ρυθμούς, όπως θα συνέβαινε και σ' έναν τετραβάλβιδο κινητήρα. Η επιλογή της Honda, όμως, δεν είναι τυχαία, γιατί κατάφερε με τη χρήση ελαφριών μηχανικών μερών και τις κατάλληλες ρυθμίσεις, να εξασφαλίσει την ευστροφία του κινητήρα, χωρίς ωστόσο να χάσει στο χαμηλό φάσμα λειτουργίας του, κάτι που θα ήταν καταστροφικό και ταυτόχρονα κουραστικό κατά την οδήγηση για μια τετράχρονη μοτοσικλέτα μόλις 125 κ.εκ., με την ύπαρξη αντικραδασμικού άξονα να την επιβαρύνει. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην ευστροφία του μονοκύλινδρου κινητήρα, αλλά και στη γραμμική του απόδοση, ο οποίος μάλιστα δεν δείχνει να παραπονιέται και ας δουλεύει για πολλή ώρα σε 5ψήφιους ρυθμούς περιστροφής. Πραγματικά, πολύ λίγοι τετράχρονοι κινητήρες με έναν κύλινδρο και μόλις 125 κ.εκ. μπορούν να αντεπεξέλθουν σε τέτοια ζόρια. Μην φανταστείτε βέβαια ότι η ροπή του CBR μπορεί να ξεκολλήσει την άσφαλτο. Θα καταφέρει, όμως, να διατηρήσει τη σταθερή ταχύτητα -με δύο άτομα και με χαρακτηριστική ευκολία και άνεση- των 100 χλμ./ώρα. Και το κοντέρ των 200; Εντάξει, μια μικρή κατασκευαστική υπερβολή είναι. Πιστεύατε άλλωστε ότι το CBR 125R μπορεί να πιάσει 200 χλμ./ώρα; Σε καμία περίπτωση, όπως εξάλλου και τα 140, που όμως τυχαίνει να είναι η τελική του ταχύτητα (σύμφωνα πάντα με την ένδειξη του ελαφρώς αισιόδοξου ταχύμετρου)! Η απόδοση του μονοκύλινδρου κινητήρα είναι γραμμική και γεμάτη από χαμηλά. Χωρίς να χρειάζεται η βελόνα του στροφομέτρου να περάσει τις 5.000 σ.α.λ., το CBR μπορεί να κινείται χαλαρά και αβίαστα. Οσο γραμμικός και να είναι όμως ο κινητήρας του, πρέπει να περάσει τις 8.000 σ.α.λ. και να μπει στην ωφέλιμη περιοχή του για να καταφέρει να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς. Ενα μικρό τίναγμα συνοδεύει την κάθε γρήγορη αλλαγή ταχύτητας, ακόμη και από 4η σε 5η. Με την 5η "κολλημένη" στα κόκκινα, το κοντέρ σημαδεύει ήδη τα 130 χλμ./ώρα. Θα ορκιζόσουνα ότι δεν υπάρχει άλλη σχέση, καθώς τα αποθέματα ισχύος δείχνουν να τελειώνουν, όμως, το αριστερό πόδι, συνηθισμένο από τα 6τάχυτα κιβώτια, γυρεύει από μόνο του την 6η και τελευταία ταχύτητα. Και να που υπάρχει. Το CBR 125R κουμπώνει και την τελευταία σχέση του, αλλά δεν καταφέρνει να τη γεμίσει, καθώς του πέφτει "κομματάκι" μακριά. Με ένα μεγαλύτερο πίσω γρανάζι και αφού η τελευταία σχέση μένει ανεκμετάλλευτη, θα μπορούσε να κερδίσει σε επιτάχυνση χωρίς να χάσει σε τελική ταχύτητα.
Εξαιρετικά ευέλικτο
Ωραία τα γρανάζια και οι τελικές, αλλά με τα υπόλοιπα τι γίνεται; Η περιέργειά μας ανταμείφθηκε από την πρώτη κιόλας βόλτα. Το CBR 125R είναι τόσο ελαφρύ και λεπτό, που μπορεί να κινηθεί απίστευτα γρήγορα και σβέλτα, παντού μέσα στην πόλη. Τα ψηλά τοποθετημένα κλιπόν διευκολύνουν πολύ στη μετακίνηση μέσα στην πόλη και χάρη σ' αυτά, και οποιαδήποτε σκέψη περνάει αυτόματα στο τιμόνι και μεταφράζεται σε πολύ εύκολους και σβέλτους ελιγμούς. Κυριολεκτικά, το μόνο που μπορεί να σταθεί εμπόδιο στο CBR 125R, είναι οι ψηλά τοποθετημένοι καθρέπτες του. Οι αναρτήσεις του είναι μέτριας σκληρότητας και φροντίζουν για την καλή οδική συμπεριφορά, αλλά και για την άνεση των αναβατών. Το πίσω υδραυλικό αμορτισέρ, ωστόσο, είναι λίγο πιο μαλακό απ' ό,τι θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να δείχνει σημάδια αδυναμίας σε μεγάλα φορτία και ιδιαίτερα όταν υπάρχει συνεπιβάτης. Αντίθετα, η ικανότητα των φρένων της Nissin δεν σηκώνει καμία αμφιβολία. Η δύναμη της διέμβολης δαγκάνας, αλλά και η καλή αίσθηση, είναι αρκετές ώστε να επιβραδύνουν άνετα και ελεγχόμενα το μικρό CBR 125R απ' οποιαδήποτε ένδειξη του κοντέρ. Το πίσω φρένο είναι και αυτό αποτελεσματικό, με μεγάλα περιθώρια στο πεντάλ και καλή πληροφόρηση μέχρι και το μπλοκάρισμα, το οποίο πρέπει να σημειωθεί ότι έρχεται δύσκολα. Σε πιο γρήγορες διαδρομές, με αλλεπάλληλες στροφές και καλή άσφαλτο, το CBR 125R μπορεί να κινηθεί με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Η γρήγορη γεωμετρία, το μικρό βάρος του και το στιβαρό πλαίσιο, το καθιστούν ένα πραγματικό παιχνίδι διασκέδασης, και μάλιστα, τόσο που ξεχνιέσαι ότι οδηγάς μια τετράχρονη, μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα των 125 κ.εκ. Αν τα κλιπόν βρίσκονταν λίγο χαμηλότερα, θα μπορούσες να σκύψεις πιο άνετα πίσω από το μικρό φέρινγκ. Ομως, βρίσκονται εκεί που βρίσκονται, όχι τυχαία. Τι είναι λοιπόν αυτό το νέο μηχανάκι της Honda; Ένα commuter για καθημερινή και απροβλημάτιστη χρήση ή μια εξημερωμένη supersport με αγωνιστικό DNA, έτοιμη να σας προετοιμάσει για τον κόσμο των 100άδων ίππων; Τι από τα δύο είναι θα το αποφασίσετε εσείς, σύμφωνα με τις προσωπικές σας ανάγκες. Εμείς, πάντως, μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι είναι ικανό να κάνει και τα δύο εξίσου αποτελεσματικά. Μην βιαστείτε να κρίνετε αρνητικά το νέο CBR 125R. Ο διάδοχος του NSR ή καλύτερα ο αντικαταστάτης του, είναι γεγονός ότι προσανατολίζεται για μια "κομματάκι" διαφορετική χρήση. Πιο ολοκληρωμένη, πιο πλήρη, πιο καθημερινή, πιο φιλική και το κυριότερο, πιο οικονομική. Το μικρό CBR 125R παίρνει πίσω το χαμένο έδαφος όλων των αδικημένων, μικρών, τετράχρονων μοτοσικλετών.